Από τις 23 Ιουλίου 2011...ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ των παρακάτω γραμμών:
129 – ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΙΞΩΝΗ (λόγω επικάλυψης από γραμμή 128 και μικρής επιβατικής κίνησης)
320 – ΤΟΠΙΚΗ ΣΠΑΤΩΝ (λόγω μικρής επιβατικής κίνησης)
441 – ΣΤΑΘ. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ – ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (λόγω επικάλυψης από γραμμή 421 και μικρής επιβατικής κίνησης)
537 – ΑΧΑΡΝΑΙ-ΒΑΡΥΠΟΜΠΗ (λόγω μικρής επιβατικής κίνησης)
542 – ΣΤ. ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΤΕΛΩΝΕΙΟ -ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ (λόγω μικρής επιβατικής κίνησης)
555 - ΛΥΚΟΒΡΥΣΗ-ΑΜΑΡΟΥΣΙΟ-ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ (λόγω επικάλυψης από άλλες γραμμές και μικρής επιβατικής κίνησης)
560 - ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΗΦΙΣΙΑΣ – ΜΟΡΤΕΡΟ – Ν. ΕΡΥΘΡΑΙΑ (λόγω μικρής επιβατικής κίνησης)
561 - ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΗΦΙΣΙΑ – ΠΟΛΙΤΕΙΑ – Ν. ΕΡΥΘΡΑΙΑ (λόγω μικρής επιβατικής κίνησης)
623 – Α. ΓΑΛΑΤΣΙ – ΠΕΡΙΒΟΛΙΑ – ΣΤ. Α. ΠΑΤΗΣΙΩΝ (λόγω μικρής επιβατικής κίνησης και χαμηλής οικονομικής ανταποδοτικότητας)
624 - Α. ΓΑΛΑΤΣΙ – ΑΚΤΗΜΟΝΩΝ – ΣΤ. Α. ΠΑΤΗΣΙΩΝ (λόγω μικρής επιβατικής κίνησης και χαμηλής οικονομικής ανταποδοτικότητας)
713 - ΜΑΡΝΗ – ΖΩΦΡΙΑ (λόγω επικάλυψης από τις γραμμές 711 και Β12 οι οποίες ενισχύονται)
714 - ΠΛΑΤ. ΒΑΘΗ – ΠΑΡΝΗΘΑ (λόγω μικρής επιβατικής κίνησης)
720 - ΑΝΑΚΑΣΑ – ΠΛ. ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ (λόγω επικάλυψης από γραμμή Γ10 και μικρής επιβατικής κίνησης)
801 - ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΠΑΛΑΣΚΑ (λόγω επικάλυψης από γραμμή 845 -ενισχύεται- και άλλων γραμμών)
802 - ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΔΑΣΟΣ Α (ΜΕΣΩ Λ. ΑΘΗΝΩΝ) (λόγω επικάλυψης από γραμμή 845 -ενισχύεται- και άλλων γραμμών)
803 - ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΔΑΣΟΣ Β (ΜΕΣΩ ΙΕΡΑΣ ΟΔΟΥ) (λόγω επικάλυψης από γραμμή 845 -ενισχύεται- και άλλων γραμμών)
804 - ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΔΑΦΝΙ (λόγω επικάλυψης από γραμμή 845 -ενισχύεται- και άλλων γραμμών)
812 - ΠΛ. ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΥ – ΧΑΙΔΑΡΙ (λόγω τροφοδότησης στ. Μετρό Αιγάλεω μέσω γραμμής 811)
872 - ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΝΕΚΡ. ΣΧΙΣΤΟΥ (λόγω επικάλυψης από γραμμή 871)
Β7 - ΚΑΝΙΓΓΟΣ – ΚΗΦΙΣΙΑ- Ν. ΚΗΦΙΣΙΑ (λόγω επικάλυψης από γραμμή Α7 -ενισχύεται- και τοπικές γραμμές)
Γ8 - ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ – Ν. ΙΩΝΙΑ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ (λόγω επικάλυψης από γραμμή Α8 και τοπικές γραμμές)
Ε6 – ΜΟΥΣΕΙΟ – ΧΑΛΑΝΔΡΙ (λόγω επικάλυψης από Μετρό και άλλες γραμμές του κέντρου)
