Ο πρόεδρος της ελληνικής επιτροπής της UNICEF, Λάμπρος Κανελλόπουλος, σε συνέντευξή του στα «ΝΕΑ»...
υπογραμμίζει την έλλειψη ενημέρωσης ως βασική αιτία αύξησης των κρουσμάτων του ιού. Ετοιμάζεται μεγάλη εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού με τη συμμετοχή ραδιοφωνικών σταθμών. Διαβάστε τις σημαντικότερες απαντήσεις που έδωσε:
- Πόσο ενημερωμένοι είναι οι Έλληνες για το AIDS;
Υπάρχει σαφές έλλειμμα ενημέρωσης. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο αποφασίσαμε να απευθυνθούμε στην ελληνική κοινωνία μέσα σε μία δύσκολη συγκυρία. Είναι θέμα ζωτικής σημασίας, που συχνά φαντάζει ανεπίκαιρο.
- Ποιος ο ελληνικός απολογισμός;
Μέχρι και το τέλος του 2010 έχουν καταγραφεί περίπου 10.500 οροθετικά άτομα, ενώ ο συνολικός αριθμός καταγεγραμμένων θανάτων από την αρχή της επιδημίας μέχρι το τέλος του 2010 ανέρχεται στους 1.659.
- Οι συνηθέστερες ηλικιακές ομάδες οροθετικών στην Ελλάδα;
Οι ηλικίες 30-34 στους άνδρες και 25-29 στις γυναίκες. Αυτό δείχνει και την ανάγκη ενημέρωσης των νέων ώστε να προετοιμαστούν για την ενήλικη ζωή.
- Ποιες οι ψυχολογικές και κοινωνικές επιπτώσεις για το άτομο;
Απομόνωση, περιθωριοποίηση, άγχος, αβεβαιότητα για το αύριο. Πολλαπλάσιες είναι οι συνέπειες στις φτωχές χώρες όπου η κρατική μέριμνα είναι ανύπαρκτη.
- Τα περιστατικά στη χώρα μας αυξήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2011; Οι βασικότεροι λόγοι;
Έλλειψη ενημέρωσης, ο εφησυχασμός και η αυξημένη μετανάστευση. Γι’ αυτό μαζί με το ΚΕΕΛΠΝΟ συμβάλλουμε στην ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση.
- Ποια τα κυριότερα λάθη στη διάγνωση και θεραπεία;
Στην Ελλάδα οι συνθήκες είναι καλές. Το σύστημα υγείας -με τις αδυναμίες του- παρέχει μια ικανοποιητική κάλυψη. Στις φτωχές χώρες τόσο η διάγνωση όσο και η παροχή της κατάλληλης θεραπείας είναι σχεδόν άγνωστες. Γι’ αυτό η συμβολή της UNICEF είναι καθοριστική. Ωστόσο, θα ήθελα να υπογραμμίσω ένα αναιτιολόγητο ελληνικό έλλειμμα: τις ειδικές αίθουσες τοκετού για τις γυναίκες-φορείς του AIDS από τα δημόσια και ιδιωτικά νοσοκομεία. Είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα.
- Ποια η ευθύνη του ατόμου και της οικογένειας;
Μεγάλη. Ο γονιός είναι ο καθοριστικός κρίκος στην πρόληψη. Χρειάζεται όμως και αυτός ενημέρωση και εκπαίδευση. Μην υποτιμάμε το γεγονός ότι η εμφάνιση του ιού και στην Ελλάδα ήρθε να ανατρέψει κοινωνικά στερεότυπα οικογενειακών και κοινωνικών σχέσεων.
- Ποίες ευκαιρίες πρέπει να δίνονται στους οροθετικούς;
Πλήρης ένταξη στην κοινωνία χωρίς καμία εξαίρεση. Προστασία στην εργασία και καταπολέμηση του ρατσισμού ή των διακρίσεων.
- Τρόποι ένταξης των οροθετικών παιδιών;
Η UNICEF με τη συστηματική της δράση συμβάλλει στην προστασία των παιδιών, τη θεραπεία τους, στην επανένταξή τους στο σχολείο και στην κοινωνία σε δεκάδες χώρες.
- Πώς προέκυψε η ιδέα για τον ραδιομαραθώνιο;
Πριν από 15 χρόνια. Πιστεύουμε πως το ραδιόφωνο αποτελεί μέσο που απευθύνεται στη λογική και όχι τόσο στο συναίσθημα. Είμαστε περήφανοι που μαζί με την Κρατική Ραδιοφωνία και τη συμμετοχή των ιδιωτικών ραδιοσταθμών διαμορφώσαμε έναν νέο θεσμό για τα ελληνικά δεδομένα με ένα αυθεντικό, ανθρωπιστικό χαρακτήρα και περιεχόμενο.
- Βασικός στόχος;
Η ευαισθητοποίηση και ενίσχυση προγραμμάτων πρόληψης και προστασίας των παιδιών από το AIDS.
