Από... χάμπουργκερ μέχρι κοσμήματα και από ηλεκτρονικά παιχνίδια μέχρι λογισμικό αγοράζουν μέσω Διαδικτύου οι Έλληνες καταναλωτές, ενώ...
ένα διαρκώς αυξανόμενο ποσοστό ανθρώπων κάθεται, πλέον, μπροστά σε ηλεκτρονικές ρουλέτες και τράπουλες, δοκιμάζοντας την τύχη του στα διαδικτυακά καζίνο.
Η αξία των διαδικτυακών αγορών B2C (σ.σ. Επιχείρηση προς Καταναλωτή) εκτιμάται ότι θα ανέλθει φέτος σε 1,8-2 δισ. ευρώ στην Ελλάδα, έναντι εκτίμησης για 1,3 δισ. πέρυσι (μέση ετήσια κατά κεφαλήν δαπάνη 1.500 ευρώ) και 800 εκατ. ευρώ το 2009.
Το 2011, πάνω από ένας στους δέκα Έλληνες (περίπου 1,2 εκατ. άτομα) εκτιμάται ότι θα κάνει κάποια αγορά o-line. Τα παραπάνω προκύπτουν από εισήγηση, στη Θεσσαλονίκη, του καθηγητή του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και διευθυντή του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Eltrun), Γεώργιου Δουκίδη, βάσει αποτελεσμάτων της σχετικής ετήσιας έρευνας του Eltrun.
Μιλώντας σε εκδήλωση του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος, ο κ. Δουκίδης επισήμανε ακόμη ότι, με βάση τα στοιχεία της έρευνας, το 31% των ερωτηθέντων τζογάρει «τακτικά» (12%) ή «κάποιες φορές» (19%) μέσω Διαδικτύου, ρίχνοντας στην «τσόχα» περίπου 300 εκατ. ευρώ ετησίως.
Το 84% «κατεβάζει» μουσική και ταινίες, το 94% κάνει online ψώνια και το 75% κρατήσεις σε ξενοδοχεία, το 76% σερφάρει στα κοινωνικά δίκτυα τύπου «Facebook», το 95% ξεφυλλίζει ηλεκτρονική ειδησεογραφία και το 90% παρακολουθεί ταινίες/τηλεόραση.
Τί αγοράζουν οι Έλληνες με το... πληκτρολόγιο και το ποντίκι του υπολογιστή τους, «τακτικά» ή «κάποιες φορές»; Κυρίως λογισμικό και hardware (το 90% των ερωτηθέντων, εκ των οποίων 63% τακτικά), αλλά και ηλεκτρονικά (87%), εισιτήρια ταξιδιών (78%), οικιακά είδη (62%), ρούχα/παπούτσια (47%), κοσμήματα (25%), καλλυντικά (24%), προϊόντα σούπερ μάρκετ (11%) και είδη γρήγορου φαγητού (6%).
Το 44% των ερωτηθέντων αναζητά «τακτικά» ή «κάποιες φορές» ευκαιρίες αγοράς σε ηλεκτρονικές δημοπρασίες, το 66% διεκπεραιώνει συναλλαγές ηλεκτρονικής τραπεζικής και το 70% μπαίνει στις γνωστές ιστοσελίδες ημερήσιων προσφορών προϊόντων/υπηρεσιών. Για τις συναλλαγές τους, οι Ελληνες χρησιμοποιούν, κυρίως, επιτραπέζιους υπολογιστές (78,8%), αλλά και φορητούς (63,2%) και «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα (26,5%).
Το 66% δηλώνει ότι δεν επηρεάζεται από διαφημίσεις στα κοινωνικά δίκτυα, ενώ το 51% λέει ότι είναι επιφυλακτικό απέναντι σε σχόλια για προϊόντα που γράφονται σε ιστολόγια (blog) ή φόρουμ συζήτησης. Το 66% των ερωτηθέντων δηλώνει μάλιστα ότι θα εμπιστευόταν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, αν αυτό ήταν πιστοποιημένο από ανεξάρτητο οργανισμό και το 55% αν διάβαζε θετικές κριτικές από προηγούμενους πελάτες.
protothema
ένα διαρκώς αυξανόμενο ποσοστό ανθρώπων κάθεται, πλέον, μπροστά σε ηλεκτρονικές ρουλέτες και τράπουλες, δοκιμάζοντας την τύχη του στα διαδικτυακά καζίνο.
