`

Επανάσταση,τώρα


Κινηματογράφοι Αθήνα

Κινηματογράφοι Θεσσαλονίκη

(3) Ο πλανήτης των πιθήκων: Η εξέγερση / Rise of the planet of the Apes 

Του Ρούπερτ Γουάιατ. Επιστημονικής φαντασίας, 2011, ΗΠΑ. Με τους: Τζέιμς Φράνκο, Άντι Σέρκις, Μπράιαν Κοξ, Φρίντα Πίντο

Αργεί να πάρει μπρος, αλλά ο «Πλανήτης των πιθήκων: Η εξέγερση» είναι μια επαναστατική ταινία. Ή μάλλον, μια ταινία για μια επανάσταση, η οποία είναι διπλά ξεσηκωτική γιατί την πραγματοποιούν ζώα – εναντίον ανθρώπων. Στο πρίκουελ της δημοφιλούς σειράς ταινιών παρουσιάζεται η απαρχή της ιστορίας, του πώς δηλαδή απέκτησαν οι πίθηκοι την ανεπτυγμένη νοημοσύνη τους. Ένας επιστήμονας (Τζέιμς Φράνκο) κάνει πειράματα σε πιθήκους με στόχο να ανακαλύψει τη θεραπεία για το Αλτσχάιμερ. Ο Φράνκο θέλει να βοηθήσει τον πατέρα του και τα καταφέρνει, αλλά τελικά η κατάσταση ξεφεύγει από τα χέρια του όταν ο Σίζαρ (ο Άντι Σέρκις-Γκόλουμ, σε ακόμη μια εντυπωσιακή ψηφιακή ερμηνεία), ο πίθηκος/πειραματόζωο τον οποίο είχε περιθάλψει και αναθρέψει αποφασίζει να κάνει αυτό που δεν κάνουν πια οι άνθρωποι: να διεκδικήσει την ελευθερία του και την επιστροφή στο φυσικό του περιβάλλον. Τίμια στο σεβασμό της απέναντι στις παλιότερες ταινίες, η «Εξέγερση», στην λυτρωτική σεκάνς της εξόδου των πιθήκων από την πόλη, σε κάνει να εύχεσαι να ήσουν μαζί τους.



(2) Casino Jack

Του Τζορτζ Χίκενλουπερ. Βιογραφική, 2011, ΗΠΑ. 1 ώρα και 48 λεπτά. Με τους: Κέβιν Σπέισι, Μπάρι Πέπερ, Κέλι Πρέστον

Με καταιγιστικό… διάλογο που πέφτει σαν σφαίρες, χωρίς ανάσα δηλαδή, ξεκινά, προχωρά και τελειώνει το “Casino Jack”, η πραγματική ιστορία του Τζακ Άμπραμοφ, ενός Ρεπουμπλικανού λομπίστα κι επιχειρηματία, ο οποίος καταχράστηκε τεράστια ποσά χρημάτων, ιδίως από συνεργασίες με ινδιάνικα καζίνο, και κατέληξε στη φυλακή. Όσο πολύπλευρη και μυστήρια είναι η προσωπικότητα του Άμπραμοφ (τον οποίο υποδύεται με μεγάλη και σατανική ευχαρίστηση ο Κέβιν Σπέισι, χωρίς να τον κρίνει όμως ούτε για δευτερόλεπτο), τόσο κυκλοθυμικής διάθεσης είναι η ίδια η ταινία, η οποία θέλει να τα πει όλα (και είναι πολλά), αλλά δεν μπορεί να ελέγξει και να διαχειριστεί τις, συγκρουόμενες πολλές φορές, ποιότητές τους. Ο σκηνοθέτης Τζορτζ Χίκενλουπερ, ο οποίος μάλιστα πέθανε προτού κυκλοφορήσει η ταινία σε ηλικία μόλις 47 ετών, προφανώς θέλει να κάνει μια καταγγελία για τη διαφθορά, αλλά τον ενδιαφέρει και ο άνθρωπος πίσω από αυτή. Μπουρδουκλωμένες είναι όμως οι γκρίζες περιοχές σε τέτοια ζητήματα, και στο “Casino Jack” δεν καταλαβαίνεις πού τραβάει τη γραμμή ο σκηνοθέτης, ανάμεσα στη συμπάθεια, την πολιτική ανοχή ή κοροϊδία, την ευθύνη και την πλάκα.



