Με νέο δίσκο ο Νικήτας Κλιντ, που κάποτε έκαψε στη σκηνή το αμερικανικό διαβατήριό του διαμαρτυρόμενος για τους βομβαρδισμούς στη Σερβία, κάνει σήμερα την αντίδραση και τη διαφωνία του χιπ χοπ
Ξεκίνησε σπουδάζοντας σκίτσο. Βρέθηκε στο low bap των Active Member στα 18. Εφυγε δέκα χρόνια αργότερα κι έφτιαξε τις «Ρόδες». Σήμερα, το σχήμα έχει πια μετονομαστεί σε Moriginal ChampSystem και στεγάζει εκτός από τον Νικήτα Κλιντ ή Χ-Ray, όπως τον ξέρουν στο χώρο του, δύο ακόμα «Ρόδες», τον Χρήστο Τσάμπουρα (τύμπανα) και τον Μάριο Χασαλεύρη (μπάσο), αλλά και τον Κώστα Χαραλαμπίδη (κιθάρες).
Στα 36 του ο Νικήτας έχει κάνει έναν ολόκληρο κύκλο στη μουσική σκηνή, ετοιμάζεται να βγάλει τον πρώτο του χιπ χοπ δίσκο «Athens Ζοο» τον Μάρτιο, κάνει με τους Moriginal περιστασιακές εμφανίσεις και, παρότι στη νέα του δουλειά δεν μασάει τα λόγια του, είναι λιγότερο οργισμένος από τον έφηβο εαυτό του, που έκαιγε επί σκηνής το αμερικανικό διαβατήριό του.
- Το σκίτσο είναι άμεση «γλώσσα». Εχει σχέση με το χιπ χοπ;
«Αν είναι σκίτσο στον τοίχο, έχει».
- Πώς βρέθηκες τελικά με τους Moriginal;
«Γνωριστήκαμε στα street party, κάναμε live από το πουθενά. Ολα από την ανάγκη γίνονται...».
- Χώροι για τα δικά σας live υπάρχουν αρκετοί;
«Υπάρχουν 5-6. "Λαϊβάδικα" υπάρχουν περισσότερα, για όλα τα γούστα. Αλλά υπάρχουν και πολλές μουσικές σκηνές με "σκυλάδικη" νοοτροπία: τραπέζια, κρασιά και τέτοια».
- Και η δισκογραφία; Ξεκίνησες από εταιρείες...
«Η δισκογραφία δεν ήταν ποτέ "βαριά" βιομηχανία στην Ελλάδα. Κι αν συμφωνήσουμε ότι ο πιο διεθνής καλλιτέχνης ήταν ο Χατζιδάκις, απ' τη στιγμή που πέθανε έμεινε η δισκογραφία με το σκυλάδικο. Κι οι παραγωγοί είχαν τέτοια νοοτροπία: να βγάλουν πολλά λεφτά. Εσπρωχναν τη Μαντόνα και δεν είχαν καμία αντίληψη για τα μικρότερα πράγματα. Τώρα άλλαξαν τα πράγματα, γιατί κάθε πολυκατοικία έχει πια και την μπάντα της».
- Ο προηγούμενος δίσκος σου (Cheap Science) κυκλοφόρησε δωρεάν μέσω Ιντερνετ και ύστερα πήγε στα δισκοπωλεία.
«Στο Ιντερνετ υπολογίζω ότι τον "κατέβασαν" 30.000 άτομα. Το cd δεν πούλησε πάνω από 800 κομμάτια. Τα cd δεν έχουν πια νόημα. Το "Athens Ζοο" θα το βγάλουμε σε βινύλιο, που είναι από μόνο του έργο τέχνης».
- Και η διάθεση;
«Εχουμε... καλή ψυχολογική διάθεση! Θα βγάλουμε το δίσκο με τον Δημήτρη Καρρά και την "Ηχοκρατορία" και ύστερα μάλλον θα τον μοιράζουμε μόνοι μας στα μαγαζιά».
- Οι καινούργιοι σου στίχοι είναι οργισμένοι εναντίον των πάντων: του κράτους, της Εκκλησίας, των «κομπλεξικών» Ελλήνων.
«Πολλοί έχουν περισσότερη οργή από εμένα. Η οργή δεν βγάζει πουθενά, αλλά φτιάχνει τραγούδια».
- Η οικονομική κρίση σε φοβίζει;
«Πάντα ζούσα σε κρίση, με ελάχιστα λεφτά. Αμα έχεις μηδενικά έξοδα, δεν ανησυχείς!»
- Για το Μνημόνιο τι σκέφτεσαι;
«Η πολιτική μας τείνει να είναι αμερικανική, γκανγκστερική».
