Μέχρι το 2009, αγόραζα δυο εφημερίδες καθημερινά και 4-5 την Κυριακή. Ειδικά την ανάγνωση των Κυριακάτικων εφημερίδων, την είχα αναγάγει σε τελετουργία.
Σταδιακά τις περιόρισα και πριν περίπου ένα χρόνο, σταμάτησα να αγοράζω εφημερίδες. Εντελώς!
Δεν μου λείπουν καθόλου!
Έκανα μάλιστα και ….αναδιάρθρωση δαπανών!
Με τα χρήματα που ξόδευα για τις εφημερίδες, πληρώνω το μηνιαίο parking, ενώ καλύπτω και τις ανάγκες του γάτου μου!
Παρακολουθούσα κάθε βράδυ το δελτίο ειδήσεων του κ. Χατζηνικολάου
Ανελλιπώς! Και τον ακολουθούσα σε όποιο κανάλι πήγαινε.
Η άλλη πηγή ενημέρωσης ήταν το δελτίο του MEGA.
Ότι και να γινόταν, στις 8 έπρεπε να στηθώ μπροστά από κάποια τηλεόραση.
Σταμάτησα να βλέπω το δελτίο του κ. Χατζηνικολάου όταν έγινε επιχειρηματίας, ο κ. Τράγκας ντυνόταν με το τεράστιο σήμα γνωστής εταιρείας και η κα Μακρή δεν μπορούσε να ξεχωρίσει τις κομματικές της προτιμήσεις, από τις ειδήσεις.
Έκοψα και το MEGA, με αφορμή εκείνο το επεισόδιο με τον κ. Τζαβάρα.
Η αλήθεια είναι ότι πολύ ενωρίτερα είχα αρχίσει να δυσανασχετώ με την επιλεκτική ειδησεογραφία τους. Με ενοχλούσε αφόρητα και το ύφος τους..
Από τότε, 8-9 σερφάρω στο διαδίκτυο.
Συνειδητοποίησα, μάλιστα, ότι όχι μόνο δεν χάνω κάτι ουσιαστικό από την επικαιρότητα, αλλά μαθαίνω και περισσότερα!
Δεν μου λείπει κανένας τους.
Αραιά και που, όταν ο φίλος μου o Γιώργος μου λέει να δώ κάτι στις ειδήσεις αισθάνομαι ότι με ταλαιπωρεί, αλλά είναι φίλος και τον συγχωρώ.
Έτσι, λοιπόν, αυτές τις μέρες που είχαν απεργία οι δημοσιογράφοι πέρασε σχεδόν απαρατήρητη.
Όμως, δεν είναι αυτό το γεγονός.
Σε μια παρέα που βρέθηκα την Κυριακή το μεσημέρι, οι παρευρισκόμενοι δήλωσαν ανακουφισμένοι από την έλλειψη των δελτίων ειδήσεων!
«Επί τέλους να γλιτώσουμε απ’ αυτό το κλίμα καταστροφολογίας που καλλιεργούν καθημερινά», είπε ένα φίλος. Είπαν και άλλα πολλά, που δεν είναι της παρούσης.
Το σύστημα ενημέρωσης στη Ελλάδα είναι προβληματικό, εδώ και δεκαετίες.
Οι ειδήσεις εδώ και πολλά χρόνια έπαψαν να είναι ειδήσεις. Έγιναν προϊον και διαφημίζονται!
Και διαφημίζονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να προκαλέσουν τον υποψήφιο τηλεθεατή, αναγνώστη, ακροατή! Και τις πιο πολλές φορές, δεν είναι όπως μας τις διαφημίζουν!
Πολλοί δημοσιογράφοι, από καιρό, έπαψαν να είναι ….δημοσιογράφοι! Άλλοι έγιναν επιχειρηματίες, κάποιοι άλλοι σύμβουλοι πρωθυπουργών, υπουργών και …τραπεζών. Και κάποιοι απλώς TV personas!
Οι ειδήσεις και τα σχόλια τους εξυπηρετούν προφανείς σκοπιμότητες!
