Σχεδόν δύο χρόνια μετά τα εγκαίνιά του, τo Android Market σημειώνει ενθαρρυντικές επιδόσεις, συνεχίζει πάντως να υστερεί σε σχέση με τις 300.000 εφαρμογές που προσφέρει το App Store της Apple.
Αν και η Google ανακοίνωσε ότι ενεργοποιεί καθημερινά γύρω στα 200.000 νέα κινητά με το λειτουργικό της σύστημα, «η αγορά για εφαρμογές Android φαίνεται ακόμα αναιμική συγκριτικά με την Apple και το ακμάζον App Store» σχολιάζουν την Τρίτη οι New York Times.
Οι 280.000 προγραμματιστές που αναπτύσσουν λογισμικό για το Android αντιμετωπίζουν εξάλλου σημαντικές προκλήσεις: πρέπει να προσαρμόζουν και να δοκιμάζουν τις εφαρμογές τους σε δεκάδες διαφορετικές συσκευές Android, οι οποίες διαφέρουν στην οθόνη, τον επεξεργαστή, τη μνήμη και άλλα χαρακτηριστικά. Ένα πρόγραμμα που τρέχει τέλεια σε ένα Motorola Droid, για παράδειγμα, ίσως κολλάει σε ένα αντίστοιχο κινητό της HTC.
Στην περίπτωση της Apple, αντίθετα, οι προγραμματιστές δεν χρειάζεται να ανησυχούν παρά για τρεις μόνο συσκευές: το iPhone, το iPod και το iPad.
Ένα άλλο πρόβλημα είναι ότι οι χρήστες του Android Market μπορούν να πληρώνουν μόνο μέσω της υπηρεσίας Google Checkout, και όχι μέσω πιο δημοφιλών λύσεων όπως το PayPal. Επιπλέον, το Android Market πουλά εφαρμογές μόνο σε 32 χώρες, συγκριτικά με 90 για το App Store. Λόγω των περιορισμών αυτών, οι προγραμματιστές προτιμούν συνήθως να διαθέτουν δωρεάν τις εφαρμογές τους και να περιορίζονται στα έσοδα από διαφημίσεις.
Υπάρχουν όμως και η θετική πλευρά για τους προγραμματιστές: Σε αντίθεση με την Apple, η Google δεν τους χρεώνει για να τους επιτρέψει να πωλούν τα προγράμματά της στο κατάστημα.
Newsroom ΔΟΛ