- Πίστεψες σε κόμμα;
«Ποτέ. Αλλά αν ζούσα παλιότερα, νομίζω ότι θα ήμουν ΕΔΑ. Μετά τις χούντες, χάσαμε την ευκαιρία, έφαγαν διάφοροι τα λεφτά και επομένως τώρα που δεν υπάρχουν, μείναμε με το πουλί στο χέρι».
- Κάποτε έκαψες το αμερικανικό διαβατήριό σου...
«Το 'χα κάψει αντιδρώντας στους βομβαρδισμούς στη Σερβία, κι από τότε δεν το ξανάβγαλα. Αλλά γενικά το να καις χαρτιά δεν έχει νόημα».
- Απ' την Ελλάδα θα 'φευγες;
«Για ταξίδι, ναι. Για τα καλά, δεν νομίζω. Μου αρέσει η Αθήνα που 'ναι περίεργη. Και το Αιγαίο...».
- Τη νέα γενιά πώς τη βλέπεις;
«Καλύτερη από μας, πιο μορφωμένη, πιο ενημερωμένη. Με το Ιντερνετ άνοιξε το μυαλό τους».
- Και οι μετανάστες;
«Αυτή τη στιγμή είμαστε όλοι εν δυνάμει μετανάστες. Πρέπει όλοι να 'χουν ελευθερία κινήσεων. Κι όσοι θέλουν να φύγουν κι όσοι θέλουν να μείνουν».
- Το χιπ χοπ εξέφρασε πολλές πολιτικές απόψεις...
«Κατά παράδοση είναι η δύναμη του κόσμου που δεν είναι στην εξουσία. Οταν χρησιμοποιείται για να εκφράσει ακροδεξιές πολιτικές, είναι γιατί υπάρχει σύγχυση του αφροκεντρισμού, που γέννησε το είδος, με τον ελληνοκεντρισμό. Αλλά, το χιπ χοπ δεν είναι κόμμα. Είναι μουσική που αγκαλιάζει διαφορετικές κουλτούρες».
- Είναι το τελευταίο αφηγηματικό είδος;
«Είναι αυτοβιογραφικό, διάδοχος της "Οδύσσειας" και του ρεμπέτικου». *
info:Τα επόμενα live των Moriginal ChampSystem είναι στο «Κύτταρο» (10/3 και 14/4) και τον Μάρτιο στο PassPort του Πειραιά
http://www.enet.gr
Ξεκίνησε σπουδάζοντας σκίτσο. Βρέθηκε στο low bap των Active Member στα 18. Εφυγε δέκα χρόνια αργότερα κι έφτιαξε τις «Ρόδες». Σήμερα, το σχήμα έχει πια μετονομαστεί σε Moriginal ChampSystem και στεγάζει εκτός από τον Νικήτα Κλιντ ή Χ-Ray, όπως τον ξέρουν στο χώρο του, δύο ακόμα «Ρόδες», τον Χρήστο Τσάμπουρα (τύμπανα) και τον Μάριο Χασαλεύρη (μπάσο), αλλά και τον Κώστα Χαραλαμπίδη (κιθάρες).
Στα 36 του ο Νικήτας έχει κάνει έναν ολόκληρο κύκλο στη μουσική σκηνή, ετοιμάζεται να βγάλει τον πρώτο του χιπ χοπ δίσκο «Athens Ζοο» τον Μάρτιο, κάνει με τους Moriginal περιστασιακές εμφανίσεις και, παρότι στη νέα του δουλειά δεν μασάει τα λόγια του, είναι λιγότερο οργισμένος από τον έφηβο εαυτό του, που έκαιγε επί σκηνής το αμερικανικό διαβατήριό του.
- Το σκίτσο είναι άμεση «γλώσσα». Εχει σχέση με το χιπ χοπ;
«Αν είναι σκίτσο στον τοίχο, έχει».
- Πώς βρέθηκες τελικά με τους Moriginal;
«Γνωριστήκαμε στα street party, κάναμε live από το πουθενά. Ολα από την ανάγκη γίνονται...».
- Χώροι για τα δικά σας live υπάρχουν αρκετοί;
«Υπάρχουν 5-6. "Λαϊβάδικα" υπάρχουν περισσότερα, για όλα τα γούστα. Αλλά υπάρχουν και πολλές μουσικές σκηνές με "σκυλάδικη" νοοτροπία: τραπέζια, κρασιά και τέτοια».
- Και η δισκογραφία; Ξεκίνησες από εταιρείες...
