Γράφουν ο Γιάννης Δηράκης για το sevenart.gr και ο Μανώλης Κρανάκης για το flix.gr
Από το parallhlografos.wordpress.com
Εμπνεόμενος από το κεντρικό θέμα της 3ης Μπιενάλε της Αθήνας, “Μονόδρομος“, ο Γιώργος Ζώης, σκηνοθέτης του πολυβραβευμένου “Casus Belli“, κατάφερε με έξι κάδρα συνολικής διάρκειας 25 δευτερολέπτων να αναστατώσει το νομικό τμήμα και τη διοίκηση της ΕΡΤ και...
τελικά να “κοπεί” από τις συχνότητες της κρατικής τηλεόρασης.
τελικά να “κοπεί” από τις συχνότητες της κρατικής τηλεόρασης.
Έτσι, μετά τη διακοπή ποδοσφαιρικών αγώνων, τα μπλόκα της αστυνομίας και τις συλλήψεις των… πανό με πολιτικό περιεχόμενο στα γήπεδα το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, και η διοίκηση της ΕΡΤ αποφάσισε να εφαρμόσει πιστά τους νόμους προκειμένου να “προστατεύσει” τους τηλεθεατές, λογοκρίνοντας προληπτικά το τηλεοπτικό σποτ της Αθηναϊκής Μπιενάλε, της οποίας είναι “μέγας χορηγός”. Ως εκ τούτου, το τηλεοπτικό trailer που σκηνοθέτησε αφιλοκερδώς για την Athens Biennale οΓιώργος Ζώης με τίτλο “Monodrome” δεν θα παιχτεί ποτέ, γράφοντας άλλη μια… λαμπρή σελίδα στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης.
Σε επικοινωνία που είχαμε με το τμήμα χορηγιών της ΕΡΤ, μας ενημέρωσαν ότι το spot του Γιώργου Ζώη παραβιάζει το νόμο 1730 / 1987 (που καθορίζει τα της ΕΡΤ), καθώς και το ΠΔ 109 / 2010 (περί οπτικοακουστικών υπηρεσιών και της τηλεοπτικής διαφήμισης). Τόσο απλά και προφανώς, αν δει κανείς το spot του Ζώη, καταλαβαίνει ότι η Δημόσια Τηλεόραση σε μια μαύρη περίοδο για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες συνολικά δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση, τη στιγμή μάλιστα που ελέγχεται απόλυτα από την κεντρική εξουσία. Το απέδειξε πολύ πρόσφατα και με την “εισβολή” των φοιτητών στο στούντιο της ΝΕΤ, όπου παρά τις δεσμεύσεις της διοίκησης, η “άνωθεν” παρέμβαση δεν επέτρεψε την προβολή του παραμικρού αποσπάσματος στο πρόγραμμά της. Ακολουθεί το απαγορευμένο τηλεοπτικό spot της Μπιενάλε, το οποίο προβάλλεται αποκλειστικά στο -προς το παρόν- μη ελεγχόμενο διαδίκτυο, προκειμένου ο καθένας να βγάλει τα συμπεράσματά του, καθώς και ένα σύντομο σχόλιο για το concept του δημιουργού Γιώργου Ζώη, ο οποίος στο “Monodrome” σχολιάζει ευφυώς τη σύγχρονη πραγματικότητα, παρουσιάζοντας το μονόδρομο όσων εμείς βλέπουμε ήδη γύρω μας και δεν είδε η ΕΡΤ.
Το flix.gr έγραψε τα παρακάτω:
«To σύνθημα της φετινής Μπιενάλε είναι “Μονόδρομος” οπότε σκεφτήκαμε εκείνες τις εικόνες που σηματοδοτούν αυτόν τον όρο στο παρόν που βιώνουμε. Κινηματογραφήσαμε με την weiss cam, που μπορεί να τραβήξει εκατοντάδες καρέ το δεπτερόλεπτο, οπότε επιλέξαμε εκείνες τις δράσεις που έχουν μια τέτοια φορά και κίνηση που να είναι σημαντικό να τις δούμε να εξελίσσονται σε slow motion. Τα έξι τελικά κάδρα του σποτ συνθέτονται από τις εικόνες μιας βίαιης επιταχυνόμενης καθημερινότητας σε επιβραδυνόμενη κίνηση.»
