Σε μια εποχή που τα παραδοσιακά Μέσα συρρικνώνονται με γρήγορους ρυθμούς και η κρίση λειτουργεί ως καταλύτης για την ανάπτυξη του Διαδικτύου, οι μετρήσεις στο Διαδίκτυο αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία.
Ιδίως με δεδομένο ότι το διαδίκτυο μπορεί να προσφέρει στους διαφημιζόμενους ένα...
πολύ ακριβέστερο προφίλ των επισκεπτών των διαδικτυακών Μέσων (αποτελεί ένα από τα βασικά του ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα), οπότε η συνέπεια και σοβαρότητα των μετρήσεων έχει αυξημένο ειδικό βάρος στην απόφαση επιλογής του Μέσου.
Και στον τομέα αυτόν η «αθάνατη ελληνική λεβεντιά», όμως μεγαλουργεί. Κάποιοι θεώρησαν ότι τα διαφημιστικά έσοδα μπορούν να προέλθουν και από «χάκινγκ». Αποτέλεσμα ήταν από τα τέλη Απριλίου, η ανεξήγητη ραγδαία άνοδος συγκεκριμένου δικτυακού τόπου να...
ενεργοποιήσει την AGB και -μετά από αναλυτική εξέταση των δεδομένων- να προκύψει ότι η επισκεψιμότητά του, ήταν προφανώς μη πραγματική και η AGB να προχωρήσει στην αποβολή του -για τουλάχιστον τοΝ μήνα Μάιο- από τις μετρήσεις της.
Στη συνέχεια -και αυτή είναι μια εξαιρετικά θετική εξέλιξη-, ορισμένοι από τους σημαντικότερους εκδότες, ανέλαβαν πρωτοβουλία τόσο για τη θέσπιση σχετικού κώδικα δεοντολογίας, όσο και για τη δημιουργία ενός μηχανισμού πιστοποίησης της επισκεψιμότητας στο ελληνικό Διαδίκτυο, στα πρότυπα του ABCelectronic, που λειτουργεί στις προηγμένες αγορές.
Οι πρώτες πληροφορίες που δημοσιεύθηκαν στον Τύπο αναφέρουν συμμετοχή στο εγχείρημα αυτό της Καθημερινής, της Ναυτεμπορικής, του Πήγασου, του Αθηνοράματος, του Αnt1, των Αττικών Εκδόσεων, της 24 Media και της Yahoo, ενώ εκτιμάται πως υπάρχουν ισχυρές πιθανότητες συμμετοχής και άλλων σημαντικών εκδοτικών οργανισμών.
Οι εξελίξεις αυτές είναι ενδιαφέρουσες γιατί είναι ανάγκη το Διαδίκτυο να δημιουργήσει -το ταχύτερο δυνατό- υψηλή αξιοπιστία σε ό,τι αφορά τις διαφημιστικές του επιδόσεις. Ο λόγος είναι απλός και επηρεάζει τις ζωές χιλιάδων ανθρώπων που απασχολούνται στα Μέσα Ενημέρωσης και Επικοινωνίας. Καθώς η κρίση κορυφώνεται, οι πολίτες μειώνουν την αγορά εντύπων (εφημερίδων και περιοδικών), για λόγους τόσο οικονομικούς όσο και αποδοκιμασίας ενός μέρους της ηγεσίας της χώρας, της τέταρτης εξουσίας. Επίσης, για να αντιμετωπίσουν τα οικονομικά και άλλα προβλήματά τους, οι Έλληνες μετατρέπονται όλο και περισσότερο από παθητικοί αποδέκτες πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, σε προβληματισμένους πολίτες που αναζητούν ενημέρωση και ψυχαγωγία ενεργητικά. Η Τηλεόραση δεν έχει ασφαλώς εγκαταλειφθεί, ούτε πρόκειται κάτι τέτοιο να συμβεί σύντομα, όμως αρχίζει να αποκτά «παρέα» στο σαλόνι το laptop.
Στο περιβάλλον αυτό οι θέσεις εργασίας που χάνονται στα παραδοσιακά ¨Μέσα, υποκαθίστανται από πολύ λιγότερες και πολύ χειρότερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας στο Διαδίκτυο. Οι διαφορές, λόγω των χαμηλών διαφημιστικών εσόδων που συγκεντρώνει το Διαδίκτυο σε σχέση με τα παραδοσιακά Μέσα, μπορεί να είναι και της τάξεως του ένα προς δέκα. Μια εφημερίδα που κλείνει να «υποκαθίσταται» (προφανώς όχι αυτόματα, πρόκειται για δύο παράλληλες και αλληλοεπηρεαζόμενες διαδικασίες), από μια σειρά ενημερωτικών και άλλων site που αναπληρώνουν μόλις το ένα δέκατο του τζίρου που χάνεται.
Η αναλογία αυτή μπορεί να βελτιωθεί μόνο αν αρχίσει να αυξάνεται σοβαρά η διαφημιστική δαπάνη στο Διαδίκτυο. Κάτι που θα περιορίσει κάπως και τη μαζική ανεργία των εργαζομένων στα Μέσα Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, η οποία έχει ήδη ξεκινήσει. Για αυτό και είναι τόσο αναγκαίες οι σοβαρές και αξιόπιστες μετρήσεις επισκεψιμότητας.
marketingweek.gr
Ιδίως με δεδομένο ότι το διαδίκτυο μπορεί να προσφέρει στους διαφημιζόμενους ένα...
