`

Τεχνικές μελέτης για μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες

Πολλοί μαθητές από 
το δημοτικό ακόμα αντιμετωπίζουν 
μαθησιακές...
δυσκολίες όπως το σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής και δυσλεξία οπτική η ακουστική.

Το πρόβλημα,η δυσχέρεια αυτή εντείνεται και από το γεγονός της απουσίας δασκάλων και εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής από τα σχολεία καθώς δασκάλων ένταξης.
    
Μερικές προτεινόμενες τεχνικές ώστε να βοηθηθούν οι μαθητές αυτοί και να ενταχτούν καλύτερα στην τάξη είναι οι ακόλουθες:     

1) Μελετάμε με τον μαθητή και ανά 12 λεπτο κάνουμε ενάμιση λεπτό διάλειμμα ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα και να μην κουράζεται.
                        
2) Ανά 20 λεπτο αστειευόμαστε ώστε να εκτονωθεί η ενέργεια του μαθητή και να κινητοποιηθεί το ενδιαφέρον του.
                        
3) Χρησιμοποιούμε οπτικοποίηση εννοιών και λέξεων,εκφράσεων και γράφουμε τα βασικότερα με μεγάλα γράμματα και χρώματα στο χαρτί ώστε να μείνει η ουσία των μαθημάτων.
                        
4) Παραδίδουμε την διδακτέα ύλη οργανωμένη σε ενότητες θεματικές σταθερά και λίγο- λίγο. Όχι μαζεμένη ύλη με έννοιες πολλές, μαζεμένες και πυκνογραμμένη γραφή και βαρύγδουπες εκφράσεις.
                        
5) Βάζουμε διαγωνίσματα προφορικά και γραπτά για κάθε μάθημα σε τακτά χρονικά διαστήματα, όχι μετά από πολλές ενότητες μαζεμένες, ώστε να χαθεί η ουσία.
                        
6) Ημερομηνίες και πρόσωπα-ήρωες στο μάθημα της ιστορίας π.χ τους συνδέουμε με ονόματα φίλων του μαθητή ώστε να απομνημονευτούν καλύτερα από τον ίδιο.

Το σημαντικότερο στις παραπάνω τεχνικές είναι να απευθυνόμαστε σε ειδικό κέντρο μαθησιακών δυσκολιών έγκαιρα και άμεσα με την κινητοποίηση των γονέων. Σε αυτά τα ζητήματα σημαντική είναι και η βοήθεια των δασκάλων του σχολείου που ακόμα και εάν δεν έχουν τις απαραίτητες γνώσεις για μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες θα πρέπει να ενημερώνονται,να επιμορφώνονται και να αξιολογούν τον μαθητή με διαφορετικό τρόπο από έναν μαθητή χωρίς μαθησιακά κενά και μαθησιακές δυσκολίες. Ούτε η σκληρότητα και η αυστηρότητα είναι η λύση ούτε η χαλαρότητα και η υπερβολική επιείκεια. Στόχος είναι ένα βήμα την φορά και ενίσχυση του αυτοαισθήματος.

Επιλογικά, έχει παρατηρηθεί ότι οι μαθητές με έλλειμμα προσοχής ή δυσλεξία έχουν ταλέντο στην μουσική, στον αθλητισμό ή στην καλλιτεχνική έκφραση. Επομένως, θα πρέπει οι δάσκαλοι να τους στρέψουν σε αυτούς τους τομείς είτε μέσω εκδηλώσεων σχολικών, είτε με την παρακολούθηση οπτικοακουστικού υλικού σε ευέλικτες η ελεύθερες ζώνες κατά την διάρκεια του σχολικού προγράμματος. 
                                                                                                                        
Μερόπη Αλεξίου Κουτσαμάνη, Φιλόλογος

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...