Ετσι περιγράφει ο Γιώργος Ζώης, υπεύθυνος για το πολυταξιδεμένο και πολυβραβευμένο μικρού μήκους «Casus Belli» (Επίσημη Συμμετοχή στο 67o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας) την επιλογή όσων διαδραματίζονται στα μερικά δευτερόλεπτα του σποτ που φτιάχτηκε ειδικά για την Biennale της Αθήνας, και μέσα στο κλίμα της εποχής, δίνει μια εικόνα ενός κόσμου σε απόλυτη αντί-δράση.
Από τη μεριά της η Biennale εξηγεί, μέσω της Διευθύντριας Παραγωγής Αννας Βαρουχά, πως εμπιστεύτηκε για το διαφημιστικό της σποτ την εταιρεία παραγωγής Top Cut, έχοντας τυφλή εμπιστοσύνη στις επιλογές της: «Είχαμε συνεργαστεί με την Top Cut ξανά στο παρελθόν, στην 2η Bienale με τίτλο «Ηeaven» και η δουλειά τους ήταν ακριβώς αυτό που θέλαμε. Τους εμπιστευτήκαμε το φετινό σποτ αφήνοντας τους 100% ελευθερία στην επιλογή της θεματικής και των δημιουργών».
O μεγάλος χορηγός επικοινωνίας της Biennale, η ΕΡΤ αρνήθηκε να προβάλλει το εν λόγω σποτ από τις συχνότητες της, από φόβο παρέμβασης του ΕΣΡ, αποδεικνύοντας πως ακόμη και όταν όλα είναι υπό διάλυση, αυτή η χώρα διατηρεί υψηλό το… «δημοκρατικό» ηθικό της. Η ταινία που γυρίστηκε σε μια ημέρα στην Αθήνα είναι μια ευγενική χορηγία των εταιριών The Syndicate, Top Cut, του post house ABL και φυσικά όλων των συντελεστών της.
******************************************************
Monodrome (25’’) Σκηνοθεσία: Γιώργος Ζώης Διεύθυνση Φωτογραφίας: Νικόλας ΠοττάκηςCamera Weisscam: Ντάνιελ Πετσαλίδης Μοντάζ / Μιξάζ / Special FX: Τόλης Ρούσσας Sound Design: Γιώργος Μικρογιαννάκης Μουσική: Yianneis “The Sketch” (N. Zades – L. Filippou)Διεύθυνση Παραγωγής: Σάββας
Χατζηπαυλίδης Post Production House: ABL Δημιουργική Ομάδα: Νίκος Πεχλιβανίδης, Στέλλα Κουρέλη, Νίκος Κολιγιάννης, The Syndicate Παραγωγός: Πάκο Καράμπαμπας, Αμάντα Λιβανού Παραγωγή: Top Cut
Σε επικοινωνία που είχαμε με το τμήμα χορηγιών της ΕΡΤ, μας ενημέρωσαν ότι το spot του Γιώργου Ζώη παραβιάζει το νόμο 1730 / 1987 (που καθορίζει τα της ΕΡΤ), καθώς και το ΠΔ 109 / 2010 (περί οπτικοακουστικών υπηρεσιών και της τηλεοπτικής διαφήμισης). Τόσο απλά και προφανώς, αν δει κανείς το spot του Ζώη, καταλαβαίνει ότι η Δημόσια Τηλεόραση σε μια μαύρη περίοδο για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες συνολικά δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση, τη στιγμή μάλιστα που ελέγχεται απόλυτα από την κεντρική εξουσία. Το απέδειξε πολύ πρόσφατα και με την “εισβολή” των φοιτητών στο στούντιο της ΝΕΤ, όπου παρά τις δεσμεύσεις της διοίκησης, η “άνωθεν” παρέμβαση δεν επέτρεψε την προβολή του παραμικρού αποσπάσματος στο πρόγραμμά της. Ακολουθεί το απαγορευμένο τηλεοπτικό spot της Μπιενάλε, το οποίο προβάλλεται αποκλειστικά στο -προς το παρόν- μη ελεγχόμενο διαδίκτυο, προκειμένου ο καθένας να βγάλει τα συμπεράσματά του, καθώς και ένα σύντομο σχόλιο για το concept του δημιουργού Γιώργου Ζώη, ο οποίος στο “Monodrome” σχολιάζει ευφυώς τη σύγχρονη πραγματικότητα, παρουσιάζοντας το μονόδρομο όσων εμείς βλέπουμε ήδη γύρω μας και δεν είδε η ΕΡΤ.