Από τις 23 Ιουλίου 2011 ΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ των παρακάτω γραμμών:
141 - ΚΑΛΑΜΑΚΙ – ΣΤΑΘ. ΔΑΦΝΗΣ (λόγω επανασχεδιασμού για καλύτερη λειτουργία)
155 - ΟΜΟΝΟΙΑ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ (ΜΕΣΩ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ) (λόγω μετατροπής σε τροφοδοτική στ. Αγίου Δημητρίου)
210 - ΤΕΡΨΙΘΕΑ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ – ΣΤ. ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ (λόγω επανασχεδιασμού για καλύτερη λειτουργία)
248 - ΣΟΥΡΜΕΝΑ-ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ-ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ (λόγω επανασχεδιασμού για καλύτερη λειτουργία)
412 - ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ – Ν. ΠΕΝΤΕΛΗ (λόγω επανασχεδιασμού για καλύτερη λειτουργία)
426 - ΣΤ. ΧΑΛΑΝΔΡΙ – Π.ΠΕΝΤΕΛΗ (ΜΕΣΩ ΠΙΚΠΑ) (λόγω επανασχεδιασμού για καλύτερη λειτουργία)
451Α - ΣΤ. ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ – Ν. ΠΕΝΤΕΛΗ (λόγω επανασχεδιασμού για καλύτερη λειτουργία)
451Β – ΣΤ. ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ – Ν. ΠΕΝΤΕΛΗ (ΜΕΣΩ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ) (λόγω επανασχεδιασμού για καλύτερη λειτουργία)
605 - ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ – ΠΕΡΙΣΣΟΣ (λόγω μετατροπής σε τροφοδοτική στ. Αν. Πατησίων)
Από τις 23 Ιουλίου 2011 ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ των παρακάτω γραμμών:
845 - ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΕΛΕΥΣΙΝΑ (ΜΕΣΩ ΟΔ. ΘΗΒΩΝ)
Α7 - ΚΑΝΙΓΓΟΣ – ΚΗΦΙΣΙΑ
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, για το νέο σχεδιασμό του δικτύου λεωφορείων της πρωτεύουσας ελήφθησαν υπόψη, η συνεργασία με το δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς καθώς και οι μεταβολές του πληθυσμού σε διάφορες περιοχές του Λεκανοπεδίου. Αναλυτικά, ο νέος σχεδιασμός γίνεται με βάση:
- Τις επεκτάσεις δικτύων των μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, προαστιακός)
- Την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών ώστε να προσαρμοστούν στις επεκτάσεις των δικτύων σταθερής τροχιάς και την ανάγκη για επιπλέον αύξηση των συχνοτήτων
- Την αύξηση του πληθυσμού και τη πληθυσμιακή μετατόπιση προς τα νέα αναπτυσσόμενα προάστια.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, μεγάλη αύξηση παρατηρείται:
- στα βόρεια και βορειανατολικά προάστια (Μαρούσι, Πεύκη, Ηράκλειο, Μελίσσια, Βριλήσσια, Κηφισιά, κλπ),
- στις Ν.Α. περιοχές προς τη θάλασσα (Π. Φάληρο, Γλυφάδα, Βούλα, Βουλιαγμένη) με ετήσιους ρυθμούς ελαφρώς υψηλότερους από την προηγούμενη ομάδα
- στα Μεσόγεια
Αντίθετα, σοβαρή μείωση καταγράφεται:
- στον δήμο της Αθήνας
- στο δήμο Πειραιά και στους “προσφυγικούς” δήμους (Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Νίκαια, Ταύρος, Καισαριανή, Αιγάλεω, Νέα Ιωνία, Δάφνη, Μεταμόρφωση).
