Ο Φερνάντο Αλόνσο σημείωσε την πρώτη
φετινή νίκη της Ferrari, κερδίζοντας στα ίσα
τους Ταύρους στον πιο συναρπαστικό φετινό
αγώνα ως τώρα.
Το Βρετανικό GP είχε τα πάντα. Μάχες πτέρυγα με πτέρυγα, ανατροπές, προσπεράσματα, βροχή, λάθη, συγκρούσεις, ποινές και συγκλονιστικό φινάλε με τους Γουέμπερ και Μάσα να διεκδικούν την 2η και 4η θέση μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας.
Η εκκίνηση του αγώνα δόθηκε σε βρεγμένο οδόστρωμα με όλους τους πιλότους να χρησιμοποιούν ενδιάμεσα ελαστικά. Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Φέτελ να παίρνει κεφάλι και τον Αλόνσο να μένει 3ος πίσω από το Γουέμπερ.
Όταν η πίστα άρχισε να στεγνώνει ο ένας μετά τον άλλο όρμησαν στα πιτ για να βάλουν σλικ ελαστικά. Όπως προβλέπουν οι κανονισμοί εφόσον έχουν χρησιμοποιηθεί ενδιάμεσα ή βρόχινα ελαστικά δεν υπάρχει υποχρέωση χρήσης και των δυο γομών. Ήταν λοιπόν εύκολο να αντιληφθεί κανείς ότι η σκληρή γόμα της Pirelli δεν θα χρησιμοποιούνταν σήμερα παρά μόνο από ανάγκη.
Ο Φέτελ έδειχνε να διατηρεί άνετα το προβάδισμα μέχρι το 2ο πιτ στοπ όπου ένα λάθος του μηχανικού που χειρίζονταν τον πίσω γρύλλο κόστισε την πρωτοπορία στο Γερμανό.
Ανέλπιστα βρέθηκε επικεφαλής του αγώνα ο Αλόνσο που παρέμεινε εκεί μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας, πανηγυρίζοντας έξαλλα την πρώτη φετινή νίκη της Ferrari.
Μιλώντας σχετικά μετά την 27η νίκη της καριέρας του ο Ισπανός πρωταθλητής τόνισε: «Προφανώς αυτή η νίκη θα δώσει τεράστια ώθηση στην ομάδα μας. Είχαμε αυτοπεποίθηση ότι θα είμαστε γρήγοροι εδώ στο Σίλβερστον. Πρόκειται για μια πίστα τα χαρακτηριστικά της οποίας δεν ευνοούν το μονοθέσιο μας. Το ότι κερδίσαμε εδώ μας δίνει ένα επιπλέον κίνητρο για τους επόμενους αγώνες. Θα χαρώ τη στιγμή της νίκης και θα συνεχίσω να δουλεύω σκληρά. Είναι πρώιμο να σκεφτόμαστε τη μάχη του τίτλου γιατί η διαφορά από το Σεμπ είναι τεράστια».
Προς τιμήν του ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Σεμπάστιαν Φέτελ παραδέχτηκε την ανωτερότητα της Ferrari σήμερα: «Δεν μπορώ να ξέρω πόσο ακριβώς χάσαμε στα πιτ με το λάθος που κάναμε αλλά βρέθηκα πίσω και από τον Αλόνσο και το Χάμιλτον και δεν μπορούσα να περάσω. Κάναμε λάθη αλλά δεν μπορείς να τα αποφεύγεις πάντα, παραδέχομαι ότι η Ferrari μας κέρδισε δίκαια σήμερα».
Ο έτερος πιλότος της Red Bull, Μαρκ Γουέμπερ ξεκαθάρισε ότι αγνόησε τις εντολές της ομάδας να μην επιτεθεί στο Φέτελ: «Φυσικά και αγνόησα την ομάδα και προσπάθησα να κερδίσω μια θέση. Τόσο ο Σεμπ όσο και εγώ τα δώσαμε όλα. Δεν σκόπευα να πέσω πάνω του. Τέσσερις πέντε γύρους πριν το τέλος άρχισαν να μου λένε να κρατήσω τη θέση μου αλλά εγώ ήθελα να τον περάσω» κατέληξε ο Αυστραλός που πέρυσι στον ίδιο αγώνα κέρδισε και κατακεραύνωσε την ομάδα που είχε ευνοήσει το Φέτελ στις δοκιμές λέγοντας: «Όχι κι άσχημα για Νο 2 οδηγός».
