Σ' ένα επεισοδιακό GP όπου ο Χάμιλτον συγκρούονταν με όποιον του αντιστέκονταν ο Σεμπάστιαν Φέτελ πήρε την 5η του φετινή νίκη και αύξησε...κι άλλο τη διαφορά του στη βαθμολογία των οδηγών.
Η εκκίνηση του αγώνα δεν προμήνυε με τίποτα το τι θα ακολουθούσε στη συνέχεια.
Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Φέτελ έφυγε καλά και οι Μπάτον, Αλόνσο έστριψαν πίσω του με το Γουέμπερ πάλι να χάνει θέσεις στην εκκίνηση.
Ο αγώνας βρήκε ένα ρυθμό μέχρι το πρώτο pit stop της Red Bull στο 17ο γύρο. Εκεί οι μηχανικοί της Αυστριακής ομάδας μπερδεύτηκαν, καθυστέρησαν και ο Φέτελ έχασε το προβάδισμα.
Ακόμη χειρότερα εξελίχθηκαν τα πράγματα για το Γουέμπερ που μπήκε κολλητά πίσω από το Φέτελ. Η αλλαγή στρατηγικής που επιχείρησαν στη Red Bull οφείλονταν στην είσοδο του Μπάτον στα πιτ που έγινε νωρίτερα απ' ότι περίμεναν.
Βγαίνοντας ο Μπάτον είχε βάλει την πολύ μαλακή γόμα ενώ ο Φέτελ τη μαλακή. Έτσι ο Μπάτον έπρεπε να σταματήσει ξανά ενώ ο Φέτελ θεωρητικά μπορούσε να πάει μέχρι το τέλος χωρίς άλλο πιτ στοπ.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας που βγήκε όμως μετά τη σύγκρουση των Χάμιλτον - Μάσα με υπαιτιότητα του πρώτου όπως απεφάνθησαν οι αγωνοδίκες μηδένισε τις διαφορές και οδηγώντας την κούρσα για δέκα σχεδόν γύρους έδωσε στο Φέτελ τη δυνατότητα να προφυλάξει τα λάστιχά του.
Έτσι ο Γερμανός είδε να ανοίγεται μπροστά του μια τεράστια ευκαιρία, να τερματίσει χωρίς άλλη αλλαγή ελαστικών.
Φυσικά οι Αλόνσο και Μπάτον που είχαν πιο φρέσκα ελαστικά κόλλησαν πίσω του και πίεζαν ασφυκτικά λίγους γύρους πριν το τέλος.
Τη στιγμή που όλα έδειχναν ότι ο Γερμανός δεν θα αντέξει άλλομια σύγκρουση ανάμεσα στους Χάμιλτον, Αλγκερσουάρι, Πετρόφ υποχρέωσε τους αγωνοδίκες να διακόψουν την κούρσα ενώ απέμεναν 6 γύροι. Τα μονοθέσια παρατάχθηκαν στην εκκίνηση και οι γιατροί κατέβαλλαν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να απομακρύνουν τον Πετρόφ που είχε τραυματιστεί στα πόδια από το μονοθέσιο του. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Ρώσος είναι καλά στην υγεία του.
Όταν έγινε αυτό ο αγώνας ξεκίνησε ξανά πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας με τους οδηγούς να έχουν αλλάξει ελαστικά και την διαδικασία των τελευταίων γύρων να είναι τυπική.
Ακόμη και εκεί όμως ο Χάμιλτον έκανε το θαύμα του χτυπώντας τον Μαλντονάντο με τη Williams που ήταν μπροστά του.
Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Φέτελ να πανηγυρίζει την πρώτη του νίκη στο Πριγκιπάτο: " Είναι φανταστικό. Ήταν μακρύς αγώνας και σε κάποιο σημείο η νίκη φαινόταν απίθανη. Το αυτοκίνητο ασφαλείας με βοήθησε να ανακτήσω το προβάδισμα στην κούρσα. Είναι δύσκολο να περάσεις εδώ αλλά στο τέλος αυτοί που ήταν πίσω μου είχαν καλύτερη πρόσφυση. Μου είπαν να μπω στα πιτ και ζήτησα να μείνω έξω καθώς μόνο έτσι θα είχα ελπίδα να κερδίσω τον αγώνα. Την ώρα που διεκόπη ο αγώνας υπέφερα από τα ελαστικά αλλά πίστευα ότι θα τα καταφέρω ως το τέλος".