- Ποιο το γενικότερο μήνυμα προς το κοινό;
Οι πολίτες στεκόμαστε αλληλέγγυοι προς αυτούς που έχουν ιδιαίτερη ανάγκη, ιδιαίτερα τώρα που η ελληνική κοινωνία δοκιμάζεται.
www.trelokouneli.gr
υπογραμμίζει την έλλειψη ενημέρωσης ως βασική αιτία αύξησης των κρουσμάτων του ιού. Ετοιμάζεται μεγάλη εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού με τη συμμετοχή ραδιοφωνικών σταθμών. Διαβάστε τις σημαντικότερες απαντήσεις που έδωσε:
- Πόσο ενημερωμένοι είναι οι Έλληνες για το AIDS;
Υπάρχει σαφές έλλειμμα ενημέρωσης. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο αποφασίσαμε να απευθυνθούμε στην ελληνική κοινωνία μέσα σε μία δύσκολη συγκυρία. Είναι θέμα ζωτικής σημασίας, που συχνά φαντάζει ανεπίκαιρο.
- Ποιος ο ελληνικός απολογισμός;
Μέχρι και το τέλος του 2010 έχουν καταγραφεί περίπου 10.500 οροθετικά άτομα, ενώ ο συνολικός αριθμός καταγεγραμμένων θανάτων από την αρχή της επιδημίας μέχρι το τέλος του 2010 ανέρχεται στους 1.659.
- Οι συνηθέστερες ηλικιακές ομάδες οροθετικών στην Ελλάδα;
Οι ηλικίες 30-34 στους άνδρες και 25-29 στις γυναίκες. Αυτό δείχνει και την ανάγκη ενημέρωσης των νέων ώστε να προετοιμαστούν για την ενήλικη ζωή.
- Ποιες οι ψυχολογικές και κοινωνικές επιπτώσεις για το άτομο;
Απομόνωση, περιθωριοποίηση, άγχος, αβεβαιότητα για το αύριο. Πολλαπλάσιες είναι οι συνέπειες στις φτωχές χώρες όπου η κρατική μέριμνα είναι ανύπαρκτη.
- Τα περιστατικά στη χώρα μας αυξήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2011; Οι βασικότεροι λόγοι;
Έλλειψη ενημέρωσης, ο εφησυχασμός και η αυξημένη μετανάστευση. Γι’ αυτό μαζί με το ΚΕΕΛΠΝΟ συμβάλλουμε στην ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση.
- Ποια τα κυριότερα λάθη στη διάγνωση και θεραπεία;
Στην Ελλάδα οι συνθήκες είναι καλές. Το σύστημα υγείας -με τις αδυναμίες του- παρέχει μια ικανοποιητική κάλυψη. Στις φτωχές χώρες τόσο η διάγνωση όσο και η παροχή της κατάλληλης θεραπείας είναι σχεδόν άγνωστες. Γι’ αυτό η συμβολή της UNICEF είναι καθοριστική. Ωστόσο, θα ήθελα να υπογραμμίσω ένα αναιτιολόγητο ελληνικό έλλειμμα: τις ειδικές αίθουσες τοκετού για τις γυναίκες-φορείς του AIDS από τα δημόσια και ιδιωτικά νοσοκομεία. Είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα.
- Ποια η ευθύνη του ατόμου και της οικογένειας;
Μεγάλη. Ο γονιός είναι ο καθοριστικός κρίκος στην πρόληψη. Χρειάζεται όμως και αυτός ενημέρωση και εκπαίδευση. Μην υποτιμάμε το γεγονός ότι η εμφάνιση του ιού και στην Ελλάδα ήρθε να ανατρέψει κοινωνικά στερεότυπα οικογενειακών και κοινωνικών σχέσεων.
- Ποίες ευκαιρίες πρέπει να δίνονται στους οροθετικούς;
Πλήρης ένταξη στην κοινωνία χωρίς καμία εξαίρεση. Προστασία στην εργασία και καταπολέμηση του ρατσισμού ή των διακρίσεων.
- Τρόποι ένταξης των οροθετικών παιδιών;
Η UNICEF με τη συστηματική της δράση συμβάλλει στην προστασία των παιδιών, τη θεραπεία τους, στην επανένταξή τους στο σχολείο και στην κοινωνία σε δεκάδες χώρες.
- Πώς προέκυψε η ιδέα για τον ραδιομαραθώνιο;
Πριν από 15 χρόνια. Πιστεύουμε πως το ραδιόφωνο αποτελεί μέσο που απευθύνεται στη λογική και όχι τόσο στο συναίσθημα. Είμαστε περήφανοι που μαζί με την Κρατική Ραδιοφωνία και τη συμμετοχή των ιδιωτικών ραδιοσταθμών διαμορφώσαμε έναν νέο θεσμό για τα ελληνικά δεδομένα με ένα αυθεντικό, ανθρωπιστικό χαρακτήρα και περιεχόμενο.
- Βασικός στόχος;
Η ευαισθητοποίηση και ενίσχυση προγραμμάτων πρόληψης και προστασίας των παιδιών από το AIDS.
- Ποιο το γενικότερο μήνυμα προς το κοινό;
Οι πολίτες στεκόμαστε αλληλέγγυοι προς αυτούς που έχουν ιδιαίτερη ανάγκη, ιδιαίτερα τώρα που η ελληνική κοινωνία δοκιμάζεται.
www.trelokouneli.gr