Το flix.gr έγραψε τα παρακάτω:
«To σύνθημα της φετινής Μπιενάλε είναι “Μονόδρομος” οπότε σκεφτήκαμε εκείνες τις εικόνες που σηματοδοτούν αυτόν τον όρο στο παρόν που βιώνουμε. Κινηματογραφήσαμε με την weiss cam, που μπορεί να τραβήξει εκατοντάδες καρέ το δεπτερόλεπτο, οπότε επιλέξαμε εκείνες τις δράσεις που έχουν μια τέτοια φορά και κίνηση που να είναι σημαντικό να τις δούμε να εξελίσσονται σε slow motion. Τα έξι τελικά κάδρα του σποτ συνθέτονται από τις εικόνες μιας βίαιης επιταχυνόμενης καθημερινότητας σε επιβραδυνόμενη κίνηση.»
Ετσι περιγράφει ο Γιώργος Ζώης, υπεύθυνος για το πολυταξιδεμένο και πολυβραβευμένο μικρού μήκους «Casus Belli» (Επίσημη Συμμετοχή στο 67o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας) την επιλογή όσων διαδραματίζονται στα μερικά δευτερόλεπτα του σποτ που φτιάχτηκε ειδικά για την Biennale της Αθήνας, και μέσα στο κλίμα της εποχής, δίνει μια εικόνα ενός κόσμου σε απόλυτη αντί-δράση.
Από τη μεριά της η Biennale εξηγεί, μέσω της Διευθύντριας Παραγωγής Αννας Βαρουχά, πως εμπιστεύτηκε για το διαφημιστικό της σποτ την εταιρεία παραγωγής Top Cut, έχοντας τυφλή εμπιστοσύνη στις επιλογές της: «Είχαμε συνεργαστεί με την Top Cut ξανά στο παρελθόν, στην 2η Bienale με τίτλο «Ηeaven» και η δουλειά τους ήταν ακριβώς αυτό που θέλαμε. Τους εμπιστευτήκαμε το φετινό σποτ αφήνοντας τους 100% ελευθερία στην επιλογή της θεματικής και των δημιουργών».
O μεγάλος χορηγός επικοινωνίας της Biennale, η ΕΡΤ αρνήθηκε να προβάλλει το εν λόγω σποτ από τις συχνότητες της, από φόβο παρέμβασης του ΕΣΡ, αποδεικνύοντας πως ακόμη και όταν όλα είναι υπό διάλυση, αυτή η χώρα διατηρεί υψηλό το… «δημοκρατικό» ηθικό της. Η ταινία που γυρίστηκε σε μια ημέρα στην Αθήνα είναι μια ευγενική χορηγία των εταιριών The Syndicate, Top Cut, του post house ABL και φυσικά όλων των συντελεστών της.
******************************************************
Monodrome (25’’) Σκηνοθεσία: Γιώργος Ζώης Διεύθυνση Φωτογραφίας: Νικόλας ΠοττάκηςCamera Weisscam: Ντάνιελ Πετσαλίδης Μοντάζ / Μιξάζ / Special FX: Τόλης Ρούσσας Sound Design: Γιώργος Μικρογιαννάκης Μουσική: Yianneis “The Sketch” (N. Zades – L. Filippou)Διεύθυνση Παραγωγής: Σάββας
Χατζηπαυλίδης Post Production House: ABL Δημιουργική Ομάδα: Νίκος Πεχλιβανίδης, Στέλλα Κουρέλη, Νίκος Κολιγιάννης, The Syndicate Παραγωγός: Πάκο Καράμπαμπας, Αμάντα Λιβανού Παραγωγή: Top Cut
Από το parallhlografos.wordpress.com