πολύ ακριβέστερο προφίλ των επισκεπτών των διαδικτυακών Μέσων (αποτελεί ένα από τα βασικά του ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα), οπότε η συνέπεια και σοβαρότητα των μετρήσεων έχει αυξημένο ειδικό βάρος στην απόφαση επιλογής του Μέσου.
Και στον τομέα αυτόν η «αθάνατη ελληνική λεβεντιά», όμως μεγαλουργεί. Κάποιοι θεώρησαν ότι τα διαφημιστικά έσοδα μπορούν να προέλθουν και από «χάκινγκ». Αποτέλεσμα ήταν από τα τέλη Απριλίου, η ανεξήγητη ραγδαία άνοδος συγκεκριμένου δικτυακού τόπου να...
ενεργοποιήσει την AGB και -μετά από αναλυτική εξέταση των δεδομένων- να προκύψει ότι η επισκεψιμότητά του, ήταν προφανώς μη πραγματική και η AGB να προχωρήσει στην αποβολή του -για τουλάχιστον τοΝ μήνα Μάιο- από τις μετρήσεις της.
Στη συνέχεια -και αυτή είναι μια εξαιρετικά θετική εξέλιξη-, ορισμένοι από τους σημαντικότερους εκδότες, ανέλαβαν πρωτοβουλία τόσο για τη θέσπιση σχετικού κώδικα δεοντολογίας, όσο και για τη δημιουργία ενός μηχανισμού πιστοποίησης της επισκεψιμότητας στο ελληνικό Διαδίκτυο, στα πρότυπα του ABCelectronic, που λειτουργεί στις προηγμένες αγορές.
Οι πρώτες πληροφορίες που δημοσιεύθηκαν στον Τύπο αναφέρουν συμμετοχή στο εγχείρημα αυτό της Καθημερινής, της Ναυτεμπορικής, του Πήγασου, του Αθηνοράματος, του Αnt1, των Αττικών Εκδόσεων, της 24 Media και της Yahoo, ενώ εκτιμάται πως υπάρχουν ισχυρές πιθανότητες συμμετοχής και άλλων σημαντικών εκδοτικών οργανισμών.
Οι εξελίξεις αυτές είναι ενδιαφέρουσες γιατί είναι ανάγκη το Διαδίκτυο να δημιουργήσει -το ταχύτερο δυνατό- υψηλή αξιοπιστία σε ό,τι αφορά τις διαφημιστικές του επιδόσεις. Ο λόγος είναι απλός και επηρεάζει τις ζωές χιλιάδων ανθρώπων που απασχολούνται στα Μέσα Ενημέρωσης και Επικοινωνίας. Καθώς η κρίση κορυφώνεται, οι πολίτες μειώνουν την αγορά εντύπων (εφημερίδων και περιοδικών), για λόγους τόσο οικονομικούς όσο και αποδοκιμασίας ενός μέρους της ηγεσίας της χώρας, της τέταρτης εξουσίας. Επίσης, για να αντιμετωπίσουν τα οικονομικά και άλλα προβλήματά τους, οι Έλληνες μετατρέπονται όλο και περισσότερο από παθητικοί αποδέκτες πληροφόρησης και ψυχαγωγίας, σε προβληματισμένους πολίτες που αναζητούν ενημέρωση και ψυχαγωγία ενεργητικά. Η Τηλεόραση δεν έχει ασφαλώς εγκαταλειφθεί, ούτε πρόκειται κάτι τέτοιο να συμβεί σύντομα, όμως αρχίζει να αποκτά «παρέα» στο σαλόνι το laptop.
Στο περιβάλλον αυτό οι θέσεις εργασίας που χάνονται στα παραδοσιακά ¨Μέσα, υποκαθίστανται από πολύ λιγότερες και πολύ χειρότερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας στο Διαδίκτυο. Οι διαφορές, λόγω των χαμηλών διαφημιστικών εσόδων που συγκεντρώνει το Διαδίκτυο σε σχέση με τα παραδοσιακά Μέσα, μπορεί να είναι και της τάξεως του ένα προς δέκα. Μια εφημερίδα που κλείνει να «υποκαθίσταται» (προφανώς όχι αυτόματα, πρόκειται για δύο παράλληλες και αλληλοεπηρεαζόμενες διαδικασίες), από μια σειρά ενημερωτικών και άλλων site που αναπληρώνουν μόλις το ένα δέκατο του τζίρου που χάνεται.
Η αναλογία αυτή μπορεί να βελτιωθεί μόνο αν αρχίσει να αυξάνεται σοβαρά η διαφημιστική δαπάνη στο Διαδίκτυο. Κάτι που θα περιορίσει κάπως και τη μαζική ανεργία των εργαζομένων στα Μέσα Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, η οποία έχει ήδη ξεκινήσει. Για αυτό και είναι τόσο αναγκαίες οι σοβαρές και αξιόπιστες μετρήσεις επισκεψιμότητας.
marketingweek.gr