Χανιά (Σούδα), Ρέθυμνο, Αγ. Νικόλαος, Σητεία, Ιεράπετρα αλλά και η ακριτική Γαύδος, είναι οι περιοχές της Κρήτης, στις οποίες θα μπορούν να...
δημιουργηθούν εγκαταστάσεις υδατοδρομίων για την προσθαλάσσωση υδροπλάνων, σύμφωνα με νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων το οποίο βρίσκεται στο τελικό στάδιο της επεξεργασίας, πριν παρουσιαστεί στο υπουργικό συμβούλιο και πάρει τον δρόμο του για την Βουλή.
Πρόκειται για το παλιό σχέδιο αξιοποίησης των υδροπλάνων για την βελτίωση της συγκοινωνίας κυρίως νησιωτικών αλλά και άλλων παραθαλάσσιων περιοχών, που είχε πρωτοεμφανιστεί επί κυβέρνησης Κ.Καραμανλή , αλλά δεν...
δημιουργηθούν εγκαταστάσεις υδατοδρομίων για την προσθαλάσσωση υδροπλάνων, σύμφωνα με νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων το οποίο βρίσκεται στο τελικό στάδιο της επεξεργασίας, πριν παρουσιαστεί στο υπουργικό συμβούλιο και πάρει τον δρόμο του για την Βουλή.
Πρόκειται για το παλιό σχέδιο αξιοποίησης των υδροπλάνων για την βελτίωση της συγκοινωνίας κυρίως νησιωτικών αλλά και άλλων παραθαλάσσιων περιοχών, που είχε πρωτοεμφανιστεί επί κυβέρνησης Κ.Καραμανλή , αλλά δεν...
προωθήθηκε σωστά με αποτέλεσμα να «ναυαγήσει».
Όμως η αξιοποίηση των υδροπλάνων βρίσκεται στο επίκεντρο του άμεσου ενδιαφέροντος του αρμόδιου υφυπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού κ.Νικητιάδη αλλά και του υπουργού Θαλασσίων υποθέσεων κ.Διαμαντίδη.
‘Έτσι και ύστερα από πολλά χρόνια καθυστέρησης στη διαμόρφωση του κατάλληλου νομικού πλαισίου, που οδήγησε επενδυτές σε απίστευτη ταλαιπωρία και οικονομική εξόντωση, το υπουργείο Υποδομών προχώρησε στη σύνταξη του σχεδίου νόμου για τα υδατοδρόμια, ενσωματώνοντας απόψεις που συγκεντρώθηκαν από τη δημόσια διαβούλευση.
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο ,θα επιτρέπεται η ίδρυση υδατοδρομίων από δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς, αλλά και από μεικτά σχήματα δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ενώ προβλέπονται γρήγορες διαδικασίες αδειοδότησης, με την πλέον κρίσιμη, αυτή της έγκρισης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, να περνάει πλέον από την «Καλλικρατική» περιφέρεια. Κεντρικός φορέας διεκπεραίωσης θα είναι η αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Υποδομών.
Μέσα από την δημιουργία υδατοδρομίων, στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι η προώθηση του τουρισμού και η τοπική ανάπτυξη πρωτίστως του νησιωτικού χώρου, αλλά και η παροχή εναλλακτικής λύσης μετακίνησης, μεταξύ πλοίου και αεροπλάνου, στους επιβάτες.
Οι χώροι δημιουργίας υδατοδρομίων θα είναι πλησίον ή εντός λιμένων και οι απαιτούμενες επενδύσεις θα είναι μικρού οικονομικού μεγέθους. Πέρα από τα υδατοδρόμια, το νομοσχέδιο θα εισάγει και την έννοια των υδάτινων πεδίων, δηλαδή εκείνων των θαλάσσιων περιοχών, στις οποίες θα μπορεί να γίνεται περιστασιακή χρήση υδροπλάνων για προσθαλάσσωση και αποθαλάσσωση για μη τακτικές πτήσεις, όπως αυτές της γενικής αεροπορίας ή των αεροταξί.
Από την εν λόγω ρύθμιση εξαιρείται κάθε προστατευόμενη περιοχή υπό οποιοδήποτε καθεστώς (Natura κτλ).
Απώτερος στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι, μετά την εφαρμογή του νόμου, να εισέλθουν τα υδροπλάνα στη μεταφορική δραστηριότητα, όπου θα μπορούν να αξιοποιηθούν αντί πλοίων ή αεροπλάνων στην άγονη γραμμή ή στις διανησιωτικές συνδέσεις.
Υπενθυμίζεται πως το 2007 οι τότε συναρμόδιοι υπουργοί Μ.Κεφαλογιάννης και Μ.Λιάπης είχαν συνυπογράψει Κοινή Υπουργική Απόφαση για την χωροθέτηση 26 νέων υδατοδρομίων στη Σητεία, Άγιο Νικόλαο, Ιεράπετρα, Ρέθυμνο, Χανιά, και στη Γαύδο καθώς επίσης και σε Άγιο Ευστράτιο, Ανάφη, Αντικύθηρα, Δονούσα, Ερεικούσα, Ηρακλειά, Θύμαινα, Κουφονήσι, Λειψούς, Μαθράκι, Νίσυρο, Οθωνούς, Οινούσσες, Σίκινο, Σχοινούσα, Τήλο, Φολέγανδρο, Φούρνους, Χάλκη και Ψαρά.