Τους σημαντικούς πόλους έλξης μετακινήσεων που δημιουργούνται είτε από την ίδρυση και λειτουργία καινούργιων εγκαταστάσεων είτε από την μετεγκατάσταση υφιστάμενων σε νέες θέσεις (όπως νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, υπουργεία, εμπορικά κέντρα, αναπλάσεις όπως του Βοτανικού και του Ελληνικού κ.λπ.)
Τις αυξανόμενες απαιτήσεις των πολιτών για συγκοινωνιακή κάλυψη προς/από ποικίλους πόλους έλξης των μετακινήσεων και ιδιαίτερα προς τους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς
Τις αυξανόμενες απαιτήσεις των πολιτών για υψηλότερο επίπεδο προσφερόμενης συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης (συχνότερα δρομολόγια και μείωση του χρόνου αναμονής στις στάσεις, μικρότερες πληρότητες μέσα στα οχήματα, μικρά λεωφορεία στα τοπικά δίκτυα, μικρότερο μήκος περπατήματος προς/από τις στάσεις)
Την αύξηση του κόστους κατοχής και λειτουργίας ΙΧ αυτοκινήτου,
Την αύξηση του συνολικού αριθμού των μετακινήσεων στην περιοχή ευθύνης του ΟΑΣΑ και ο στόχος για αύξηση του μεριδίου των αστικών συγκοινωνιών στις μετακινήσεις αυτές στο 45% του συνόλου στα επόμενα 3 έτη (2013).
Με βάση τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, εκτιμάται ότι το 2011:
η ημερήσια ζήτηση για ταξίδια στη ζώνη αστικού σχεδιασμού του ΟΑΣΑ θα ανέλθει σε 7 εκατομμύρια
το 32-35% από αυτά (ημερήσια ταξίδια) θα πραγματοποιούνται με μέσα μαζικής μεταφοράς,
δεδομένου ότι ένα ταξίδι ισοδυναμεί με περίπου 1,2 επιβιβάσεις, εκτιμάται ότι σε μια τυπική καθημερινή θα πραγματοποιούνται 3 εκατομμύρια μετακινήσεις (επιβιβάσεις) με τα μέσα μαζικής μεταφοράς,
τα αστικά λεωφορεία της δημόσιας συγκοινωνίας (ΟΣΥ) προσδοκάται ότι στο 2011 θα αναλαμβάνουν το 60% της ημερήσιας επιβατικής κίνησης των δημόσιων συγκοινωνιών (περίπου 1.8 – 2.0 εκατομμύρια επιβάτες).
Από τις συγκοινωνιακές παρεμβάσεις (αλλαγές δρομολογίων) στις Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) , αναμένεται σημαντική μείωση της διανυόμενης διαδρομής για τα λεωφορεία και μείωση του λειτουργικού κόστους (μείωση βαρδιών ανά ημέρα, μείωση κατανάλωση καυσίμου, βελτίωση ελκυστικότητας αστικών συγκοινωνιών, κλπ), που οδηγεί:
σε βελτίωση των συνδέσεων (μεγαλύτερη συχνότητα, περισσότερα δρομολόγια) προς σταθμούς του ΜΕΤΡΟ και ΗΣΑΠ, άρα βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον πολίτη και συμβολή στην μείωση των περιβαλλοντικών ρύπων στο λεκανοπέδιο,
σε μείωση του λειτουργικού κόστους των αστικών συγκοινωνιών.