Από την πλευρά του ο Φερνάντο Αλόνσο που τελικά τερμάτισε 2ος ξεκαθάρισε: "Ήμουν έτοιμος να επιτεθώ. Ήξερα ότι είχα 50% πιθανότητα να περάσω και 50% πιθανότητα να τρακάρουμε. Αλλά αυτός προηγείται στο πρωτάθλημα και είχε περισσότερα να χάσει από μένα".
Ο Μπάτον από την πλευρά του περίμενε περισσότερα: "Έβαλα ξανά την πολύ μαλακή γόμα στο πρώτο πιτ στοπ και άρχισα να φτιάχνω διαφορά. Όλα έδειχναν ότι αυτή ήταν η σωστή στρατηγική. Αλλά μετά βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας και τα πράγματα δεν λειτούργησαν υπέρ μου. Ίσως αν είχα βάλει τη πιο σκληρή γόμα στο 2ο πιτ στοπ να ήταν αλλιώς" κατέληξε ο νικητής του 2009 στη συγκεκριμένη διαδρομή.
Μετά τη λήξη του αγώνα ο Χάμιλτον κλήθηκε από τους αγωνοδίκες να δώσει λόγο για την επιθετική του οδήγηση και την επαφή που είχε με τον Μαλντονάντο.
Βγαίνοντας ο Βρετανός δήλωσε εκνευρισμένος στο BBC: "Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί έχω κληθεί από τους αγωνοδίκες πέντε φορές σε έξι αγώνες. Τι τους πιάνει με την οδήγησή μου; Δεν ξέρω γιατί ασχολούνται συνέχεια μαζί μου, μάλλον επειδή είμαι μαύρος" κατέληξε αγανακτισμένος ο έγχρωμος Βρετανός.
Φυσικά αυτό δεν πτόησε τους αγωνοδίκες που του επέβαλλαν ποινή 20 sec στον τελικό του χρόνο. Μια ποινή που δεν αλλάζει το τελικό αποτέλεσμα λόγω της διαφοράς που είχε ο Χάμιλτον από τον έβδομο Σούτιλ.
Μιλώντας σχετικά ο Μάσα ζήτησε από τη FIA να δει το θέμα του Χάμιλτον: "Πρέπει να του επιβληθεί μια ποινή που θα του κοστίσει για να μάθει. Αλλιώς θα συνεχίσει να κάνει τα ίδια".
Ο Χάμιλτον πήρε ποινή στις δοκιμές το Σάββατο και δυο ποινές στον αγώνα την Κυριακή.
Συνολικά η τελική κατάταξη και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Η εκκίνηση του αγώνα δεν προμήνυε με τίποτα το τι θα ακολουθούσε στη συνέχεια.
Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Φέτελ έφυγε καλά και οι Μπάτον, Αλόνσο έστριψαν πίσω του με το Γουέμπερ πάλι να χάνει θέσεις στην εκκίνηση.
Ο αγώνας βρήκε ένα ρυθμό μέχρι το πρώτο pit stop της Red Bull στο 17ο γύρο. Εκεί οι μηχανικοί της Αυστριακής ομάδας μπερδεύτηκαν, καθυστέρησαν και ο Φέτελ έχασε το προβάδισμα.
Ακόμη χειρότερα εξελίχθηκαν τα πράγματα για το Γουέμπερ που μπήκε κολλητά πίσω από το Φέτελ. Η αλλαγή στρατηγικής που επιχείρησαν στη Red Bull οφείλονταν στην είσοδο του Μπάτον στα πιτ που έγινε νωρίτερα απ' ότι περίμεναν.
