Φρένο στην πρακτική του Facebook και άλλων υπηρεσιών να συλλέγουν δεδομένα για τους χρήστες τους και να τα πωλούν σε διαφημιστές θέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με τη νέα Οδηγία που ετοιμάζει για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.
Η Ευρωπαία Επίτροπος Δικαιοσύνης, Βίβιαν Ρέντινγκ, έχει εξοργιστεί με το γεγονός ότι το Facebook όχι μόνο μεταπωλεί τα δεδομένα σε διαφημιστές χωρίς τη συγκατάθεση του χρήστη, αλλά επιπλέον τα διατηρεί αποθηκευμένα ακόμα και όταν ο χρήστης...
διαγράφει το προφίλ του από την υπηρεσία.
Πράγματι, οι όροι χρήσης που αποδέχεται κανείς όταν ανοίγει λογαριασμό στην υπηρεσία αναφέρουν ρητά ότι το Facebook μπορεί να συλλέγει και να χρησιμοποιεί τα δεδομένα όπως νομίζει.
Τα δεδομένα αυτά επιτρέπουν στις διαφημιστικές εταιρείες να στοχεύουν τις καταχωρίσεις τους σε συγκεκριμένες ομάδες χρηστών.
Τη Δευτέρα, η Ρέντινγκ ανακοίνωσε ότι η Οδηγία Προστασίας Δεδομένων, την οποία σκοπεύει να παρουσιάσει τον Ιανουάριο, θα καλύπτει και τις εταιρείες που αποθηκεύουν τα δεδομένα των χρηστών σε διακομιστές εκτός της ΕΕ.
Με προηγούμενη έκθεσή της, η ομάδα εργασίας έχει προειδοποιήσει τις διαδικτυακές εταιρείες κατά της «παρακολούθησης των χρηστών [...] που αποσκοπεί στη στοχευμένη διαφήμιση».
Έχει επίσης προειδοποιήσει ότι, στις περισσότερες περιπτώσεις, «οι χρήστες αγνοούν ότι αυτό συμβαίνει».
Από την πλευρά τους, οι υπεύθυνοι του Facebook διαβεβαίωσαν ότι τα δεδομένα που πωλούνται σε διαφημιστικές εταιρείες είναι «ανώνυμα».
Αυτό σημαίνει ότι οι διαφημιστικές εταιρείες δεν μπορούν να βάλουν «στο μάτι» συγκεκριμένα πρόσωπα. Μπορούν όμως να στοχεύουν τις διαφημίσεις τους σε μικρές ομάδες χρηστών, βάσει για παράδειγμα τη γεωγραφική θέση ή την ηλικία τους.
Το πρόβλημα όμως είναι ότι το Facebook δεν αποκαλύπτει τι είδους δεδομένα συλλέγει και με ποιο τρόπο τα διαβιβάζει στους διαφημιστές.
Ο όγκος των δεδομένων που αποθηκεύει το Facebook αποκαλύφθηκε με τη περίπτωση του Μαχ Σρεμς, ενός 24χρονου φοιτητή από την Αυστρία, ο οποίος ζήτησε από την εταιρεία να του παραδώσει όλες τις πληροφορίες που τον αφορούν.
Ο Σρεμς έλαβε τελικά ένα CD που περιείχε 1.222 σελίδες δεδομένων, όπως όμως κατήγγειλε ο ίδιος στην αρμόδια αρχή της χώρας του, υπήρχαν κι άλλες πληροφορίες στο όνομά του οι οποίες ουδέποτε αποκαλύφθηκαν.
http://press-gr.blogspot.com/2011/12/facebook.html
Η Ευρωπαία Επίτροπος Δικαιοσύνης, Βίβιαν Ρέντινγκ, έχει εξοργιστεί με το γεγονός ότι το Facebook όχι μόνο μεταπωλεί τα δεδομένα σε διαφημιστές χωρίς τη συγκατάθεση του χρήστη, αλλά επιπλέον τα διατηρεί αποθηκευμένα ακόμα και όταν ο χρήστης...
διαγράφει το προφίλ του από την υπηρεσία.
Πράγματι, οι όροι χρήσης που αποδέχεται κανείς όταν ανοίγει λογαριασμό στην υπηρεσία αναφέρουν ρητά ότι το Facebook μπορεί να συλλέγει και να χρησιμοποιεί τα δεδομένα όπως νομίζει.
Τα δεδομένα αυτά επιτρέπουν στις διαφημιστικές εταιρείες να στοχεύουν τις καταχωρίσεις τους σε συγκεκριμένες ομάδες χρηστών.
Τη Δευτέρα, η Ρέντινγκ ανακοίνωσε ότι η Οδηγία Προστασίας Δεδομένων, την οποία σκοπεύει να παρουσιάσει τον Ιανουάριο, θα καλύπτει και τις εταιρείες που αποθηκεύουν τα δεδομένα των χρηστών σε διακομιστές εκτός της ΕΕ.
Με προηγούμενη έκθεσή της, η ομάδα εργασίας έχει προειδοποιήσει τις διαδικτυακές εταιρείες κατά της «παρακολούθησης των χρηστών [...] που αποσκοπεί στη στοχευμένη διαφήμιση».
Έχει επίσης προειδοποιήσει ότι, στις περισσότερες περιπτώσεις, «οι χρήστες αγνοούν ότι αυτό συμβαίνει».
Από την πλευρά τους, οι υπεύθυνοι του Facebook διαβεβαίωσαν ότι τα δεδομένα που πωλούνται σε διαφημιστικές εταιρείες είναι «ανώνυμα».
Αυτό σημαίνει ότι οι διαφημιστικές εταιρείες δεν μπορούν να βάλουν «στο μάτι» συγκεκριμένα πρόσωπα. Μπορούν όμως να στοχεύουν τις διαφημίσεις τους σε μικρές ομάδες χρηστών, βάσει για παράδειγμα τη γεωγραφική θέση ή την ηλικία τους.
Το πρόβλημα όμως είναι ότι το Facebook δεν αποκαλύπτει τι είδους δεδομένα συλλέγει και με ποιο τρόπο τα διαβιβάζει στους διαφημιστές.
Ο όγκος των δεδομένων που αποθηκεύει το Facebook αποκαλύφθηκε με τη περίπτωση του Μαχ Σρεμς, ενός 24χρονου φοιτητή από την Αυστρία, ο οποίος ζήτησε από την εταιρεία να του παραδώσει όλες τις πληροφορίες που τον αφορούν.
Ο Σρεμς έλαβε τελικά ένα CD που περιείχε 1.222 σελίδες δεδομένων, όπως όμως κατήγγειλε ο ίδιος στην αρμόδια αρχή της χώρας του, υπήρχαν κι άλλες πληροφορίες στο όνομά του οι οποίες ουδέποτε αποκαλύφθηκαν.
http://press-gr.blogspot.com/2011/12/facebook.html