Σημειώνεται ότι, οι αλλαγές στο δίκτυο λεωφορείων σε συνδυασμό με τη δρομολόγηση των νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (φυσικού αερίου) αναμένεται να επιφέρει σημαντικά οφέλη στους επιβάτες (καλύτερες συχνότητες και χρόνοι διαδρομής, ποιοτικότερα λεωφορεία, κλπ).
i-diadromi
129 – ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΙΞΩΝΗ (λόγω επικάλυψης από γραμμή 128 και μικρής επιβατικής κίνησης)
320 – ΤΟΠΙΚΗ ΣΠΑΤΩΝ (λόγω μικρής επιβατικής κίνησης)
441 – ΣΤΑΘ. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ – ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (λόγω επικάλυψης από γραμμή 421 και μικρής επιβατικής κίνησης)
537 – ΑΧΑΡΝΑΙ-ΒΑΡΥΠΟΜΠΗ (λόγω μικρής επιβατικής κίνησης)
542 – ΣΤ. ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΤΕΛΩΝΕΙΟ -ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ (λόγω μικρής επιβατικής κίνησης)
555 - ΛΥΚΟΒΡΥΣΗ-ΑΜΑΡΟΥΣΙΟ-ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ (λόγω επικάλυψης από άλλες γραμμές και μικρής επιβατικής κίνησης)
560 - ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΗΦΙΣΙΑΣ – ΜΟΡΤΕΡΟ – Ν. ΕΡΥΘΡΑΙΑ (λόγω μικρής επιβατικής κίνησης)
561 - ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΗΦΙΣΙΑ – ΠΟΛΙΤΕΙΑ – Ν. ΕΡΥΘΡΑΙΑ (λόγω μικρής επιβατικής κίνησης)
623 – Α. ΓΑΛΑΤΣΙ – ΠΕΡΙΒΟΛΙΑ – ΣΤ. Α. ΠΑΤΗΣΙΩΝ (λόγω μικρής επιβατικής κίνησης και χαμηλής οικονομικής ανταποδοτικότητας)
624 - Α. ΓΑΛΑΤΣΙ – ΑΚΤΗΜΟΝΩΝ – ΣΤ. Α. ΠΑΤΗΣΙΩΝ (λόγω μικρής επιβατικής κίνησης και χαμηλής οικονομικής ανταποδοτικότητας)
713 - ΜΑΡΝΗ – ΖΩΦΡΙΑ (λόγω επικάλυψης από τις γραμμές 711 και Β12 οι οποίες ενισχύονται)
714 - ΠΛΑΤ. ΒΑΘΗ – ΠΑΡΝΗΘΑ (λόγω μικρής επιβατικής κίνησης)
720 - ΑΝΑΚΑΣΑ – ΠΛ. ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ (λόγω επικάλυψης από γραμμή Γ10 και μικρής επιβατικής κίνησης)
801 - ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΠΑΛΑΣΚΑ (λόγω επικάλυψης από γραμμή 845 -ενισχύεται- και άλλων γραμμών)
802 - ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΔΑΣΟΣ Α (ΜΕΣΩ Λ. ΑΘΗΝΩΝ) (λόγω επικάλυψης από γραμμή 845 -ενισχύεται- και άλλων γραμμών)
803 - ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΔΑΣΟΣ Β (ΜΕΣΩ ΙΕΡΑΣ ΟΔΟΥ) (λόγω επικάλυψης από γραμμή 845 -ενισχύεται- και άλλων γραμμών)
804 - ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΔΑΦΝΙ (λόγω επικάλυψης από γραμμή 845 -ενισχύεται- και άλλων γραμμών)
812 - ΠΛ. ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΥ – ΧΑΙΔΑΡΙ (λόγω τροφοδότησης στ. Μετρό Αιγάλεω μέσω γραμμής 811)
872 - ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΝΕΚΡ. ΣΧΙΣΤΟΥ (λόγω επικάλυψης από γραμμή 871)
Β7 - ΚΑΝΙΓΓΟΣ – ΚΗΦΙΣΙΑ- Ν. ΚΗΦΙΣΙΑ (λόγω επικάλυψης από γραμμή Α7 -ενισχύεται- και τοπικές γραμμές)
Γ8 - ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ – Ν. ΙΩΝΙΑ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ (λόγω επικάλυψης από γραμμή Α8 και τοπικές γραμμές)
