`

Αναβαθμίζονται μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι

Μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα έχει ολοκληρωθεί η αναβάθμιση των υπηρεσιών 20 μουσείων και αρχαιολογικών χώρων, από τους συνολικά 169.
Οι υπόλοιποι 149 θα ανέβουν στην κατηγορία Α1, η οποία μέχρι σήμερα δεν χαρακτήριζε κανένα ελληνικό μουσείο ή αρχαιολογικό τόπο, ούτε καν την Ακρόπολη, μέσα στα επόμενα τρία χρόνια με βάση το χρονοδιάγραμμα του υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλου Γερουλάνου.

Το «λίφτινγκ» αφορά την έκδοση ενημερωτικών φυλλαδίων σε δύο γλώσσες, την τοποθέτηση μεγάλων ενημερωτικών πινακίδων και πινακίδων σήμανσης, καθώς και την εγκατάσταση φυλακίων, τουαλετών, WC για ΑμεΑ και αυτόματων μηχανών νερών/αναψυκτικού, όπου αυτό είναι αναγκαίο.

Μέχρι το τέλος Ιουλίου θα έχουν παραδοθεί τα ενημερωτικά φυλλάδια σε 20 μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, οι οποίοι θα είναι οι πρώτοι που θα ανέβουν στην κατηγορία Α1.

Ο αριθμός των φυλλαδίων που θα εκδοθούν ποικίλει ανάλογα με την επισκεψιμότητα του κάθε χώρου, με τα σκήπτρα να κρατά φυσικά ο Ιερός Βράχος της Ακρόπολης, για τον οποίον έχουν ήδη εκδοθεί περί τα 800.000 φυλλάδια.

Οι όποιες καθυστερήσεις υπάρχουν οφείλονται στους δημόσιους ή διεθνείς διαγωνισμούς που διεξάγονται. Για παράδειγμα,το θέμα της τοποθέτησης αυτόματων πωλητών νερού/αναψυκτικού σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία δεν έχει προχωρήσει καθόλου γιατί παρά τους δύο δημόσιους ανοικτούς πλειοδοτικούς διαγωνισμούς που έχουν κηρυχθεί, καμία εταιρία δεν έδειξε ενδιαφέρον.

Η γενική γραμματέας του υπουργείου Λ. Μενδώνη μίλησε για την εξαιρετική συνεργασία που είχε το υπουργείο με τον Φάρο Τυφλών ως προς την έκδοση εντύπων στο σύστημα Μπράιγ, με τα οποία θα εφοδιαστούν 110 τόποι αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.

Σε συνεργασία με τον ΕΟΤ, οι 20 αναβαθμισμένοι χώροι θα ενσωματωθούν στο πρόγραμμα ψηφιακής σύγκλισης του Εθνικού Οργανισμού Τουρισμού δηλαδή οι επισκέπτες τους θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε ψηφιακές ξεναγήσεις μέσω των κινητών τηλεφώνων νέας γενιάς.

Μεταξύ των 20 περιοχών που αναβαθμίζονται άμεσα είναι αρχαιολογικοί τόποι και μουσεία με μεγάλη προσέλευση επισκεπτών, όπως η Ακρόπολη και τα υπόλοιπα μνημεία του ενιαίου χώρου της, η Κνωσός, η Ολυμπία και το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, αλλά και μουσεία που δεν έχουν μεγάλη επισκεψιμότητα, όπως το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού της Θεσσαλονίκης και το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο της Αθήνας.

Αλλαγές θα υπάρξουν και στις τιμές των εισιτηρίων, καθώς στόχος του υπουργείου είναι να καθιερωθεί η λογική του ενιαίου ημερήσιου ή εβδομαδιαίου εισιτηρίου. «Το αργότερο μέχρι τον Σεπτέμβριο θα έχουν περάσει από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο όλες οι προσαρμογές των νέων τιμών», δήλωσε η κ. Μενδώνη, η οποία ευελπιστεί ότι μέχρι του χρόνου 30 αρχαιολογικοί χώροι θα λειτουργούν με αυτόματους πωλητές.



http://www.on-news.gr/2011/07/blog-post_1231.html
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...