Στο πάνθεον των αγώνων περνά από σήμερα, με την επίσημη τελετή λήξης, το τρίτο κατά σειρά ράλι Ντακάρ που διεξήχθη στα εδάφη της Νοτίου Αμερικής.
Πάντως, ο αγώνας διατήρησε το όνομά του από την πρωτεύουσα της Σενεγάλης, όπου εκεί κατέληγε τα προηγούμενα χρόνια με εκκίνηση αρχικά από το Παρίσι και στη συνέχεια από Βαρκελώνη, Λισαβόνα κ.α.
Και το φετινό ράλι Ντακάρ ξεκίνησε την Πρωτοχρονιά από το Μπουένος Αϊρες τερματίζοντας σήμερα εκεί. Ωστόσο χθες τελείωσε ουσιαστικά ο αγώνας, με την ολοκλήρωση των 13 ειδικών διαδρομών, που κάλυψαν απόσταση 5.000 χιλιομέτρων σε μια συνολική απόσταση, μαζί με τις απλές διαδρομές, μήκους 9.500 χλμ. Και αυτή τη φορά το ράλι δεν τελείωσε αναίμακτο. Ένα ατύχημα που σημειώθηκε μεταξύ ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου και ενός απλού, σε δρόμο ελεύθερης κυκλοφορίας, απέφερε το θάνατο του οδηγού του απλού αυτοκινήτου.
Μοτοσικλέτες
Στα αγωνιστικά, ο Μαρκ Κομά κατάφερε να σημειώσει την τρίτη του νίκη σε ράλι Ντακάρ. Ο Ισπανός αναβάτης πραγματικά εμφανίστηκε δυνατός, όμως τη νίκη του ενδυναμώνει η αξία του κυρίως αντιπάλου του. Ο Γάλλος Σιρίλ Ντεσπρέ έδωσε τη μάχη του κι αν δεν είχε 10 λεπτά ποινή, ίσως να απειλούσε περισσότερο τον Κομά, που κέρδισε τελικά με διαφορά 15 λεπτών.
Όσον αφορά την τρίτη θέση, μολονότι ο Χιλιανός Φρανσίσκο Λόπες έδειχνε να την έχει στα χέρια του, το σπασμένο πίσω αμορτισέρ τον οδήγησε σε εγκατάλειψη κι έτσι, σήμερα, στο τρίτο σκαλί του βάθρου θα ανέβει ο Πορτογάλος Χέλντερ Ροντρίγκεζ με τη Yamaha, κάνοντας ένα βήμα παραπάνω από πέρυσι, όταν είχε τερματίσει τέταρτος.
Οι δύο πρώτοι αναβάτες της ΚΤΜ πιστοποίησαν την ανωτερότητα της μοτοσικλέτας σε αυτό τον αγώνα, στον οποίο πολύ δύσκολα μπαίνει «σφήνα» άλλη εταιρεία. Ατυχος ήταν ο Βασίλης Ορφανός, που εγκατέλειψε από ηλεκτρολογικό πρόβλημα της Aprilia, την περασμένη Τετάρτη.
“Γουρούνες”
Η κορυφή του βάθρου των νικητών στην κατηγορία των τετράτροχων μοτοσικλετών, δεν άλλαξε επώνυμο παρά μόνο όνομα. Φέτος, τη σκυτάλη από το μικρό αδερφό Μάρκος, πήρε ο μεγάλος Αλεσάντρο Πατρονέλι.
Ο Αργεντινός αναβάτης περιόρισε στη δεύτερη θέση τον συμπατριώτη του Σεμπάστιαν Χάλπερν, ενώ τρίτος στο βάθρο θα ανέβει ο Πολωνός Λούκας Λασκάβιετς, ο οποίος κατάφερε να καλύψει τα τρία λεπτά απόστασης που είχε από τον Κριστόφ Ντεκλέρκ. Και οι τρεις αναβάτες έτρεξαν με Yamaha.
Εν συντομία…
Μετά τον Ντε Βιλιέ πρόπερσι και τον Κάρλος Σάινθ πέρυσι, ήρθε η σειρά του Νάσερ Αλ Ατίγια να στεφθεί νικητής του αγώνα. Στο 33ο ράλι Ντακάρ, ο οδηγός από το Κατάρ, γνωστός από το πέρασμά του και από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία παρά τα αμέτρητα πετροδολάρια που έχει), μπόρεσε στα μισά του αγώνα να περάσει τον Ισπανό, δύο φορές πρωταθλητή κόσμου στα ράλι και πλέον έχει βάλει στόχο το μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου.
Το 2004 στην Αθήνα, στο άθλημα της…σκοποβολής, ήταν τέταρτος. Πίσω από τον Σάινθ τερμάτισε ο Ζινιέλ Ντε Βιλιέ, επιβεβαιώνοντας με τον καλύτερο τρόπο ότι η VW με το Touareg ήταν ασυναγώνιστη φέτος. Στα φορτηγά, επικράτησε πάλι ο Ρώσος Βλαντιμίρ Τσαγκίν, αφήνοντας πίσω τους συμπατριώτες του Φιρντάους Καμπίροφ και Ιλγκιζάρ Μαντρέεφ. Ολοι τους οδηγούν Kamaz. Ραντεβού του χρόνου, με το 34ο ράλι Ντακάρ.
sday.gr