Υπάρχουν άνθρωποι, κόμματα , επιχειρήσεις και συμπεριφορές, που είναι στο απυρόβλητο, ενώ κάποιοι αποτελούν ….δημοφιλείς στόχους!
Πολλά ΜΜΕ, εδώ και χρόνια, έπαψαν να είναι αμιγώς εκδοτικές επιχειρήσεις! Είναι γενικώς και απλώς επιχειρήσεις! Και χρησιμοποιούν απροκάλυπτα τα ΜΜΕ για να προωθήσουν τα επιχειρηματικά τους συμφέροντα.
Αυτά είναι γνωστά. Δεν κομίζω γλαύκα.
Όλον αυτό τον καιρό υποτίμησαν προκλητικά την λογική μας, προσέβαλλαν βάναυσα την αισθητική μας, προσπάθησαν αμετροεπώς να καθοδηγήσουν τις επιλογές μας.
Πολλές φορές τα κατάφεραν!
Με τη δύναμη της εικόνας, της συνήθεις και της επανάληψης!
Και με την εγκληματική αμέλεια όλων των κυβερνήσεων που δεν τόλμησαν να βάλλουν μια τάξη σ΄ αυτό το άναρχο τοπίο της ασυδοσίας.
Όμως, ο κόσμος τα αντιλαμβάνεται και σιγά – σιγά αποστασιοποιείται.
Τα μηνύματα είχαν αρχίσει να τα στέλνουν από καιρό, αλλά με την αλαζονεία που διακρίνει τους περισσότερους, (εκδότες και μεγαλο–δημοσιογράφους) θεώρησαν ότι το φαινόμενο ήταν παροδικό. Είχαν και ανεξάντλητη εμπιστοσύνη στις δυνάμεις τους. Κάτι θα σκαρφιζόταν για να μας πείσουν.
Μετά ενέσκυψε η οικονομική κρίση.
Η οικονομική κρίση τους πλήττει όλους και πλήττει περισσότερο τους μέχρι χθές άτρωτους! Αρκεί κανένας να ρίξει μια ματιά στους ισολογισμούς τους για να αντιληφθεί το μέγεθος του προβλήματος.
Όμως, η κρίση του ελληνικού τύπου (έντυπου και ηλεκτρονικού) είναι μια κρίση δομική. Αφορά τα θεμέλια του. Αφορά και τη στρατηγική του. Δεν αντιμετωπίζεται με μερεμέτια! Και θα ερχόταν ούτως ή άλλως! Απλώς η οικονομική κρίση την επίσπευσε!
Τα παραδοσιακά ΜΜΕ ήταν βαριά σχήματα. Δεινόσαυροι! Επιπλέον, απέκτησαν και έναν απρόβλεπτο, ευέλικτο και πρωτοποριακό αντίπαλο: το διαδίκτυο!
Η μάχη φαίνεται άνιση!
Και από τη στιγμή που τα μεγάλα εκδοτικά συγκροτήματα μπήκαν στο χορό της διαδικτυακής ενημέρωσης, υποσκάπτουν τη βιωσιμότητα των έντυπων και ηλεκτρονικών τους εκδόσεων.
Σε λίγο το κοινό που θα τους ακολουθεί δεν θα έχει κανένα ενδιαφέρον για τους διαφημιστές! Αυτό θα συρρικνώσει περαιτέρω, τα ήδη συρρικνωμένα διαφημιστικά τους έσοδα!
Με άλλα λόγια, η κρίση τους τροφοδοτείται από τις επιλογές τους.
Το σημερινό τοπίο στα ΜΜΕ, αναμένεται να αλλάξει δραματικά τους μήνες που έρχονται. Δεν θα επιβιώσουν όλοι. Και όσοι καταφέρουν και επιβιώσουν δεν θα είναι όπως πρώτα…
Και όπως είπε χαιρέκακα, κάποιος από την παρέα : «έχει και τα καλά της η κρίση!»
antinews.gr