Η αξία των διαδικτυακών αγορών B2C (σ.σ. Επιχείρηση προς Καταναλωτή) εκτιμάται ότι θα ανέλθει φέτος σε 1,8-2 δισ. ευρώ στην Ελλάδα, έναντι εκτίμησης για 1,3 δισ. πέρυσι (μέση ετήσια κατά κεφαλήν δαπάνη 1.500 ευρώ) και 800 εκατ. ευρώ το 2009.
Το 2011, πάνω από ένας στους δέκα Έλληνες (περίπου 1,2 εκατ. άτομα) εκτιμάται ότι θα κάνει κάποια αγορά o-line. Τα παραπάνω προκύπτουν από εισήγηση, στη Θεσσαλονίκη, του καθηγητή του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και διευθυντή του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Eltrun), Γεώργιου Δουκίδη, βάσει αποτελεσμάτων της σχετικής ετήσιας έρευνας του Eltrun.
Μιλώντας σε εκδήλωση του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος, ο κ. Δουκίδης επισήμανε ακόμη ότι, με βάση τα στοιχεία της έρευνας, το 31% των ερωτηθέντων τζογάρει «τακτικά» (12%) ή «κάποιες φορές» (19%) μέσω Διαδικτύου, ρίχνοντας στην «τσόχα» περίπου 300 εκατ. ευρώ ετησίως.
Το 84% «κατεβάζει» μουσική και ταινίες, το 94% κάνει online ψώνια και το 75% κρατήσεις σε ξενοδοχεία, το 76% σερφάρει στα κοινωνικά δίκτυα τύπου «Facebook», το 95% ξεφυλλίζει ηλεκτρονική ειδησεογραφία και το 90% παρακολουθεί ταινίες/τηλεόραση.
Τί αγοράζουν οι Έλληνες με το... πληκτρολόγιο και το ποντίκι του υπολογιστή τους, «τακτικά» ή «κάποιες φορές»; Κυρίως λογισμικό και hardware (το 90% των ερωτηθέντων, εκ των οποίων 63% τακτικά), αλλά και ηλεκτρονικά (87%), εισιτήρια ταξιδιών (78%), οικιακά είδη (62%), ρούχα/παπούτσια (47%), κοσμήματα (25%), καλλυντικά (24%), προϊόντα σούπερ μάρκετ (11%) και είδη γρήγορου φαγητού (6%).
Το 44% των ερωτηθέντων αναζητά «τακτικά» ή «κάποιες φορές» ευκαιρίες αγοράς σε ηλεκτρονικές δημοπρασίες, το 66% διεκπεραιώνει συναλλαγές ηλεκτρονικής τραπεζικής και το 70% μπαίνει στις γνωστές ιστοσελίδες ημερήσιων προσφορών προϊόντων/υπηρεσιών. Για τις συναλλαγές τους, οι Ελληνες χρησιμοποιούν, κυρίως, επιτραπέζιους υπολογιστές (78,8%), αλλά και φορητούς (63,2%) και «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα (26,5%).
Το 66% δηλώνει ότι δεν επηρεάζεται από διαφημίσεις στα κοινωνικά δίκτυα, ενώ το 51% λέει ότι είναι επιφυλακτικό απέναντι σε σχόλια για προϊόντα που γράφονται σε ιστολόγια (blog) ή φόρουμ συζήτησης. Το 66% των ερωτηθέντων δηλώνει μάλιστα ότι θα εμπιστευόταν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, αν αυτό ήταν πιστοποιημένο από ανεξάρτητο οργανισμό και το 55% αν διάβαζε θετικές κριτικές από προηγούμενους πελάτες.
protothema