Συζήτηση μεγάλη άναψε, όπως βλέπω, ο Κυριάκος Μητσοτάκης για τα προνόμια των βουλευτών. Πέρα απ’ όσα είχε πει πριν από μέρες (για τα όποια έγραψα με πολύ θετικό τρόπο, εδώ, και αλλού) και...
συνεντεύξεις έδωσε και σε τηλεοράσεις βγήκε. Τελευταία τον είδα στην πρωινή εκπομπή «Κοινωνία Ώρα Μέγκα», με τον Οικονομέα και τον Καμπουράκη. Αλλά αυτή τη φορά, δεν ήταν μόνος. Στο πλάι του, βρισκόταν και ένας από τους κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους του ΠΑΣΟΚ. Ο πρώην υπουργός Χρήστος Πρωτόπαπας. Και διαπίστωσα ότι οι απόψεις των δύο πολιτικών δεν απέχουν και πολύ. Είπε, μάλιστα, ο Πρωτόπαπας και το χάρηκα, ότι δεν είναι δυνατόν ένα μεγάλο τμήμα του λαού να υποφέρει και να γεμίζει αγανακτισμένο τις πλατείες, κι εμείς να κοιτάζουμε ανέμελοι και να μην παίρνουμε πρωτοβουλίες για να βελτιώσουμε τις συνθήκες της ζωή του.Ο Μητσοτάκης, καίτοι κατηγορήθηκε ως λαϊκιστής, επιμένει: Να μην έχουν αυτοκίνητα οι βουλευτές, να καταργηθεί πάραυτα η ασυλία, να πάρουν τέλος οι διευκολύνσεις που τους παρέχονται και, το κυριότερο, να συνταξιοδοτούνται από τα ταμεία τους: γιατροί, από το ΤΣΑΥ, οι δημοσιογράφοι από το ΤΣΠΕΑΘ, οι δικηγόροι από τον ασφαλιστικό φορέα τους. Πώς θα γίνει αυτό; Τα χρήματα που τους δίνει τώρα η Βουλή θα εισπράττονται από τα ταμεία των βουλευτών και όταν έρθει η ώρα της συνταξιοδότησης, γιατροί, δικηγόροι, μηχανικοί κλπ., δεν θα συνταξιοδοτούνται από τη Βουλή, αλλά από τους φορείς, Νομικών, Μηχανικών, Γιατρών κλπ, όπου ανήκουν.
Και πάμε, τώρα, στα αυτοκίνητα: οι βουλευτές, χρησιμοποιούν κρατικά αυτοκίνητα και, μάλιστα, πριν παρέμβει ο Ραγκούσης, διάλεγαν τα πιο πολυτελή για να μεταφέρονται από δω κι από κει. Συνήθως, ακριβές Μερσεντές. Με την παρέμβαση του Ραγκούση, πολλοί παράτησαν τις Μερσεντές και άρχισαν να χρησιμοποιούν μικρά, υβριδικά αυτοκίνητα, μιμούμενοι των Παπανδρέου.
Αλλά τα καύσιμα, γι’ αυτά τα κρατικά αυτοκίνητα, τα πληρώνει το κράτος. Όπως και όλα τα υλικά, που είναι απαραίτητα για τη συντήρηση του οχήματος (λάδια κλπ.) Το κράτος, όμως, πληρώνει και τους οδηγούς των αυτοκινήτων, που συνήθως είναι αστυνομικοί. Δύο, μάλιστα. Ένας το πρωί, ένας το απόγευμα. Ο βουλευτής, δηλαδή, ολόκληρη την ημέρα, έχει στη διάθεσή του ένα αυτοκίνητο με οδηγό. Τα έξοδα τα πληρώνει το κράτος. Ο φορολογούμενος πολίτης!
Δεν ισχυρίζομαι ότι οι βουλευτές πρέπει να πηγαίνουν στη δουλειά τους, στις συγκεντρώσεις τους κλπ, με τα πόδια! Η Βουλή μπορεί να μεριμνά γι’ αυτό και όχι να σιωπά σε περιόδους, μάλιστα, που η φτώχεια της Ελλάδας είναι στο κόκκινο. Σιωπούν, όμως, και οι βουλευτές. Πράγμα που δείχνει ότι είναι απολύτως υποκριτικά όσα λένε για τις ανάγκες του λαού, την ανεργία και, εν πάση περιπτώσει, την υποχρέωση τους να συντάσσονται στο πλάι τους, σε κάθε διεκδίκησή τους.
Το ίδιο, σε σχέση με τα αυτοκίνητα, ισχύει και με τους διάφορους δημόσιους λειτουργούς. Όλοι τους χρησιμοποιούν κρατικά οχήματα, φυσικά με οδηγούς! Ο αριθμός των αυτοκινήτων αυτών, που οι δημοσιογράφοι τα αποκαλούν «μαύρα» ή «επίσημα», έχει πολλά μηδενικά. Με ποιά λογική, όμως, οι κύριοι αυτοί δικαιούνται να ξοδεύουν χρήματα των φορολογούμενων για τις μετακινήσεις τους; (Μερικοί πηγαίνουν από τη μία άκρη της Ελλάδας στην άλλη, επικαλούμενοι υπηρεσιακούς λόγους!)
Ρώτησα, κάποια μέρα, έναν υπουργό: Γιατί, ένας υποδιοικητής ασφαλιστικού οργανισμού να έχει κρατικό αυτοκίνητο με σοφέρ; Και μου απάντησε, κουνώντας μου και το δάχτυλο δασκαλίστικα: «Ένας υποδιοικητής οργανισμού έχει να κάνει με τόσες υπηρεσίες και τόσα κτίρια, που ούτε ένας υπουργός δεν μπορεί να βάλει με το νου του!»
Άντε: Φτιάξτε κι άλλους οργανισμούς και διορίστε τους φίλους σας, με το λογαριασμό να τον πληρώνει πάντοτε ο μισθωτός φουκαράς και ο συνταξιούχος…