Πιο πίσω δόθηκε μάχη ανάμεσα στους Μάσα και Χάμιλτον για την 4η θέση. Ο Μάσα γνωρίζοντας ότι ο Χάμιλτον δεν είχε καύσιμα για να πιέσει οριακά τον έφτασε και προσπάθησε να τον περάσει δυο στροφές πριν το τέλος. Αφού χτύπησαν δυο φορές τελικά έφτασαν σχεδόν ταυτόχρονα στην καρό σημαία.
Αστειευόμενος ο Χάμιλτον μετά το τέλος του αγώνα είπε ότι δεν θα περιμένει να τον καλέσουν οι αγωνοδίκες για την επαφή με το Μάσα: «Για να μη χάνω χρόνο θα ανέβω μόνος μου κατευθείαν».
Επόμενος αγώνας στις 24 Ιουλίου το Γερμανικό GP.
Συνολικά η κατάταξη και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Πριν την εκκίνηση του αγώνα ο Αλόνσο οδήγησε τη Ferrari 375 με την οποία ο Χοσέ Γκονζάλες είχε κερδίσει το πρώτο GP στην ιστορία της Ferrari το 1951 στο Σίλβερστον.
protothema
φετινή νίκη της Ferrari, κερδίζοντας στα ίσα
τους Ταύρους στον πιο συναρπαστικό φετινό
αγώνα ως τώρα.
Το Βρετανικό GP είχε τα πάντα. Μάχες πτέρυγα με πτέρυγα, ανατροπές, προσπεράσματα, βροχή, λάθη, συγκρούσεις, ποινές και συγκλονιστικό φινάλε με τους Γουέμπερ και Μάσα να διεκδικούν την 2η και 4η θέση μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας.
Η εκκίνηση του αγώνα δόθηκε σε βρεγμένο οδόστρωμα με όλους τους πιλότους να χρησιμοποιούν ενδιάμεσα ελαστικά. Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Φέτελ να παίρνει κεφάλι και τον Αλόνσο να μένει 3ος πίσω από το Γουέμπερ.
Όταν η πίστα άρχισε να στεγνώνει ο ένας μετά τον άλλο όρμησαν στα πιτ για να βάλουν σλικ ελαστικά. Όπως προβλέπουν οι κανονισμοί εφόσον έχουν χρησιμοποιηθεί ενδιάμεσα ή βρόχινα ελαστικά δεν υπάρχει υποχρέωση χρήσης και των δυο γομών. Ήταν λοιπόν εύκολο να αντιληφθεί κανείς ότι η σκληρή γόμα της Pirelli δεν θα χρησιμοποιούνταν σήμερα παρά μόνο από ανάγκη.
Ο Φέτελ έδειχνε να διατηρεί άνετα το προβάδισμα μέχρι το 2ο πιτ στοπ όπου ένα λάθος του μηχανικού που χειρίζονταν τον πίσω γρύλλο κόστισε την πρωτοπορία στο Γερμανό.
Ανέλπιστα βρέθηκε επικεφαλής του αγώνα ο Αλόνσο που παρέμεινε εκεί μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας, πανηγυρίζοντας έξαλλα την πρώτη φετινή νίκη της Ferrari.
Μιλώντας σχετικά μετά την 27η νίκη της καριέρας του ο Ισπανός πρωταθλητής τόνισε: «Προφανώς αυτή η νίκη θα δώσει τεράστια ώθηση στην ομάδα μας. Είχαμε αυτοπεποίθηση ότι θα είμαστε γρήγοροι εδώ στο Σίλβερστον. Πρόκειται για μια πίστα τα χαρακτηριστικά της οποίας δεν ευνοούν το μονοθέσιο μας. Το ότι κερδίσαμε εδώ μας δίνει ένα επιπλέον κίνητρο για τους επόμενους αγώνες. Θα χαρώ τη στιγμή της νίκης και θα συνεχίσω να δουλεύω σκληρά. Είναι πρώιμο να σκεφτόμαστε τη μάχη του τίτλου γιατί η διαφορά από το Σεμπ είναι τεράστια».
Προς τιμήν του ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Σεμπάστιαν Φέτελ παραδέχτηκε την ανωτερότητα της Ferrari σήμερα: «Δεν μπορώ να ξέρω πόσο ακριβώς χάσαμε στα πιτ με το λάθος που κάναμε αλλά βρέθηκα πίσω και από τον Αλόνσο και το Χάμιλτον και δεν μπορούσα να περάσω. Κάναμε λάθη αλλά δεν μπορείς να τα αποφεύγεις πάντα, παραδέχομαι ότι η Ferrari μας κέρδισε δίκαια σήμερα».
