Οι ελληνικές ποδοσφαιρικές «παράγκες» ωχριούν...
μπροστά στις ραδιουργίες που κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον του δημοφιλέστερου μηχανοκίνητου αθλήματος με αρχιερέα τον Μπέρνι Έκλεοτοουν, όπως διαβάσαμε στο περιοδικό ΄Playboy΄!
Ο Μπέρνι Έκλεστοουν είναι τεράστιος επιχειρηματίας. Αν το περιοδικό Forbes αξιολογούσε το επιχειρείν, θα του έδινε οπωσδήποτε μία από τις πρώτες θέσεις. Είναι πονηρός, έξυπνος και τα αισθητήρια του πιάνουν Stealth σε αφέγγαρη νύχτα, Πρώτος αυτός πρότεινε αξιοποίηση για το «φιλέτο» του Ελληνικού. Όχι πως τον απασχολούσε η ιδέα ενός GP στη χώρα μας, αλλά οσμίστηκε ότι, αν «τσιμπάγαμε», θα αύξανε σημαντικά τα εισοδήματα του.
Σε αντίθεση με τους λογής δημάρχους ανά την ελληνική επικράτεια, που ερίζουν σε ξένο αχυρώνα για την ελληνική πίστα, ξέρει πού να μοιράζει τα νέα GP. Επιλέγει χώρες αναπτυσσόμενες, όπως η Κίνα και η Ινδία, που δεν είναι πλούσιες, όμως λόγω πληθυσμού έχουν περισσότερους πλούσιους υπηκόους απ΄ όσους έχει, π.χ., η Ιταλία ή η Ισπανία. Ο Ρον Ντένις, το αφεντικό της McLaren, αποκάλυψε με πικρία πως ο Μπέρνι «εξαπάτησε» τις κατασκευάστριες εταιρείες και τις έδεσε με ένα συμβόλαιο που αποσκοπεί πρωτίστου στον πλουτισμό του. Βέβαια, τις δηλώσεις αυτές ο Μπέρνι δεν τις άφησε «ασχολίαστες», αφού για το σκάνδαλο της κλοπής μυστικών της Ferrari η McLaren καταδικάστηκε με 100 εκατ. δολ. πρόστιμο. «Πέντε για το αδίκημα», σχολίασε ο πρώην πρόεδρος της FIA Μαξ Μόσλεϊ, «και 95 για το μου...ί τον Ρον»!
Τι πουλάει όμως πανάκριβα στις διάφορες χώρες ο Μπέρνι Έκλεστοουν για να αμείβεται με 2,5 εκατ. στερλίνες το χρόνο, συν ένα ως μπόνους; Ένα τηλεοπτικό προϊόν. «Η Αυστραλία είναι τόσο σημαντική για μας όσο το Μονακό. Εμείς προσφέρουμε τεράστια τηλεοπτική κάλυψη σε παγκόσμιο επίπεδο. Στην περίπτωση της Μελβούρνης, αν το προϊόν είναι υπερβολικά ακριβό γι΄ αυτούς, το καταλαβαίνουμε και δεν είναι ανάγκη να ανανεώσουμε το συμβόλαιο όταν λήξει». Όπως όμως όλα τα τηλεοπτικά προϊόντα, έτσι και η F1 χρειάζεται «παράπλευρη στήριξη». Ο χειρότερος εχθρός μιας τηλεοπτικής εκπομπής είναι η αδιαφορία και το ζάπινγκ και ο Έκλεστοουν ευαισθητοποιήθηκε εγκαίρως ακούγοντας τα πρώτα χασμουρητά από τη βαρεμάρα που είχε προκαλέσει η παντοδυναμία του Σουμάχερ. Έπρεπε, λοιπόν, να επιστρατεύσει την ίντριγκα...