Ε6 – ΜΟΥΣΕΙΟ – ΧΑΛΑΝΔΡΙ (λόγω επικάλυψης από Μετρό και άλλες γραμμές του κέντρου)
Από τις 23 Ιουλίου 2011 ΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ των παρακάτω γραμμών:
141 - ΚΑΛΑΜΑΚΙ – ΣΤΑΘ. ΔΑΦΝΗΣ (λόγω επανασχεδιασμού για καλύτερη λειτουργία)
155 - ΟΜΟΝΟΙΑ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ (ΜΕΣΩ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ) (λόγω μετατροπής σε τροφοδοτική στ. Αγίου Δημητρίου)
210 - ΤΕΡΨΙΘΕΑ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ – ΣΤ. ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ (λόγω επανασχεδιασμού για καλύτερη λειτουργία)
248 - ΣΟΥΡΜΕΝΑ-ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ-ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ (λόγω επανασχεδιασμού για καλύτερη λειτουργία)
412 - ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ – Ν. ΠΕΝΤΕΛΗ (λόγω επανασχεδιασμού για καλύτερη λειτουργία)
426 - ΣΤ. ΧΑΛΑΝΔΡΙ – Π.ΠΕΝΤΕΛΗ (ΜΕΣΩ ΠΙΚΠΑ) (λόγω επανασχεδιασμού για καλύτερη λειτουργία)
451Α - ΣΤ. ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ – Ν. ΠΕΝΤΕΛΗ (λόγω επανασχεδιασμού για καλύτερη λειτουργία)
451Β – ΣΤ. ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ – Ν. ΠΕΝΤΕΛΗ (ΜΕΣΩ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ) (λόγω επανασχεδιασμού για καλύτερη λειτουργία)
605 - ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ – ΠΕΡΙΣΣΟΣ (λόγω μετατροπής σε τροφοδοτική στ. Αν. Πατησίων)
Από τις 23 Ιουλίου 2011 ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ των παρακάτω γραμμών:
845 - ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΕΛΕΥΣΙΝΑ (ΜΕΣΩ ΟΔ. ΘΗΒΩΝ)
Α7 - ΚΑΝΙΓΓΟΣ – ΚΗΦΙΣΙΑ
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, για το νέο σχεδιασμό του δικτύου λεωφορείων της πρωτεύουσας ελήφθησαν υπόψη, η συνεργασία με το δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς καθώς και οι μεταβολές του πληθυσμού σε διάφορες περιοχές του Λεκανοπεδίου. Αναλυτικά, ο νέος σχεδιασμός γίνεται με βάση:
- Τις επεκτάσεις δικτύων των μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, προαστιακός)
- Την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών ώστε να προσαρμοστούν στις επεκτάσεις των δικτύων σταθερής τροχιάς και την ανάγκη για επιπλέον αύξηση των συχνοτήτων
- Την αύξηση του πληθυσμού και τη πληθυσμιακή μετατόπιση προς τα νέα αναπτυσσόμενα προάστια.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, μεγάλη αύξηση παρατηρείται:
- στα βόρεια και βορειανατολικά προάστια (Μαρούσι, Πεύκη, Ηράκλειο, Μελίσσια, Βριλήσσια, Κηφισιά, κλπ),
- στις Ν.Α. περιοχές προς τη θάλασσα (Π. Φάληρο, Γλυφάδα, Βούλα, Βουλιαγμένη) με ετήσιους ρυθμούς ελαφρώς υψηλότερους από την προηγούμενη ομάδα
- στα Μεσόγεια
Αντίθετα, σοβαρή μείωση καταγράφεται:
- στον δήμο της Αθήνας
- στο δήμο Πειραιά και στους “προσφυγικούς” δήμους (Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Νίκαια, Ταύρος, Καισαριανή, Αιγάλεω, Νέα Ιωνία, Δάφνη, Μεταμόρφωση).
