Στην Κίμωλο δεν έχω πάει ποτέ,έχω υποσχεθεί στον εαυτό μου, όμως, να το κάνω, μιας και έχω...
περάσει πολλές ώρες σε διαμέρισμα πολυκατοικίας που βρίσκεται σε οδό με το όνομα του νησιού.
Συναισθηματικοί λόγοι. Ας υποθέσουμε πως είχα επιλέξει το τριήμερο της 25ης Μαρτίου να εκπληρώσω το «τάμα». Θα έβλεπα τον καιρό, θα έκανα τις απαραίτητες δεήσεις στον Ποσειδώνα και στον Άγιο Νικόλαο για την απαραίτητη μπουνάτσα, θα ξεφόρτωνα μνήμη από τη φωτογραφική και θα ήμουν έτοιμος να γεμίσω τις μπαταρίες μου με αιγαιοπελαγίτικη αλμύρα. Νιώθω τυχερός που δεν μπόρεσα να το κάνω.
Στις 25 Μαρτίου το πλοίο «Αδαμάντιος Κοραής» της εταιρείας Zantes Ferries έφτασε στην Κίμωλο. Δεν χρειάζεται να πούμε πολλά για τις καιρικές συνθήκες, θα τις δείτε στο βίντεο που ακολουθεί. Δεν χρειάζεται να πούμε «μπράβο» στον καπετάνιο και στο πλήρωμα, θα νιώσετε την ανάγκη να σηκώσετε το χέρι σας από το ποντίκι και να χειροκροτήσετε. Όπως στις σκοτεινές αίθουσες των σινεμά, όταν ο καλός κάνει το κόλπο γκρόσο και σώζει την ανθρωπότητα. Δεν χρειάζεται να σχολιάσουμε το πόσο δύσκολο μπορεί να γίνει το επάγγελμα αυτό, δεν θα μπορέσουμε -εξάλλου- να το αποτυπώσουμε απόλυτα.
περάσει πολλές ώρες σε διαμέρισμα πολυκατοικίας που βρίσκεται σε οδό με το όνομα του νησιού.
Συναισθηματικοί λόγοι. Ας υποθέσουμε πως είχα επιλέξει το τριήμερο της 25ης Μαρτίου να εκπληρώσω το «τάμα». Θα έβλεπα τον καιρό, θα έκανα τις απαραίτητες δεήσεις στον Ποσειδώνα και στον Άγιο Νικόλαο για την απαραίτητη μπουνάτσα, θα ξεφόρτωνα μνήμη από τη φωτογραφική και θα ήμουν έτοιμος να γεμίσω τις μπαταρίες μου με αιγαιοπελαγίτικη αλμύρα. Νιώθω τυχερός που δεν μπόρεσα να το κάνω.
Στις 25 Μαρτίου το πλοίο «Αδαμάντιος Κοραής» της εταιρείας Zantes Ferries έφτασε στην Κίμωλο. Δεν χρειάζεται να πούμε πολλά για τις καιρικές συνθήκες, θα τις δείτε στο βίντεο που ακολουθεί. Δεν χρειάζεται να πούμε «μπράβο» στον καπετάνιο και στο πλήρωμα, θα νιώσετε την ανάγκη να σηκώσετε το χέρι σας από το ποντίκι και να χειροκροτήσετε. Όπως στις σκοτεινές αίθουσες των σινεμά, όταν ο καλός κάνει το κόλπο γκρόσο και σώζει την ανθρωπότητα. Δεν χρειάζεται να σχολιάσουμε το πόσο δύσκολο μπορεί να γίνει το επάγγελμα αυτό, δεν θα μπορέσουμε -εξάλλου- να το αποτυπώσουμε απόλυτα.
Χρειάζεται, όμως, να ρίξετε μια ματιά στην ανακοίνωση που έβγαλε ο δήμαρχος του νησιού. Αποδέκτες ο αρμόδιος υπουργός, οι βουλευτές Κυκλάδων, η διεύθυνση θαλάσσιων συγκοινωνιών και η εταιρεία που έχει στην ιδιοκτησία της το πλοίο. Καμία πρόταση για το τι χρειάζεται το νησί, για τα έργα που ενδεχομένως πρέπει να γίνουν στο λιμάνι. Δεν ξέρω πόσο συχνά έχει συμβεί αυτό στο παρελθόν, αλλά τον τελευταίο χρόνο δεν έχει γίνει ούτε μια φορά, με βάση τις ανακοινώσεις του Δήμου Κιμώλου. Αντίθετα, θα βρείτε δελτία Τύπου για διοργανώσεις τουρνουά ποδοσφαίρου. Είναι κι αυτό μια πρόοδος. Η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη όσον αφορά το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου: καμία αναφορά.
Σε λίγους μήνες, τα νησιά θα γεμίσουν κόσμο. Λογικά, ο Ποσειδώνας και ο Άγιος Νικόλαος θα κάνουν το χρέος τους, τα κύματα θα είναι μικρότερης έντασης και οι Έλληνες και ξένοι τουρίστες δεν θα έχουν την ευκαιρία να ζήσουν αυτή την εμπειρία. Μιας και δεν υπάρχει διάθεση, χρήματα και οργάνωση για έναν κυματοθραύστη ή για παρεμβάσεις στο λιμάνι, το ελληνικό επιχειρηματικό δαιμόνιο ίσως θα έπρεπε να επενδύσει σε άλλες μορφές τουρισμού. Τα τηλεπαιχνίδια-reality με ειδικές δοκιμασίες, υπερπήδηση εμποδίων σε θεματικά πάρκα κ,λπ., να διεξάγονται στα ελληνικά λιμάνια. Υπάρχει αρκετός κόσμος δραστήριος (ψυχικά διαταραγμένος είναι η άλλη ανάγνωση), έτοιμος να περάσει με το αυτοκίνητό του μέσα από κύματα, πάνω από μισοκατεβασμένο καταπέλτη πλοίου. Πεζοί, με τις βαλίτσες στα χέρια να κάνουν ζιγκ-ζαγκ ανάμεσα από φορτηγά γεμάτα τρόφιμα. Σκεφτείτε το.
Δείτε το σχετικό βίντεο, ειδικά μετά το 5ο λεπτό.