Έτσι, το ένα μετά το άλλο άρχισαν να σκάνε διάφορα σκάνδαλα ή να βλέπουν το φως της δημοσιότητας εμπρηστικές δηλώσεις και αποκαλύψεις. Κατασκοπεία, ανταγωνισμοί, κακίες. Σχολιάζοντας το ενδεχόμενο μεταπήδησής του στη Red Bull, ο Λιούις Χάμιλτον δήλωσε πρόσφατα πως δεν τον ενδιαφέρει μια εταιρεία που παρασκευάζει ποτά. Στο πρώτο GP όμως της χρονιάς, στην Αυστραλία, αντίκρισε τις εξατμίσεις του «ποτοποιού». Η βιογραφία No Angel: The Secret Life Of Bernie Ecclestone έρχεται να ρίξει νέο λάδι σε μια φωτιά που δεν έχει σταματήσει ποτέ να καίει, αυτήν που αναπτύχθηκε από το συγχρωτισμό του Λιούις Χάμιλτον με τον Φερνάντο Αλόνσο. Όπως αναφέρει ο συγγραφέας Τομ Μπάουερ, ο Ισπανός την εποχή που και οι δύο πιλότοι ανήκαν στη McLaren εκβίαζε τον Ρον Ντένις και λίγες ώρες πριν από την εκκίνηση του GP Ουγγαρίας του 2007 τον πλησίασε και του ζήτησε να βάλουν στο αυτοκίνητο του Χάμιλτον λιγότερη βενζίνη, ώστε ο Βρετανός να μείνει από καύσιμα και να μην τερματίσει. Ο 80χρονος πλέον Μπέρνι διαθέτει κι άλλες νεανικές ιδέες. Εισήγαγε το φολκλόρ στην F1 γνωρίζοντας πως οι λαοί-τηλεθεατές ταυτίζονται με τους ομοεθνείς του. Έτσι, φέτος τρέχουν Ρώσοι, Ινδοί, Μεξικανοί προαναγγέλλοντας τα μελλοντικά GP.
Aν ο Μπέρνι Έκλεστοουν είχε αφήσει ελεύθερους τους κατασκευαστές να κατεβάζουν το μονοθέσιο των ονείρων τους, o τίτλος θα ήταν υπόθεση δύο, άντε τριών εταιρειών. Γι΄ αυτό φροντίζει να ανακατεύει ετησίως την τράπουλα. Καμία ομάδα δεν μπορεί πλέον να εργάζεται μακροπρόθεσμα για τη βελτίωση των επιμέρους παραμέτρων των μονοθεσίων. Ό,τι ίσχυε πέρυσι δεν ισχύει φέτος, δυσκολεύοντας έτσι και την πλέον καλοκουρδισμένη ομάδα με το περισσότερο αξιόπιστο μονοθέσιο. Το KERS, που είχε εμφανιστεί στις πίστες πρόπερσι, απαγορεύτηκε πέρυσι, για να επιτραπεί φέτος. Το κιβώτιο ταχυτήτων, που έπρεπε να αντικαθίσταται κάθε τέσσερις αγώνες πέρυσι, στη φετινή σεζόν πρέπει να αντέξει πέντε. Όποιος οδηγός φέτος δεν πιάσει στις κατατακτήριες το 1,7 του χρόνου του πρώτου αποκλείεται από τον αγώνα. Οι αλλαγές στο βάρος, στα καύσιμα, στα ελαστικά, στις αεροτομές αποσκοπούν όχι μόνο στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας μεταξύ των μονοθεσίων -το προσπέρασμα συνεχίζει να αποτελεί την πεμπτουσία της F1-, αλλά και στην εναλλαγή των ομάδων στο βάθρο των νικητών. ΥΓ.: Για τον αναγνώστη που θα αναρωτηθεί «Καλά μας τα λέτε, αλλά τότε γιατί γίνεται GP στην Ουγγαρία;» η απάντηση είναι απλή: Επειδή το συγκεκριμένο Γκραν Πρι διεξάγεται στο κέντρο της Ευρώπης και μπορούν να το επισκεφτούν κάτοικοι τριών τεσσάρων παρακείμενων χωρών, αλλά και επειδή στην Ουγγαρία δεν ισχύει η απαγόρευση της διαφήμισης τσιγάρων.
μπροστά στις ραδιουργίες που κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον του δημοφιλέστερου μηχανοκίνητου αθλήματος με αρχιερέα τον Μπέρνι Έκλεοτοουν, όπως διαβάσαμε στο περιοδικό ΄Playboy΄!
Ο Μπέρνι Έκλεστοουν είναι τεράστιος επιχειρηματίας. Αν το περιοδικό Forbes αξιολογούσε το επιχειρείν, θα του έδινε οπωσδήποτε μία από τις πρώτες θέσεις. Είναι πονηρός, έξυπνος και τα αισθητήρια του πιάνουν Stealth σε αφέγγαρη νύχτα, Πρώτος αυτός πρότεινε αξιοποίηση για το «φιλέτο» του Ελληνικού. Όχι πως τον απασχολούσε η ιδέα ενός GP στη χώρα μας, αλλά οσμίστηκε ότι, αν «τσιμπάγαμε», θα αύξανε σημαντικά τα εισοδήματα του.