(2) Πίστεψέ με / Trust

Του Ντέιβιντ Σουίμερ. Δραματική, 2010, ΗΠΑ. 1 ώρα και 46 λεπτά. Με τους: Κλάιβ Όουεν, Κάθριν Κίνερ, Λιάνα Λιμπεράτο

Ο Ντέιβιντ Σουίμερ aka Ρος από τα Φιλαράκια σκηνοθετεί την πρώτη του ταινία και, αντί να κινηθεί εκ του ασφαλούς, πέφτει κατευθείαν στα δύσκολα. Το “Πίστεψέ με” αφηγείται την ιστορία μιας 14χρονης κοπέλας, η οποία ερωτεύεται έναν τύπο μέσω online chat, ο οποίος με τη σειρά του, μεγαλύτερος απ΄ότι της είχε πει, τη βιάζει όταν τελικά συναντιούνται. Ξεκινώντας σαν τηλεοπτική ταινία, το “Πίστεψέ με” στη συνέχεια κάνει στροφή εστιάζοντας στις συνέπειες και τον τρόπο με τον οποίο προσπαθεί να αντιμετωπίσει το γεγονός η οικογένεια - και ιδίως ο πατέρας Κλάιβ Όουεν, που παθαίνει εμμονή και θέλει να σκοτώσει τον βιαστή. Έχει ενδιαφέρον το πώς αποτυπώνεται και η πλευρά της μικρής, η οποία μπερδεμένη αγαπά τον τύπο και θέλει να τον προστατεύσει, αλλά και η διαρκώς επιδεινωμένη σχέση μεταξύ όλων των μελών της οικογένειας. Ο Σουίμερ φαίνεται αβέβαιος, δεν ξέρει ακριβώς πώς να χειριστεί το υλικό του, αλλά σώζεται από ένα συμπαθητικό σενάριο (εκτός του τρομολάγνου τέλους του) και τις ερμηνείες των Όουεν και Κάθριν Κίνερ στους ρόλους των γονιών.



(2) O Τζιάνι και οι γυναίκες / Gianni e le donne

Του Τζιάνι ντι Γκρεγκόριο. Κομεντί, 2011, Ιταλία. 1 ώρα και 30 λεπτά. Με τους: Τζιάνι ντι Γκρεγκόριο, Βαλέρια ντε Φρανσίσις.

Από το σκηνοθέτη του γλυκύτατου “Αυγουστιάτικου γεύματος στη Ρώμη”, έρχεται μια ταινία παρόμοιου ύφους, αλλά μάλλον μικρότερης αποτελεσματικότητας. Ο Τζιάνι ντι Γκρεγκόριο σκηνοθετεί τον εαυτό του, στο ρόλο ενός μεσήλικα άντρα που δεν μπορεί με τίποτα να αποδεχθεί την ηλικία του και κυρίως το πώς αυτή επηρεάζει τη σχέση του με όλες τις γυναίκες στη ζωή του (τις οποίες αγαπά και χαζεύει αχόρταγα). Κωμικό, πολύ αληθινό και οικείο, το “Ο Τζιάνι και οι γυναίκες του” μπορεί να κάνει την αυγουστιάτικη κοιλιά που δεν έκανε η προηγούμενη ταινία του Ντι Γκρεγκόριο, αλλά παραμένει αρκετά χαριτωμένο ώστε να μην μπορείς να του κρατήσεις κακία.



(5) Ο τρίτος άνθρωπος / The Third man

Του Κάρολ Ριντ. Φιλμ νουάρ, 1949, ΗΠΑ. 1 ώρα και 44 λεπτά. Με τους: Τζόζεφ Κότεν, Όρσον Γουέλς, Αλίντα Βάλι
Η ταινία που φιγουράρει πρώτη στις περισσότερες λίστες με τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών. Ασπρόμαυρο φιλμ νουάρ σε σενάριο Γκράαμ Γκριν, με τον Όρσον Γουέλς στην πιο δυνατή κι αξέχαστη ίσως εμφάνισή του, ο “Τρίτος άνθρωπος” αφηγείται τη διαδρομή ενός Αμερικανού στη Βιέννη καθώς αναζητά τον δολοφόνο του φίλου του. Αυτό που λέμε a must.


ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Κοτόπουλο δυναμίτης / Dynamite Chicken

Του Έρνεστ Πίντοφ. Κωμωδία, 1971, ΗΠΑ. 1 ώρα και 26 λεπτά. Με τους: Ρίτσαρντ Πράιορ, Τζόαν Μπάεζ, Τζον Λένον
Συλλογή από σκετς, κλιπάκια και μουσικές περφόρμανς, με κοινό παρονομαστή το κίνημα της ειρήνης της δεκαετίας του 60.



http://www.protothema.gr/life-style/politismos/article/?aid=137947
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...