Νέες μεθόδους προώθησης της δουλειά τους εγκαινιάζουν οι καλλιτέχνες, αντιστεκόμενοι στις πολιτικές των εκάστοτε δισκογραφικών εταιρειών. Έως πρότινος, έστελναν τα "demo" στις δισκογραφικές εταιρείες και εκείνες, εφόσον έκριναν ότι η «δουλειά» μπορεί να έχει αποδέκτες, αναλάμβαναν εξ ολοκλήρου την παραγωγή και τη διανομή ενός δίσκου.
Τα τελευταία χρόνια, όμως, το «τοπίο έχει αλλάξει», καθώς πολλοί καλλιτέχνες εκτός από την παραγωγή του δίσκου τους (επιλογή τραγουδιών έως και έτοιμο εξώφυλλο), έχουν αναλάβει και τη διανομήτου.
Από τους πρώτους... διδάξαντες είναι ο Γιάννης Αγγελάκας(τραγουδιστής του συγκροτήματος «Τρύπες»), που δημιούργησε τη δική του εταιρεία υπό τον τίτλο «Alltogethernow» και σταμάτησε τη συνεργασία με την δισκογραφική εταιρεία MINOS - ΕΜΙ.
Οι δίσκοι του καλλιτέχνη και του συγκροτήματός του πωλούνται πλέον από το site της «Alltogethernow», αλλά και επιλεγμένα δισκοπωλεία και συναφή καταστήματα ανά την Ελλάδα.
Η διανομή γίνεται από την εταιρεία και τα cd διατίθενται από αυτήν στο on-line δισκοπωλείο της με δυνατότητα αγοράς αλλά και «κατεβάσματος» του δίσκου σε χαμηλή τιμή.
Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία επιδιώκει την όσον το δυνατόν, χαμηλότερη τιμή πώλησης των προϊόντων. Οι εκδόσεις αυτές είναι περιορισμένες, αριθμητικά, και όταν τελειώσουν, επανεκδίδονται.
Εκτός των νέων εκδόσεών της η εταιρεία διαχειρίζεται και τα υπόλοιπα, που βρίσκονται στο στοκ της ΕΜΙ. Όσα κομμάτια εξαντλούνται, αναβαθμίζονται με συμπληρωματικό υλικό και artwork, επανεκδίδονται πλέον μόνο από την Alltogethernow και διατίθενται από αυτήν.
Τέτοιος δίσκος είναι και ο «Εν Πλω», από τους θρυλικούς «Εν Πλω», οι οποίοι δημιουργήθηκαν το 1985 από τουςΝτίνο Σαδίκη και Δήμο Ζαμάνο.
Σε μετά- πανκ ρυθμούς και με ελληνικό στίχο, οι δύο καλλιτέχνες παρήγαγαν έναν από τους πιο σπάνιους δίσκους στην ελληνική δισκογραφία, δίσκος ο οποίος τώρα επανεκδίδεται από την «Alltogethernow», σε πιο ανανεωμένη έκδοση. Το ένθετο στο άλμπουμ είναι αναβαθμισμένο με σημειώσεις του Ντίνου Σαδίκη, ενώ στο cd θα περιέχεται και σπάνιο βίντεο των «Εν Πλώ».
Ωστόσο, και οι ίδιες οι δισκογραφικές έχουν «εφεύρει» διαφορετικούς τρόπους προώθησης των καλλιτεχνών τους και ιδιαίτερα των νέων. Συμπράττουν με καταστήματα, όπου συναθροίζεται συνήθως η νεολαία, καφετέριες ή αλυσίδες πώλησης γρήγορου φαγητού.
Ως εκ τούτου, εκεί όπου οι πελάτες απολαμβάνουν τον καφέ ή το σνακ τους, έχουν τη δυνατότητα να «χαζέψουν» το ειδικό σταντ με τα προς πώληση μουσικά άλμπουμ. Η μέθοδος προώθησης είναι καινούργια, αλλά εκτιμάται πως θα έχει απήχηση.
Απήχηση αναμένεται να έχει και άλλος τρόπος προώθησης των νέων προϊόντων των δισκογραφικών εταιρειών. Πρόκειται για τη live γνωριμία του κοινού με έναν καλλιτέχνη, που εγκαινίασε ήδη η «Universal». Είναι μιας μορφής «καλλιτεχνική» σύμπραξη της εταιρείας με την αλυσίδα «Starbucks».
Ο πρώτος καλλιτέχνης, που θα υλοποιήσει αυτή την ξεχωριστή ιδέα, είναι ο 18χρονος Χρήστος Πι, ο οποίος θα παρουσιάζει σε διάφορα καταστήματα της αλυσίδας, πλάι στα τραπέζια όπου οι πελάτες θα πίνουν τον καφέ τους, μία unplugged μουσική παράσταση (μόνο με τη φωνή και την κιθάρα του).
Οι εμφανίσεις, στο πλαίσιο ενός «unplugged tour» του Χρήστου Πι, ξεκινούν από το κατάστημα της αλυσίδας στο Μοναστηράκι (Μητροπόλεως 80 & Αιόλου). Έτσι, το κοινό της καφετέριας θα έχει την ευκαιρία να ακούσει, αλλά και να αγοράσει τον πρώτο δίσκο του Χρήστου Πι, με τίτλο «Η καρδιά μου αντιμιλάει». Ο νεαρός καλλιτέχνης θα εμφανιστεί στα «Starbucks» σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Κρήτη.
Οι τρόποι προώθησης της μουσικής, λοιπόν, αλλάζουν με κύρια στόχευση την αναζωογόνηση μιας αγοράς, που δεν μένει αλώβητη από την υπάρχουσα κρίση.
Μόνο, που το συγκεκριμένο «προϊόν» θα έχει πάντα κοινό.