Σε αντίθεση με τους λογής δημάρχους ανά την ελληνική επικράτεια, που ερίζουν σε ξένο αχυρώνα για την ελληνική πίστα, ξέρει πού να μοιράζει τα νέα GP. Επιλέγει χώρες αναπτυσσόμενες, όπως η Κίνα και η Ινδία, που δεν είναι πλούσιες, όμως λόγω πληθυσμού έχουν περισσότερους πλούσιους υπηκόους απ΄ όσους έχει, π.χ., η Ιταλία ή η Ισπανία. Ο Ρον Ντένις, το αφεντικό της McLaren, αποκάλυψε με πικρία πως ο Μπέρνι «εξαπάτησε» τις κατασκευάστριες εταιρείες και τις έδεσε με ένα συμβόλαιο που αποσκοπεί πρωτίστου στον πλουτισμό του. Βέβαια, τις δηλώσεις αυτές ο Μπέρνι δεν τις άφησε «ασχολίαστες», αφού για το σκάνδαλο της κλοπής μυστικών της Ferrari η McLaren καταδικάστηκε με 100 εκατ. δολ. πρόστιμο. «Πέντε για το αδίκημα», σχολίασε ο πρώην πρόεδρος της FIA Μαξ Μόσλεϊ, «και 95 για το μου...ί τον Ρον»!
Τι πουλάει όμως πανάκριβα στις διάφορες χώρες ο Μπέρνι Έκλεστοουν για να αμείβεται με 2,5 εκατ. στερλίνες το χρόνο, συν ένα ως μπόνους; Ένα τηλεοπτικό προϊόν. «Η Αυστραλία είναι τόσο σημαντική για μας όσο το Μονακό. Εμείς προσφέρουμε τεράστια τηλεοπτική κάλυψη σε παγκόσμιο επίπεδο. Στην περίπτωση της Μελβούρνης, αν το προϊόν είναι υπερβολικά ακριβό γι΄ αυτούς, το καταλαβαίνουμε και δεν είναι ανάγκη να ανανεώσουμε το συμβόλαιο όταν λήξει». Όπως όμως όλα τα τηλεοπτικά προϊόντα, έτσι και η F1 χρειάζεται «παράπλευρη στήριξη». Ο χειρότερος εχθρός μιας τηλεοπτικής εκπομπής είναι η αδιαφορία και το ζάπινγκ και ο Έκλεστοουν ευαισθητοποιήθηκε εγκαίρως ακούγοντας τα πρώτα χασμουρητά από τη βαρεμάρα που είχε προκαλέσει η παντοδυναμία του Σουμάχερ. Έπρεπε, λοιπόν, να επιστρατεύσει την ίντριγκα...
Έτσι, το ένα μετά το άλλο άρχισαν να σκάνε διάφορα σκάνδαλα ή να βλέπουν το φως της δημοσιότητας εμπρηστικές δηλώσεις και αποκαλύψεις. Κατασκοπεία, ανταγωνισμοί, κακίες. Σχολιάζοντας το ενδεχόμενο μεταπήδησής του στη Red Bull, ο Λιούις Χάμιλτον δήλωσε πρόσφατα πως δεν τον ενδιαφέρει μια εταιρεία που παρασκευάζει ποτά. Στο πρώτο GP όμως της χρονιάς, στην Αυστραλία, αντίκρισε τις εξατμίσεις του «ποτοποιού». Η βιογραφία No Angel: The Secret Life Of Bernie Ecclestone έρχεται να ρίξει νέο λάδι σε μια φωτιά που δεν έχει σταματήσει ποτέ να καίει, αυτήν που αναπτύχθηκε από το συγχρωτισμό του Λιούις Χάμιλτον με τον Φερνάντο Αλόνσο. Όπως αναφέρει ο συγγραφέας Τομ Μπάουερ, ο Ισπανός την εποχή που και οι δύο πιλότοι ανήκαν στη McLaren εκβίαζε τον Ρον Ντένις και λίγες ώρες πριν από την εκκίνηση του GP Ουγγαρίας του 2007 τον πλησίασε και του ζήτησε να βάλουν στο αυτοκίνητο του Χάμιλτον λιγότερη βενζίνη, ώστε ο Βρετανός να μείνει από καύσιμα και να μην τερματίσει. Ο 80χρονος πλέον Μπέρνι διαθέτει κι άλλες νεανικές ιδέες. Εισήγαγε το φολκλόρ στην F1 γνωρίζοντας πως οι λαοί-τηλεθεατές ταυτίζονται με τους ομοεθνείς του. Έτσι, φέτος τρέχουν Ρώσοι, Ινδοί, Μεξικανοί προαναγγέλλοντας τα μελλοντικά GP.
