Gadgets που βοηθούν στη μείωση της ποσότητας του καυσίμου που καταναλώνεται από τα αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο συχνά σε νέα μοντέλα. Έρευνα του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας – International Energy Agency (ΙΕΑ) απαντά σε ερωτήματα...
όπως αν αυτά τα μέσα ανατροφοδότησης είναι εύκολα στη χρήση; Μήπως αποσπούν την προσοχή των οδηγών; Και μπορούν να κάνουν πραγματικά σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας;
Ο Kazunori Kojima, ειδικός σε θέματα μεταφορών του ΙΕΑ, έκανε μια δοκιμή για να ζυγίσει τα υπέρ και τα κατά αυτών των συσκευών. Επί του παρόντος, περίπου 87 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου παράγονται και διυλίζονται σε καθημερινή βάση. Αυτό σημαίνει σχεδόν 32 δισ. βαρέλια τον χρόνο. Αυτό το πετρέλαιο χρησιμοποιείται για τα πάντα, αλλά περίπου το 60% πάει στις μεταφορές.
Σύμφωνα με τον ΙΕΑ η παγκόσμια ζήτηση για ενέργεια θα μπορούσε να αυξηθεί κατά 55% μεταξύ 2005 και 2030. Αυτό εγείρει σοβαρές ανησυχίες για τις χώρες όσον αφορά την επίπτωση στο περιβάλλον, καθώς και σχετικά με την ενεργειακή ασφάλεια (την αδιάλειπτη διαθεσιμότητα των πηγών ενέργειας, σε προσιτή τιμή).
Λόγω αυτών των ανησυχιών, είναι επιτακτική η ανάγκη να καταλήξουμε σε νέους τρόπους για πιο αποτελεσματική χρήση της ενέργειας. Ο ΙΕΑ συνεργάζεται με τις διάφορες χώρες γι` αυτό το σκοπό. Το 2008, έκανε 25 συστάσεις ενεργειακής απόδοσης σε κυβερνήσεις. Μέσα σε αυτές τις συστάσεις ένα μέρος αφορούσε την οικολογική οδήγηση – ένας όρος που περιγράφει τις πρωτοβουλίες που υποστηρίζουν τη χρήση οχημάτων με έναν ενεργειακά αποδοτικό τρόπο.
Σχετικά με τα μέσα ανατροφοδότησης υπάρχουν πολλές διαφορετικές συσκευές που επιδιώκουν να κάνουν παρόμοια πράγματα. Ανάμεσα στα πιο συνηθισμένα είναι:
1. Ο δείκτης αλλαγής ταχύτητας για τα αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο προτρέπει τον οδηγό να αλλάξει ταχύτητα την κατάλληλη στιγμή, ώστε να εξασφαλιστεί η βέλτιστη απόδοση των καυσίμων.
2. Ο δείκτης κατανάλωσης καυσίμου. Αυτή η συσκευή, κάθε λίγα δευτερόλεπτα, δίνει στον οδηγό πληροφορίες σχετικά με την κατανάλωση καυσίμων και τη μέση κατανάλωση καυσίμου ανά μονάδα χρόνου.
3. Ο οικολογικός δείκτης, που ανάβει όταν το αυτοκίνητο οδηγείται αποδοτικά.
Έρευνα του IEA διαπίστωσε ότι η οικολογική οδήγηση μπορεί να επιτύχει μια κατ’ εκτίμηση 10% εξοικονόμηση στην κατανάλωση καυσίμου. Σε συνδυασμό με άλλες πρακτικές σχετικά με τα καύσιμα και τα ελαστικά μπορεί κανείς να μειώσει το ενεργειακό του αποτύπωμα.
Σύμφωνα με τον ΙΕΑ οι δείκτες συνήθως είναι στο ταμπλό των αυτοκινήτων, μαζί με το ταχύμετρο και δεν αποσπούν την προσοχή του οδηγού. Σε κάποια νέα αυτοκίνητα, τα gadgets αυτά προστέθηκαν στο λογισμικό του αυτοκινήτου, οπότε εμφανίζονται στην οθόνη LCD πολλαπλών λειτουργιών μπροστά από τον οδηγό, κάτι που επίσης είναι εύκολο στη χρήση.
Οι συσκευές αυτές γίνονται όλο και πιο εύχρηστες για τα νέα αυτοκίνητα σε χώρες μέλη του ΟΟΣΑ. Το 2009, η Ευρωπαϊκή Ένωση εξέδωσε κανονισμό που προβλέπει την υποχρεωτική τοποθέτηση ενός δείκτη αλλαγής ταχύτητας σε όλα τα νέα αυτοκίνητα.
