Ένα ηλεκτρόδιο για επαναφορτιζόμενες μπαταρίες, που διαρκεί 100 φορές
περισσότερο από μια μπαταρία ιόντων λιθίου, ανέπτυξαν ερευνητές του
πανεπιστημίου Stanford.
Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι το ηλεκτρόδιό τους, που είναι οικονομικό
και κατασκευάζεται από κρυστάλλους σιδηροκυανιούχου χαλκού, ενδέχεται
να είναι η λύση για αποδοτικές, υψηλής ποιότητας μπαταρίες, ικανές να
αποθηκεύσουν ενέργεια παραγόμενη από ΑΠΕ.
Στις εργαστηριακές δοκιμές το πρωτοποριακό ηλεκτρόδιο άντεξε 40.000
κύκλους φόρτισης και αποφόρτισης, διατηρώντας την αρχική ικανότητα
φόρτισης σε ποσοστό 80%.
"Με ρυθμό αρκετών κύκλων ημερησίως, αυτό το ηλεκτρόδιο έχει 30 χρόνια ζωής στο ηλεκτρικό δίκτυο", δήλωσε ο Colin Wessells, απόφοιτος του τμήματος μηχανικής στο Stanford και επικεφαλής της μελέτης.
Σε αντίθεση με το νέο ηλεκτρόδιο, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου αντέχουν μόνο 400 κύκλους φόρτισης και αποφόρτισης πριν η απόδοσή τους αρχίσει να φθίνει.
Για να φορτιστεί και να αποφορτιστεί η μπαταρία, ηλεκτρικά φορτισμένα σωματίδια, που αποκαλούνται ιόντα, μετακινούνται από το ένα ηλεκτρόδιο στο άλλο.
Η διαδικασία αυτή με την πάροδο του χρόνου καταστρέφει το υλικό των ηλεκτρόδιων.
Η ανθεκτικότητα του κρυσταλλικού σιδηροκυανιούχου χαλκού όμως δίνει νέες προοπτικές, καθώς τα ιόντα περνούν εύκολα μέσα από τα ηλεκτρόδια, ελαχιστοποιώντας τις ζημιές.
Συνεργασία BMW – TOYOTA στις μπαταρίες ιόντων λιθίου
Εν τω μεταξύ, συνεργασία για τη διεξαγωγή ερευνών σχετικά με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου για ηλεκτρικά οχήματα σχεδιάζουν η γερμανική BMW και η ιαπωνική Toyota.
Δεδομένου ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνήθως έχουν διπλάσιο κόστος σε σχέση με τα συμβατικά, η αποδοτικότητα και η μείωση του κόστους των μπαταριών ιόντων λιθίου αποτελεί αντικείμενο μελέτης και έρευνας.
Οι δυο αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να ανακοινώσουν τη συνεργασία τους σε κοινή συνέντευξη Τύπου την Πέμπτη, στο Τόκιο.
Παράλληλα, υπάρχουν πληροφορίες ότι η συνεργασία BMW και Toyota θα επεκταθεί στην κατασκευή νέων "πράσινων" αυτοκινήτων.
Η Toyota, που έχει ήδη συνεργαστεί με την Tesla και την Ford στον τομέα των υβριδικών, εκτιμά πώς η συνεργασία της με τη BMW αναμένεται να είναι ιδιαίτερα επιτυχής.
"Με ρυθμό αρκετών κύκλων ημερησίως, αυτό το ηλεκτρόδιο έχει 30 χρόνια ζωής στο ηλεκτρικό δίκτυο", δήλωσε ο Colin Wessells, απόφοιτος του τμήματος μηχανικής στο Stanford και επικεφαλής της μελέτης.
Σε αντίθεση με το νέο ηλεκτρόδιο, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου αντέχουν μόνο 400 κύκλους φόρτισης και αποφόρτισης πριν η απόδοσή τους αρχίσει να φθίνει.
Για να φορτιστεί και να αποφορτιστεί η μπαταρία, ηλεκτρικά φορτισμένα σωματίδια, που αποκαλούνται ιόντα, μετακινούνται από το ένα ηλεκτρόδιο στο άλλο.
Η διαδικασία αυτή με την πάροδο του χρόνου καταστρέφει το υλικό των ηλεκτρόδιων.
Η ανθεκτικότητα του κρυσταλλικού σιδηροκυανιούχου χαλκού όμως δίνει νέες προοπτικές, καθώς τα ιόντα περνούν εύκολα μέσα από τα ηλεκτρόδια, ελαχιστοποιώντας τις ζημιές.
Συνεργασία BMW – TOYOTA στις μπαταρίες ιόντων λιθίου
Εν τω μεταξύ, συνεργασία για τη διεξαγωγή ερευνών σχετικά με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου για ηλεκτρικά οχήματα σχεδιάζουν η γερμανική BMW και η ιαπωνική Toyota.
Δεδομένου ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνήθως έχουν διπλάσιο κόστος σε σχέση με τα συμβατικά, η αποδοτικότητα και η μείωση του κόστους των μπαταριών ιόντων λιθίου αποτελεί αντικείμενο μελέτης και έρευνας.
Οι δυο αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να ανακοινώσουν τη συνεργασία τους σε κοινή συνέντευξη Τύπου την Πέμπτη, στο Τόκιο.
Παράλληλα, υπάρχουν πληροφορίες ότι η συνεργασία BMW και Toyota θα επεκταθεί στην κατασκευή νέων "πράσινων" αυτοκινήτων.
Η Toyota, που έχει ήδη συνεργαστεί με την Tesla και την Ford στον τομέα των υβριδικών, εκτιμά πώς η συνεργασία της με τη BMW αναμένεται να είναι ιδιαίτερα επιτυχής.
http://www.on-news.gr/2011/12/blog-post_7558.html