`

Αμαρτία!...Του Νίκου Νίνου

Ο Χριστός μέσα από τις παραβολές του έλεγε μεγάλες αλήθειες και εξήγαγε μεστά ηθικά διδάγματα.
Στο παρόν σημείωμα μου, θα «δανειστώ» την διδακτική Του και θα επιχειρήσω να πώ μεγάλες, (κατά την άποψη μου, τουλάχιστον), αλήθειες, και να εξαγάγω χρήσιμα, ( κατά την άποψη μου , τουλάχιστον), ηθικά διδάγματα!

Σήμερα παρατηρούμε μια ,γενικευμένη, απαξίωση της ουσιαστικής λειτουργικής ,που αναφέρεται και αφορά στην προηγούμενη βαθειά μελέτη των θεμάτων πάνω στα οποία...
εκφράζουμε απόψεις, καταθέτουμε προτάσεις και απορρίψεις, και ποριζόμαστε απόλυτα και αδιαπραγμάτευτα αναθέματα.
Δυστυχώς, η «ρηχή» ενημέρωση , η οποία έχει απλωθεί και «κατακυριεύσει» το πληροφοριακό γίγνεσθε, η γενικευμένη ταχύτητα που πάντα «βιάζεται» να δώσει την είδηση την ανάλυση και την άποψη χωρίς να προλαβαίνει, ούτε να «επιτρέπει», το ολόπλευρο «βασάνισμα» των παραμέτρων, και διάφορες άλλες «πονηρές» ή άδολες αρνητικές παράμετροι, «αλλοιώνουν» αλήθειες και ξεστρατίζουν οπτικές γωνίες, ώστε πολλές φορές ( τις περισσότερες κατά την άποψη μου τουλάχιστον), να βγαίνουν εικόνες πληροφόρησης ,ενημέρωσης, κρίσεων κλπ που έχουν «παραμορφωμένες» διαστάσεις!
Κάποιοι ,άλλοτε «ομορφαίνουν» και «ρετουσάρουν» αρνητικές πραγματικότητες και αλήθειες, άλλοτε υπερφωτίζουν ασήμαντες λεπτομέρειες για να μη φανεί το «όμορφο» σύνολο, και άλλοτε παρουσιάζουν ραδιοαρβυλικές πλευρές , που απομακρύνουν και επικαλύπτουν το όποιο κύριο πλάνο της μιάς και μοναδικής αλήθειας των θεμάτων.
Το διαδίκτυο, η υλοποίηση της ταχύτητας μετάδοσης της ενημέρωσης, δεν ξεφεύγει από τούτη την γενική τοποθέτηση, και πολλές φορές παίρνει μορφή «ρομφαίας» που διεμβολίζει ,με διάφορες μορφές, οποιεσδήποτε περιπτώσεις που θα προσπαθήσουν να αντιστρατευθούν αυτές τις γεγονοτικές παθογένειες της εποχής μας.
Να ακούσουμε ,λοιπόν, την προαναφερθείσα παραβολή:
…..Στον αγρό των ανθρώπων, υπάρχουν πολλά προβλήματα. Οι άνθρωποι με πολλή στεναχώρια έβλεπαν τους κόπους τους να μην αποδίδουν, και να κατατρώγονται από διάφορα βλαβερά που τριγυρνούσαν πάνω και κάτω από τη Γη τους.
Οσο και αν προσπαθούσαν , όσες κουβέντες και αν συζητούσαν, όσες συμβουλές και διαβεβαιώσεις και αν έπαιρναν, η κατάσταση ήταν ίδια και η απογοήτευση τους γινόταν μόνιμη.
Τα μέλη του ιερατείου του χωριού τους, αποτελούσαν τους μόνους που επιτρεπόταν να προτείνουν λύσεις και θεραπείες .
Ετσι οι καθημερινοί άνθρωποι που καλλιεργούσαν στον ταλαιπωρούμενο αγρό, δεν είχαν άλλες επιλογές έξω από τις συνταγές του ιερατείου.
Οποιοι ξέφευγαν από αυτή την θρησκευτική νομιμότητα ,ήταν καταδικασμένοι να υποστούν ιεροεξετασιακές κατηγορίες και την κατάληξη στην αναθεματική πυρά.