Άλλωστε, «η μουσική δίνει ψυχή στο σύμπαν, φτερά στο νου, πτήση στη φαντασία, και γοητεία και ευθυμία στη ζωή και τα πάντα», που έλεγε κι ο Σωκράτης...
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Τα τελευταία χρόνια, όμως, το «τοπίο έχει αλλάξει», καθώς πολλοί καλλιτέχνες εκτός από την παραγωγή του δίσκου τους (επιλογή τραγουδιών έως και έτοιμο εξώφυλλο), έχουν αναλάβει και τη διανομήτου.
Από τους πρώτους... διδάξαντες είναι ο Γιάννης Αγγελάκας(τραγουδιστής του συγκροτήματος «Τρύπες»), που δημιούργησε τη δική του εταιρεία υπό τον τίτλο «Alltogethernow» και σταμάτησε τη συνεργασία με την δισκογραφική εταιρεία MINOS - ΕΜΙ.
Οι δίσκοι του καλλιτέχνη και του συγκροτήματός του πωλούνται πλέον από το site της «Alltogethernow», αλλά και επιλεγμένα δισκοπωλεία και συναφή καταστήματα ανά την Ελλάδα.
Η διανομή γίνεται από την εταιρεία και τα cd διατίθενται από αυτήν στο on-line δισκοπωλείο της με δυνατότητα αγοράς αλλά και «κατεβάσματος» του δίσκου σε χαμηλή τιμή.
Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία επιδιώκει την όσον το δυνατόν, χαμηλότερη τιμή πώλησης των προϊόντων. Οι εκδόσεις αυτές είναι περιορισμένες, αριθμητικά, και όταν τελειώσουν, επανεκδίδονται.
Εκτός των νέων εκδόσεών της η εταιρεία διαχειρίζεται και τα υπόλοιπα, που βρίσκονται στο στοκ της ΕΜΙ. Όσα κομμάτια εξαντλούνται, αναβαθμίζονται με συμπληρωματικό υλικό και artwork, επανεκδίδονται πλέον μόνο από την Alltogethernow και διατίθενται από αυτήν.
Τέτοιος δίσκος είναι και ο «Εν Πλω», από τους θρυλικούς «Εν Πλω», οι οποίοι δημιουργήθηκαν το 1985 από τουςΝτίνο Σαδίκη και Δήμο Ζαμάνο.
Σε μετά- πανκ ρυθμούς και με ελληνικό στίχο, οι δύο καλλιτέχνες παρήγαγαν έναν από τους πιο σπάνιους δίσκους στην ελληνική δισκογραφία, δίσκος ο οποίος τώρα επανεκδίδεται από την «Alltogethernow», σε πιο ανανεωμένη έκδοση. Το ένθετο στο άλμπουμ είναι αναβαθμισμένο με σημειώσεις του Ντίνου Σαδίκη, ενώ στο cd θα περιέχεται και σπάνιο βίντεο των «Εν Πλώ».
Ωστόσο, και οι ίδιες οι δισκογραφικές έχουν «εφεύρει» διαφορετικούς τρόπους προώθησης των καλλιτεχνών τους και ιδιαίτερα των νέων. Συμπράττουν με καταστήματα, όπου συναθροίζεται συνήθως η νεολαία, καφετέριες ή αλυσίδες πώλησης γρήγορου φαγητού.
Ως εκ τούτου, εκεί όπου οι πελάτες απολαμβάνουν τον καφέ ή το σνακ τους, έχουν τη δυνατότητα να «χαζέψουν» το ειδικό σταντ με τα προς πώληση μουσικά άλμπουμ. Η μέθοδος προώθησης είναι καινούργια, αλλά εκτιμάται πως θα έχει απήχηση.
Απήχηση αναμένεται να έχει και άλλος τρόπος προώθησης των νέων προϊόντων των δισκογραφικών εταιρειών. Πρόκειται για τη live γνωριμία του κοινού με έναν καλλιτέχνη, που εγκαινίασε ήδη η «Universal». Είναι μιας μορφής «καλλιτεχνική» σύμπραξη της εταιρείας με την αλυσίδα «Starbucks».
Ο πρώτος καλλιτέχνης, που θα υλοποιήσει αυτή την ξεχωριστή ιδέα, είναι ο 18χρονος Χρήστος Πι, ο οποίος θα παρουσιάζει σε διάφορα καταστήματα της αλυσίδας, πλάι στα τραπέζια όπου οι πελάτες θα πίνουν τον καφέ τους, μία unplugged μουσική παράσταση (μόνο με τη φωνή και την κιθάρα του).
Οι εμφανίσεις, στο πλαίσιο ενός «unplugged tour» του Χρήστου Πι, ξεκινούν από το κατάστημα της αλυσίδας στο Μοναστηράκι (Μητροπόλεως 80 & Αιόλου). Έτσι, το κοινό της καφετέριας θα έχει την ευκαιρία να ακούσει, αλλά και να αγοράσει τον πρώτο δίσκο του Χρήστου Πι, με τίτλο «Η καρδιά μου αντιμιλάει». Ο νεαρός καλλιτέχνης θα εμφανιστεί στα «Starbucks» σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Κρήτη.
Οι τρόποι προώθησης της μουσικής, λοιπόν, αλλάζουν με κύρια στόχευση την αναζωογόνηση μιας αγοράς, που δεν μένει αλώβητη από την υπάρχουσα κρίση.
Μόνο, που το συγκεκριμένο «προϊόν» θα έχει πάντα κοινό.
Άλλωστε, «η μουσική δίνει ψυχή στο σύμπαν, φτερά στο νου, πτήση στη φαντασία, και γοητεία και ευθυμία στη ζωή και τα πάντα», που έλεγε κι ο Σωκράτης...
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