Aν ο Μπέρνι Έκλεστοουν είχε αφήσει ελεύθερους τους κατασκευαστές να κατεβάζουν το μονοθέσιο των ονείρων τους, o τίτλος θα ήταν υπόθεση δύο, άντε τριών εταιρειών. Γι΄ αυτό φροντίζει να ανακατεύει ετησίως την τράπουλα. Καμία ομάδα δεν μπορεί πλέον να εργάζεται μακροπρόθεσμα για τη βελτίωση των επιμέρους παραμέτρων των μονοθεσίων. Ό,τι ίσχυε πέρυσι δεν ισχύει φέτος, δυσκολεύοντας έτσι και την πλέον καλοκουρδισμένη ομάδα με το περισσότερο αξιόπιστο μονοθέσιο. Το KERS, που είχε εμφανιστεί στις πίστες πρόπερσι, απαγορεύτηκε πέρυσι, για να επιτραπεί φέτος. Το κιβώτιο ταχυτήτων, που έπρεπε να αντικαθίσταται κάθε τέσσερις αγώνες πέρυσι, στη φετινή σεζόν πρέπει να αντέξει πέντε. Όποιος οδηγός φέτος δεν πιάσει στις κατατακτήριες το 1,7 του χρόνου του πρώτου αποκλείεται από τον αγώνα. Οι αλλαγές στο βάρος, στα καύσιμα, στα ελαστικά, στις αεροτομές αποσκοπούν όχι μόνο στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας μεταξύ των μονοθεσίων -το προσπέρασμα συνεχίζει να αποτελεί την πεμπτουσία της F1-, αλλά και στην εναλλαγή των ομάδων στο βάθρο των νικητών. ΥΓ.: Για τον αναγνώστη που θα αναρωτηθεί «Καλά μας τα λέτε, αλλά τότε γιατί γίνεται GP στην Ουγγαρία;» η απάντηση είναι απλή: Επειδή το συγκεκριμένο Γκραν Πρι διεξάγεται στο κέντρο της Ευρώπης και μπορούν να το επισκεφτούν κάτοικοι τριών τεσσάρων παρακείμενων χωρών, αλλά και επειδή στην Ουγγαρία δεν ισχύει η απαγόρευση της διαφήμισης τσιγάρων.
Οι οδηγοί
Σουμάχερ
Στοιχηματικά ο «Σούμι» παρουσιάζει ενδιαφέρον μόνο για το αν θα καταφέρει να ανέβει στο βάθρο ή όχι.
Φερνάντο Αλόνσο
Ο Αλόνσο παίζεται από την betfair 6,60 για να κερδίσει τον τίτλο.
Χάμιλτον
Ο «Τζάμπο» παίζεται δεύτερη τύχη να κατακτήσει το πρωτάθλημα, με 5,40.
Μαρκ Γουέμπερ
Εκεί που πέρισυ παιζόταν ίδια τύχη με τον Φέτελ, εφέτος η πρωτιά του αποδίδει 13,5
Σεμπάστιαν Φέτελ
Ο μικρός, ύστερα και από τη νίκη στην Αυστραλία , παίζεται πρώτη τύχη, με απόδοση 1,93.
This is your life
Ο τίτλος της βιογραφίας του Μπέρνι΄Εκλεστοουν από τον Τομ Μπάουερ είναι κοινότυπος και αυτονόητος. Όμως προσθέτει λίγα κουτσομπολιά-λάδι στο τηγάνι της F1 που καίει.
Αναδημοσίευση από το τεύχος Απριλίου Νο184 του περιοδικού ΄Playboy΄.
Στοιχηματικά ο «Σούμι» παρουσιάζει ενδιαφέρον μόνο για το αν θα καταφέρει να ανέβει στο βάθρο ή όχι.
Φερνάντο Αλόνσο
Ο Αλόνσο παίζεται από την betfair 6,60 για να κερδίσει τον τίτλο.
Χάμιλτον
Ο «Τζάμπο» παίζεται δεύτερη τύχη να κατακτήσει το πρωτάθλημα, με 5,40.
Μαρκ Γουέμπερ
Εκεί που πέρισυ παιζόταν ίδια τύχη με τον Φέτελ, εφέτος η πρωτιά του αποδίδει 13,5
Σεμπάστιαν Φέτελ
Ο μικρός, ύστερα και από τη νίκη στην Αυστραλία , παίζεται πρώτη τύχη, με απόδοση 1,93.
This is your life
Ο τίτλος της βιογραφίας του Μπέρνι΄Εκλεστοουν από τον Τομ Μπάουερ είναι κοινότυπος και αυτονόητος. Όμως προσθέτει λίγα κουτσομπολιά-λάδι στο τηγάνι της F1 που καίει.
Αναδημοσίευση από το τεύχος Απριλίου Νο184 του περιοδικού ΄Playboy΄.