`

Σε ποιον ανήκει η πόλη;

Ας υποθέσουμε πως 
είσαι τουρίστας από 
τη Σουηδία.


Έχεις προγραμματίσει τις διακοπές σου στην Ελλάδα προ μηνών μέσω πρακτορείου ή διαδικτύου. Λίγες μέρες διαμονή στην Αθήνα για να θαυμάσεις την Ακρόπολη και μετά σε κάποιο νησί. Τα έχεις υπολογίσει όλα. Έχεις τυπώσει μέχρι και τους χάρτες για το πώς θα φτάσεις στο ξενοδοχείο στο κέντρο της Αθήνας. Προσγειώνεσαι στο αεροδρόμιο, παίρνεις το μετρό και μια φωνή από το μεγάφωνο σε ειδοποιεί πως οι σταθμοί Σύνταγμα, Ευαγγελισμός, Κατεχάκη και Μέγαρο Μουσικής, είναι κλειστοί. Ξαφνικά, βρίσκεσαι σε μία ξένη χώρα, σε μία ξένη πόλη, εκτός προγράμματος και προσπαθείς να θυμηθείς ποια είναι αυτή «η πιο γνωστή ελληνική λέξη» που ξεκινάει από "μι". Δεν καταλαβαίνεις γιατί έχουν κλείσει οι σταθμοί, αλλά ακόμα και αν στο εξηγήσουν οι συνεπιβάτες, πάλι δεν θα καταλάβεις. Γιατί και για τους κατοίκους αυτής της πόλης είναι αδιανόητο να διακόπτεται έτσι η εύρυθμη κυκλοφορία στο κέντρο της Αθήνας λόγω της επίσκεψης κάποιου επισήμου. Και το παράδειγμα με τον τουρίστα, δεν είναι απλώς υπόθεση. Συνέβη σήμερα, και σίγουρα θα επαναληφθεί με μικρές παραλλαγές μέσα στην ημέρα.
Φυσικά, δεν είναι μόνο ο τουρίστας. Μαζί με εκείνον, ταλαιπωρούνται οι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι στο κέντρο. Είναι από τις μέρες που ανακαλύπτεις έναν ακόμη λόγο να αναρωτηθείς εάν πρέπει να πουλήσεις το αυτοκίνητό σου. Οι δρόμοι είναι κλειστοί, αλλά όχι τα λαμπάκια στο κεφάλι σου. Δεν μπορείς να προσεγγίσεις το κέντρο ούτε με μετρό ούτε με αμάξι. Κοιτάς τα πόδια σου. «Θα τα καταφέρουμε» μονολογείς. Κι αν δεν έχεις ζήσει ποτέ την αίσθηση πώς είναι να περνάς Δεκαπενταύγουστο στην Αθήνα, το βλέπεις μπροστά σου τώρα. Με μία μικρή διαφορά. Τον Δεκαπενταύγουστο, είσαι περισσότερο μόνος. Τώρα υπάρχουν 4.000 αστυνομικοί να φροντίζουν για την εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας.
Εντάξει, ας δεχθούμε πως είναι λογικό να κλείσουν οι δρόμοι για την ευκολότερη μετακίνηση και ασφάλεια του Σόιμπλε. Το μετρό όμως; Δεν θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερος σχεδιασμός; Φερ' ειπείν, οι μισοί αστυνομικοί να βρίσκονται στις εισόδους/εξόδους των σταθμών για παν ενδεχόμενο. Ή έστω να επιτρέπεται η αποβίβαση για αλλαγή μεταξύ των γραμμών του μετρό; Όχι, δεν θα μπορούσε, γιατί η υπερβολή είναι πάντα ο ασφαλέστερος τρόπος να κρύψεις την ανεπάρκεια και την προχειρότητα. Γιατί αυτή η πόλη ανήκει στους κατοίκους της με έναν αστερίσκο: Εκτός από τις μέρες που έχουμε επισκέψεις.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...