Οπως υποστηρίζει το γερμανικό περιοδικό, η Εισαγγελία του Μονάχου ερευνά την πορεία 55 εκατ. ευρώ που δόθηκαν από την κατασκευαστική εταιρεία HDW, που ναυπηγεί υποβρύχια στο Κίελο της Γερμανίας, αλλά και τη θυγατρική της Ferostahl.
Υποπτες διαδρομές 55 εκατομμυρίων ευρώ λοιπόν, που πιθανότατα δόθηκαν ως μίζες για την αγορά τεσσάρων υποβρυχίων τύπου «214», τα οποία και αγοράστηκαν από την Ελλάδα μεταξύ των ετών 2002 και 2004, αποκαλύπτει το τελευταίο τεύχος του γερμανικού περιοδικού «Σπίγκελ».
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Σπίγκελ» από την Εισαγγελία του Μονάχου, οι δύο αυτές εταιρείες είχαν σχηματίσει στο εσωτερικό τους την επονομαζόμενη «ομάδα Α» της οποίας βασικός στόχος ήταν ο σχεδιασμός και η εκτέλεση δωροδοκίας ανώτερων Ελλήνων αξιωματούχων, ώστε αυτές να αποσπάσουν τα μεγάλα εμπορικά συμβόλαια για την κατασκευή των τεσσάρων νέων υποβρυχίων αλλά και τη συντήρηση παλαιοτέρων.
Οι δύο αυτές εταιρείες ανήκουν στον όμιλο Thyssen.
Οπως αναφέρει το περιοδικό, με την υπόθεση ασχολείται όχι μόνον η Εισαγγελία του Μονάχου αλλά και η Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Αθηνών, όπου και έχουν διαβιβασθεί όλες οι λεπτομέρειες της υπόθεσης από το Μόναχο.
Το «Σπίγκελ» επισημαίνει -μεταξύ άλλων- ότι ύστερα από καταθέσεις υψηλόβαθμων στελεχών της εταιρείας στην Εισαγγελία του Μονάχου, στην υπόθεση φαίνεται να εμπλέκεται ο Ελληνας πρώην υπουργός Αμυνας Ακης Τσοχατζόπουλος. Σύμφωνα με όσα γράφονται, το περιοδικό επιχείρησε να έρθει σε επαφή με τον κ. Τσοχατζόπουλο, αλλά αυτός αρνήθηκε να κάνει οποιαδήποτε δήλωση.
Επίσης, σημειώνεται ότι στην υπόθεση είχε σοβαρή εμπλοκή και η Μαργαρίτα Μαθιοπούλου, πρώην σύμβουλος γερμανικών εταιρειών εξοπλισμού, που διατηρούσε στενότατες φιλικές σχέσεις με τον κ. Τσοχατζόπουλο και η οποία -σύμφωνα με το περιοδικό- φέρεται να εισέπραξε για τη διαμεσολάβησή της το ποσό του 1,4 εκατ. ευρώ ως μίζα. Η ίδια διαβεβαιώνει ότι συνεργάστηκε για τη συμφωνία, αρνείται όμως ότι έλαβε οποιοδήποτε ποσό.
Ελευθεροτυπία