«Η δισκογραφία δεν ήταν ποτέ "βαριά" βιομηχανία στην Ελλάδα. Κι αν συμφωνήσουμε ότι ο πιο διεθνής καλλιτέχνης ήταν ο Χατζιδάκις, απ' τη στιγμή που πέθανε έμεινε η δισκογραφία με το σκυλάδικο. Κι οι παραγωγοί είχαν τέτοια νοοτροπία: να βγάλουν πολλά λεφτά. Εσπρωχναν τη Μαντόνα και δεν είχαν καμία αντίληψη για τα μικρότερα πράγματα. Τώρα άλλαξαν τα πράγματα, γιατί κάθε πολυκατοικία έχει πια και την μπάντα της».
- Ο προηγούμενος δίσκος σου (Cheap Science) κυκλοφόρησε δωρεάν μέσω Ιντερνετ και ύστερα πήγε στα δισκοπωλεία.
«Στο Ιντερνετ υπολογίζω ότι τον "κατέβασαν" 30.000 άτομα. Το cd δεν πούλησε πάνω από 800 κομμάτια. Τα cd δεν έχουν πια νόημα. Το "Athens Ζοο" θα το βγάλουμε σε βινύλιο, που είναι από μόνο του έργο τέχνης».
- Και η διάθεση;
«Εχουμε... καλή ψυχολογική διάθεση! Θα βγάλουμε το δίσκο με τον Δημήτρη Καρρά και την "Ηχοκρατορία" και ύστερα μάλλον θα τον μοιράζουμε μόνοι μας στα μαγαζιά».
- Οι καινούργιοι σου στίχοι είναι οργισμένοι εναντίον των πάντων: του κράτους, της Εκκλησίας, των «κομπλεξικών» Ελλήνων.
«Πολλοί έχουν περισσότερη οργή από εμένα. Η οργή δεν βγάζει πουθενά, αλλά φτιάχνει τραγούδια».
- Η οικονομική κρίση σε φοβίζει;
«Πάντα ζούσα σε κρίση, με ελάχιστα λεφτά. Αμα έχεις μηδενικά έξοδα, δεν ανησυχείς!»
- Για το Μνημόνιο τι σκέφτεσαι;
«Η πολιτική μας τείνει να είναι αμερικανική, γκανγκστερική».
- Πίστεψες σε κόμμα;
«Ποτέ. Αλλά αν ζούσα παλιότερα, νομίζω ότι θα ήμουν ΕΔΑ. Μετά τις χούντες, χάσαμε την ευκαιρία, έφαγαν διάφοροι τα λεφτά και επομένως τώρα που δεν υπάρχουν, μείναμε με το πουλί στο χέρι».
- Κάποτε έκαψες το αμερικανικό διαβατήριό σου...
«Το 'χα κάψει αντιδρώντας στους βομβαρδισμούς στη Σερβία, κι από τότε δεν το ξανάβγαλα. Αλλά γενικά το να καις χαρτιά δεν έχει νόημα».
- Απ' την Ελλάδα θα 'φευγες;
«Για ταξίδι, ναι. Για τα καλά, δεν νομίζω. Μου αρέσει η Αθήνα που 'ναι περίεργη. Και το Αιγαίο...».
- Τη νέα γενιά πώς τη βλέπεις;
«Καλύτερη από μας, πιο μορφωμένη, πιο ενημερωμένη. Με το Ιντερνετ άνοιξε το μυαλό τους».
- Και οι μετανάστες;
«Αυτή τη στιγμή είμαστε όλοι εν δυνάμει μετανάστες. Πρέπει όλοι να 'χουν ελευθερία κινήσεων. Κι όσοι θέλουν να φύγουν κι όσοι θέλουν να μείνουν».
- Το χιπ χοπ εξέφρασε πολλές πολιτικές απόψεις...
«Κατά παράδοση είναι η δύναμη του κόσμου που δεν είναι στην εξουσία. Οταν χρησιμοποιείται για να εκφράσει ακροδεξιές πολιτικές, είναι γιατί υπάρχει σύγχυση του αφροκεντρισμού, που γέννησε το είδος, με τον ελληνοκεντρισμό. Αλλά, το χιπ χοπ δεν είναι κόμμα. Είναι μουσική που αγκαλιάζει διαφορετικές κουλτούρες».
- Είναι το τελευταίο αφηγηματικό είδος;
«Είναι αυτοβιογραφικό, διάδοχος της "Οδύσσειας" και του ρεμπέτικου». *
info:Τα επόμενα live των Moriginal ChampSystem είναι στο «Κύτταρο» (10/3 και 14/4) και τον Μάρτιο στο PassPort του Πειραιά
http://www.enet.gr