Βγαίνοντας ο Μπάτον είχε βάλει την πολύ μαλακή γόμα ενώ ο Φέτελ τη μαλακή. Έτσι ο Μπάτον έπρεπε να σταματήσει ξανά ενώ ο Φέτελ θεωρητικά μπορούσε να πάει μέχρι το τέλος χωρίς άλλο πιτ στοπ.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας που βγήκε όμως μετά τη σύγκρουση των Χάμιλτον - Μάσα με υπαιτιότητα του πρώτου όπως απεφάνθησαν οι αγωνοδίκες μηδένισε τις διαφορές και οδηγώντας την κούρσα για δέκα σχεδόν γύρους έδωσε στο Φέτελ τη δυνατότητα να προφυλάξει τα λάστιχά του.
Έτσι ο Γερμανός είδε να ανοίγεται μπροστά του μια τεράστια ευκαιρία, να τερματίσει χωρίς άλλη αλλαγή ελαστικών.
Φυσικά οι Αλόνσο και Μπάτον που είχαν πιο φρέσκα ελαστικά κόλλησαν πίσω του και πίεζαν ασφυκτικά λίγους γύρους πριν το τέλος.
Τη στιγμή που όλα έδειχναν ότι ο Γερμανός δεν θα αντέξει άλλομια σύγκρουση ανάμεσα στους Χάμιλτον, Αλγκερσουάρι, Πετρόφ υποχρέωσε τους αγωνοδίκες να διακόψουν την κούρσα ενώ απέμεναν 6 γύροι. Τα μονοθέσια παρατάχθηκαν στην εκκίνηση και οι γιατροί κατέβαλλαν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να απομακρύνουν τον Πετρόφ που είχε τραυματιστεί στα πόδια από το μονοθέσιο του. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Ρώσος είναι καλά στην υγεία του.
Όταν έγινε αυτό ο αγώνας ξεκίνησε ξανά πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας με τους οδηγούς να έχουν αλλάξει ελαστικά και την διαδικασία των τελευταίων γύρων να είναι τυπική.
Ακόμη και εκεί όμως ο Χάμιλτον έκανε το θαύμα του χτυπώντας τον Μαλντονάντο με τη Williams που ήταν μπροστά του.
Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε το Φέτελ να πανηγυρίζει την πρώτη του νίκη στο Πριγκιπάτο: " Είναι φανταστικό. Ήταν μακρύς αγώνας και σε κάποιο σημείο η νίκη φαινόταν απίθανη. Το αυτοκίνητο ασφαλείας με βοήθησε να ανακτήσω το προβάδισμα στην κούρσα. Είναι δύσκολο να περάσεις εδώ αλλά στο τέλος αυτοί που ήταν πίσω μου είχαν καλύτερη πρόσφυση. Μου είπαν να μπω στα πιτ και ζήτησα να μείνω έξω καθώς μόνο έτσι θα είχα ελπίδα να κερδίσω τον αγώνα. Την ώρα που διεκόπη ο αγώνας υπέφερα από τα ελαστικά αλλά πίστευα ότι θα τα καταφέρω ως το τέλος".
Από την πλευρά του ο Φερνάντο Αλόνσο που τελικά τερμάτισε 2ος ξεκαθάρισε: "Ήμουν έτοιμος να επιτεθώ. Ήξερα ότι είχα 50% πιθανότητα να περάσω και 50% πιθανότητα να τρακάρουμε. Αλλά αυτός προηγείται στο πρωτάθλημα και είχε περισσότερα να χάσει από μένα".
Ο Μπάτον από την πλευρά του περίμενε περισσότερα: "Έβαλα ξανά την πολύ μαλακή γόμα στο πρώτο πιτ στοπ και άρχισα να φτιάχνω διαφορά. Όλα έδειχναν ότι αυτή ήταν η σωστή στρατηγική. Αλλά μετά βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας και τα πράγματα δεν λειτούργησαν υπέρ μου. Ίσως αν είχα βάλει τη πιο σκληρή γόμα στο 2ο πιτ στοπ να ήταν αλλιώς" κατέληξε ο νικητής του 2009 στη συγκεκριμένη διαδρομή.