πηγή: greenbusiness
όπως αν αυτά τα μέσα ανατροφοδότησης είναι εύκολα στη χρήση; Μήπως αποσπούν την προσοχή των οδηγών; Και μπορούν να κάνουν πραγματικά σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας;
Ο Kazunori Kojima, ειδικός σε θέματα μεταφορών του ΙΕΑ, έκανε μια δοκιμή για να ζυγίσει τα υπέρ και τα κατά αυτών των συσκευών. Επί του παρόντος, περίπου 87 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου παράγονται και διυλίζονται σε καθημερινή βάση. Αυτό σημαίνει σχεδόν 32 δισ. βαρέλια τον χρόνο. Αυτό το πετρέλαιο χρησιμοποιείται για τα πάντα, αλλά περίπου το 60% πάει στις μεταφορές.
Σύμφωνα με τον ΙΕΑ η παγκόσμια ζήτηση για ενέργεια θα μπορούσε να αυξηθεί κατά 55% μεταξύ 2005 και 2030. Αυτό εγείρει σοβαρές ανησυχίες για τις χώρες όσον αφορά την επίπτωση στο περιβάλλον, καθώς και σχετικά με την ενεργειακή ασφάλεια (την αδιάλειπτη διαθεσιμότητα των πηγών ενέργειας, σε προσιτή τιμή).
Λόγω αυτών των ανησυχιών, είναι επιτακτική η ανάγκη να καταλήξουμε σε νέους τρόπους για πιο αποτελεσματική χρήση της ενέργειας. Ο ΙΕΑ συνεργάζεται με τις διάφορες χώρες γι` αυτό το σκοπό. Το 2008, έκανε 25 συστάσεις ενεργειακής απόδοσης σε κυβερνήσεις. Μέσα σε αυτές τις συστάσεις ένα μέρος αφορούσε την οικολογική οδήγηση – ένας όρος που περιγράφει τις πρωτοβουλίες που υποστηρίζουν τη χρήση οχημάτων με έναν ενεργειακά αποδοτικό τρόπο.
Σχετικά με τα μέσα ανατροφοδότησης υπάρχουν πολλές διαφορετικές συσκευές που επιδιώκουν να κάνουν παρόμοια πράγματα. Ανάμεσα στα πιο συνηθισμένα είναι:
1. Ο δείκτης αλλαγής ταχύτητας για τα αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο προτρέπει τον οδηγό να αλλάξει ταχύτητα την κατάλληλη στιγμή, ώστε να εξασφαλιστεί η βέλτιστη απόδοση των καυσίμων.
2. Ο δείκτης κατανάλωσης καυσίμου. Αυτή η συσκευή, κάθε λίγα δευτερόλεπτα, δίνει στον οδηγό πληροφορίες σχετικά με την κατανάλωση καυσίμων και τη μέση κατανάλωση καυσίμου ανά μονάδα χρόνου.
3. Ο οικολογικός δείκτης, που ανάβει όταν το αυτοκίνητο οδηγείται αποδοτικά.
Έρευνα του IEA διαπίστωσε ότι η οικολογική οδήγηση μπορεί να επιτύχει μια κατ’ εκτίμηση 10% εξοικονόμηση στην κατανάλωση καυσίμου. Σε συνδυασμό με άλλες πρακτικές σχετικά με τα καύσιμα και τα ελαστικά μπορεί κανείς να μειώσει το ενεργειακό του αποτύπωμα.
Σύμφωνα με τον ΙΕΑ οι δείκτες συνήθως είναι στο ταμπλό των αυτοκινήτων, μαζί με το ταχύμετρο και δεν αποσπούν την προσοχή του οδηγού. Σε κάποια νέα αυτοκίνητα, τα gadgets αυτά προστέθηκαν στο λογισμικό του αυτοκινήτου, οπότε εμφανίζονται στην οθόνη LCD πολλαπλών λειτουργιών μπροστά από τον οδηγό, κάτι που επίσης είναι εύκολο στη χρήση.
Οι συσκευές αυτές γίνονται όλο και πιο εύχρηστες για τα νέα αυτοκίνητα σε χώρες μέλη του ΟΟΣΑ. Το 2009, η Ευρωπαϊκή Ένωση εξέδωσε κανονισμό που προβλέπει την υποχρεωτική τοποθέτηση ενός δείκτη αλλαγής ταχύτητας σε όλα τα νέα αυτοκίνητα.
πηγή: greenbusiness