Τους σημαντικούς πόλους έλξης μετακινήσεων που δημιουργούνται είτε από την ίδρυση και λειτουργία καινούργιων εγκαταστάσεων είτε από την μετεγκατάσταση υφιστάμενων σε νέες θέσεις (όπως νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, υπουργεία, εμπορικά κέντρα, αναπλάσεις όπως του Βοτανικού και του Ελληνικού κ.λπ.)
Τις αυξανόμενες απαιτήσεις των πολιτών για συγκοινωνιακή κάλυψη προς/από ποικίλους πόλους έλξης των μετακινήσεων και ιδιαίτερα προς τους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς
Τις αυξανόμενες απαιτήσεις των πολιτών για υψηλότερο επίπεδο προσφερόμενης συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης (συχνότερα δρομολόγια και μείωση του χρόνου αναμονής στις στάσεις, μικρότερες πληρότητες μέσα στα οχήματα, μικρά λεωφορεία στα τοπικά δίκτυα, μικρότερο μήκος περπατήματος προς/από τις στάσεις)
Την αύξηση του κόστους κατοχής και λειτουργίας ΙΧ αυτοκινήτου,
Την αύξηση του συνολικού αριθμού των μετακινήσεων στην περιοχή ευθύνης του ΟΑΣΑ και ο στόχος για αύξηση του μεριδίου των αστικών συγκοινωνιών στις μετακινήσεις αυτές στο 45% του συνόλου στα επόμενα 3 έτη (2013).
Με βάση τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, εκτιμάται ότι το 2011:
η ημερήσια ζήτηση για ταξίδια στη ζώνη αστικού σχεδιασμού του ΟΑΣΑ θα ανέλθει σε 7 εκατομμύρια
το 32-35% από αυτά (ημερήσια ταξίδια) θα πραγματοποιούνται με μέσα μαζικής μεταφοράς,
δεδομένου ότι ένα ταξίδι ισοδυναμεί με περίπου 1,2 επιβιβάσεις, εκτιμάται ότι σε μια τυπική καθημερινή θα πραγματοποιούνται 3 εκατομμύρια μετακινήσεις (επιβιβάσεις) με τα μέσα μαζικής μεταφοράς,
τα αστικά λεωφορεία της δημόσιας συγκοινωνίας (ΟΣΥ) προσδοκάται ότι στο 2011 θα αναλαμβάνουν το 60% της ημερήσιας επιβατικής κίνησης των δημόσιων συγκοινωνιών (περίπου 1.8 – 2.0 εκατομμύρια επιβάτες).
Από τις συγκοινωνιακές παρεμβάσεις (αλλαγές δρομολογίων) στις Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) , αναμένεται σημαντική μείωση της διανυόμενης διαδρομής για τα λεωφορεία και μείωση του λειτουργικού κόστους (μείωση βαρδιών ανά ημέρα, μείωση κατανάλωση καυσίμου, βελτίωση ελκυστικότητας αστικών συγκοινωνιών, κλπ), που οδηγεί:
σε βελτίωση των συνδέσεων (μεγαλύτερη συχνότητα, περισσότερα δρομολόγια) προς σταθμούς του ΜΕΤΡΟ και ΗΣΑΠ, άρα βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον πολίτη και συμβολή στην μείωση των περιβαλλοντικών ρύπων στο λεκανοπέδιο,
σε μείωση του λειτουργικού κόστους των αστικών συγκοινωνιών.
Σημειώνεται ότι, οι αλλαγές στο δίκτυο λεωφορείων σε συνδυασμό με τη δρομολόγηση των νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (φυσικού αερίου) αναμένεται να επιφέρει σημαντικά οφέλη στους επιβάτες (καλύτερες συχνότητες και χρόνοι διαδρομής, ποιοτικότερα λεωφορεία, κλπ).
i-diadromi