Μετά τη λήξη του αγώνα ο Χάμιλτον κλήθηκε από τους αγωνοδίκες να δώσει λόγο για την επιθετική του οδήγηση και την επαφή που είχε με τον Μαλντονάντο.
Βγαίνοντας ο Βρετανός δήλωσε εκνευρισμένος στο BBC: "Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί έχω κληθεί από τους αγωνοδίκες πέντε φορές σε έξι αγώνες. Τι τους πιάνει με την οδήγησή μου; Δεν ξέρω γιατί ασχολούνται συνέχεια μαζί μου, μάλλον επειδή είμαι μαύρος" κατέληξε αγανακτισμένος ο έγχρωμος Βρετανός.
Φυσικά αυτό δεν πτόησε τους αγωνοδίκες που του επέβαλλαν ποινή 20 sec στον τελικό του χρόνο. Μια ποινή που δεν αλλάζει το τελικό αποτέλεσμα λόγω της διαφοράς που είχε ο Χάμιλτον από τον έβδομο Σούτιλ.
Μιλώντας σχετικά ο Μάσα ζήτησε από τη FIA να δει το θέμα του Χάμιλτον: "Πρέπει να του επιβληθεί μια ποινή που θα του κοστίσει για να μάθει. Αλλιώς θα συνεχίσει να κάνει τα ίδια".
Ο Χάμιλτον πήρε ποινή στις δοκιμές το Σάββατο και δυο ποινές στον αγώνα την Κυριακή.
Συνολικά η τελική κατάταξη και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Τελική κατάταξη |
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος |
1. Vettel Red Bull-Renault 2h09:38.373 |
2. Alonso Ferrari + 1.138 |
3. Button McLaren-Mercedes + 2.378 |
4. Webber Red Bull-Renault + 23.100 |
5. Kobayashi Sauber-Ferrari + 26.900 |
6. Hamilton McLaren-Mercedes + 27.200 |
7. Sutil Force India-Mercedes + 1 γύρος |
8. Heidfeld Renault + 1 γύρος |
9. Barrichello Williams-Cosworth + 1 γύρος |
10. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 γύρος |
11. Rosberg Mercedes + 1 γύρος |
12. Di Resta Force India-Mercedes + 2 γύροι |
13. Trulli Lotus-Renault + 2 γύροι |
14. Kovalainen Lotus-Renault + 2 γύροι |
15. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 2 γύροι |
16. Liuzzi HRT-Cosworth + 3 γύροι |
17. Karthikeyan HRT-Cosworth + 3 γύροι |
18. Maldonado Williams-Cosworth + 5 γύροι |
Ταχύτερος γύρος: Webber, 1:16.234 |
Εγκατέλειψαν: |
Πιλότος Ομάδα Γύρος |
Petrov Renault 68 |
Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 68 |
Massa Ferrari 33 |
Schumacher Mercedes 33 |
Glock Virgin-Cosworth 31 |
Perez Sauber-Ferrari 1 |
Βαθμολογία, 6ος γύρος: |
Πιλότοι: Κατασκευαστές: |
1. Vettel 143 1. Red Bull-Renault 222 |
2. Hamilton 85 2. McLaren-Mercedes 161 |
3. Webber 79 3. Ferrari 93 |
4. Button 76 4. Renault 50 |
5. Alonso 69 5. Mercedes 40 |
6. Heidfeld 29 6. Sauber-Ferrari 21 |
7. Rosberg 26 7. Force India-Mercedes 10 |
8. Massa 24 8. Toro Rosso-Ferrari 7 |
9. Petrov 21 9. Williams-Cosworth 2 |
10. Kobayashi 19 |
11. Schumacher 14 |
12. Sutil 8 |
13. Buemi 7 |
14. Perez 2 |
15. Barrichello 2 |
16. Di Resta 2 |