Ο έτερος πιλότος της Red Bull, Μαρκ Γουέμπερ ξεκαθάρισε ότι αγνόησε τις εντολές της ομάδας να μην επιτεθεί στο Φέτελ: «Φυσικά και αγνόησα την ομάδα και προσπάθησα να κερδίσω μια θέση. Τόσο ο Σεμπ όσο και εγώ τα δώσαμε όλα. Δεν σκόπευα να πέσω πάνω του. Τέσσερις πέντε γύρους πριν το τέλος άρχισαν να μου λένε να κρατήσω τη θέση μου αλλά εγώ ήθελα να τον περάσω» κατέληξε ο Αυστραλός που πέρυσι στον ίδιο αγώνα κέρδισε και κατακεραύνωσε την ομάδα που είχε ευνοήσει το Φέτελ στις δοκιμές λέγοντας: «Όχι κι άσχημα για Νο 2 οδηγός».
Πιο πίσω δόθηκε μάχη ανάμεσα στους Μάσα και Χάμιλτον για την 4η θέση. Ο Μάσα γνωρίζοντας ότι ο Χάμιλτον δεν είχε καύσιμα για να πιέσει οριακά τον έφτασε και προσπάθησε να τον περάσει δυο στροφές πριν το τέλος. Αφού χτύπησαν δυο φορές τελικά έφτασαν σχεδόν ταυτόχρονα στην καρό σημαία.
Αστειευόμενος ο Χάμιλτον μετά το τέλος του αγώνα είπε ότι δεν θα περιμένει να τον καλέσουν οι αγωνοδίκες για την επαφή με το Μάσα: «Για να μη χάνω χρόνο θα ανέβω μόνος μου κατευθείαν».
Επόμενος αγώνας στις 24 Ιουλίου το Γερμανικό GP.
Συνολικά η κατάταξη και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Βρετανικό GP
9ος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος
|
Τελική κατάταξη
|
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος
|
1. Alonso Ferrari 1’28:41.194
2. Vettel Red Bull-Renault + 16.511 3. Webber Red Bull-Renault + 16.947 4. Hamilton McLaren-Mercedes + 28.986 5. Massa Ferrari + 29.010 6. Rosberg Mercedes + 1:00.665 7. Perez Sauber-Ferrari + 1:05.590 8. Heidfeld Renault + 1:15.542 9. Schumacher Mercedes + 1:17.912 10. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1:19.108 11. Sutil Force India-Mercedes + 1:19.712 12. Petrov Renault + 1:20.600 13. Barrichello Williams-Cosworth + 1 γύρο 14. Maldonado Williams-Cosworth + 1 γύρο 15. Di Resta Force India-Mercedes + 1 γύρο 16. Glock Virgin-Cosworth + 2 γύρους 17. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 2 γύρους 18. Liuzzi HRT-Cosworth + 2 γύρους 19. Ricciardo HRT-Cosworth + 3 γύρους |
Ταχύτερος γύρος: Alonso, 1:34.908
|
Εγκατέλειψαν:
|
Οδηγός Ομάδα Γύρος
|
Button McLaren-Mercedes 11
|
Buemi Toro Rosso-Ferrari 26
|
Kobayashi Sauber-Ferrari 28
|
Trulli Lotus-Renault 41
|
Kovalainen Lotus-Renault 49
|
Βαθμολογία:
|
Οδηγοί: Κατασκευαστές:
|
1. Vettel 204 1. Red Bull-Renault 328
|
2. Webber 124 2. McLaren-Mercedes 218
|
3. Alonso 112 3. Ferrari 164
|
4. Hamilton 109 4. Mercedes 68
|
5. Button 109 5. Renault 65
|
6. Massa 52 6. Sauber-Ferrari 33
|
7. Rosberg 40 7. Toro Rosso-Ferrari 17
|
8. Heidfeld 34 8. Force India-Mercedes 12
|
9. Petrov 31 9. Williams-Cosworth 4
|
10. Schumacher 28
|
11. Kobayashi 25
|
12. Sutil 10
|
13. Alguersuari 9
|
14. Buemi 8
|
15. Perez 8
|
16. Barrichello 4
|
17. Di Resta 2
|