Οι εργατικοί άνθρωποι που μοχθούσαν στον καθημερινό αγρό τους, σηκώνοντας το βαρύ φορτίο των προβλημάτων τους, δεν είχαν ούτε χρόνο, ούτε την άνεση, ούτε την πολυτέλεια «να σηκώσουν κεφάλι», για να ακούσουν , να μελετήσουν, να κρίνουν ,να συγκρίνουν και να πάρουν δικές τους αποφάσεις ξεστρατίζοντας από τα προχαραγμένα.
Το ιερατείο κανόνιζε πριν από αυτούς για αυτούς!
Το ιερατείο είχε αρκετά μεγάφωνα, που μετάφερναν τις οδηγίες τους σε όλο τον αγρό, μη και μείνει κανένας που δεν θα πάρει τις συμβουλές τους.
Ηταν τόσο δυνατά τα μεγάφωνα, τόσο απλωμένα παντού, που επισκέπαζαν κάθε άλλη ομιλία, του οποιουδήποτε ,ενδεχομένως, ήθελε να μιλήσει στον άνθρωπο του καθημερινού μόχθου.
Αυτά τα μεγάφωνα, κατάγγελναν και αναθεμάτιζαν όλους τους αιρετικούς, όσους αποκοτούσαν να αμφισβητήσουν την παντοδυναμία του ιερατείου.
Η αναπολόγητη και μη χρήζουσα τεκμηρίωσης απόδειξη της αιρετικής στάσης τους, και η βέβαιη καταδίκη τους στην πυρά ήταν καθεστωτικά δεδομένες!
Στο χωριό ήρθαν άνθρωποι με γνώσεις και επιστημοσύνη ,που μπορούσαν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση των προβλημάτων στον αγρό του καθημερινού αγώνα των ανθρώπων του χωριού.
Αυτοί έπρεπε να περάσουν από εξετάσεις, να πάρουν άδεια, για να μπορέσουν να προσφέρουν τις γνώσεις τους και την βοήθεια τους. Αλλιώς διέπρατταν αμαρτία και είχαν τις συνέπειες τους.
Ηρθαν νέοι άνθρωποι , νέοι επιστήμονες με σύγχρονες και καινοτόμες απόψεις και προτάσεις. Απορρίφθηκαν γιατί έφερναν «διδασκαλίες του διαβόλου» ενάντια στην καθεστηκυία « άγια» κατάσταση.
Ηρθαν πεπειραμένοι και ώριμοι επιστήμονες, οι οποίοι απορρίφθηκαν γιατί ήταν «ξεπερασμένοι» και « γέροι»!
Η ιεροεξετασιακή ισοπέδωση, επικρεμόταν σαν την δαμόκλειο σπάθη, να πέσει πάνω σε οποιοδήποτε αιρετικό αμαρτωλό θα αποκοτούσε για τα αυτονόητα, δηλ να προσφέρει τις γνώσεις και τις εμπειρίες του στους χωριανούς του.
Ολες αυτές οι επιβλητικές πραγματικότητες μετακινούσαν την αναδειούχα, ( από εκείνους που ,μόνοι, είχαν την αδειοσφραγίδα), ανάμειξη στην αντιμετώπιση των προβλημάτων του ταλαιπωρημένου αγρού, στην δύσκολη και φοβητρική πλευρά της δαυιδικής επιμονής και αποκοτιάς απέναντι σε μια γολιαθικά αποτρεπτική αλήθεια.
Φυσιολογικές ήταν οι έντονες αρνητικές και αποθαρρυντικές προτροπές, δηλαδή οι αποτροπές ,απέναντι στα απογοητευτικά δεδομένα προβολής της οποιασδήποτε προσπάθειας, έτσι ώστε η σχετική επιθυμία να ωθείται σε συνθήκες πνιγμού από επιμενόμενες απέραντες ενοχές .
Το ηθικό δίδαγμα:
Eίναι αμαρτία να θέλεις να βοηθήσεις ,να θέλεις να προσφέρεις στον τόπο σου, να έχεις απόψεις και τεκμηριωμένες προτάσεις, να ξεφεύγεις από όσα «οι δυνατοί » ρύθμισαν για σένα.
14-9-2011 



http://www.nikosninos.blogspot/
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...