Με τις Microsoft και Nokia να προσβλέπουν στη συνεργασία 100.000
ανεξάρτητων προγραμματιστών μέχρι τον Ιούνιο, για την ανάπτυξη εφαρμογών
στα πολλά υποσχόμενα Windows Phone -προσφέροντας δωρεάν 25.000 Nokia
Lumia 800 σε όσους δοκιμάσουν πρώτοι τις δυνάμεις τους και τον μύθο του
οραματιστή Στιβ Τζομπς...να σκιάζει η αποκάλυψη μέσω της βιογραφίας του,
πως αρχικά υπήρξε αντίθετος με το άνοιγμα του λειτουργικού συστήματος
για το iPhone -κίνηση που τελικά έδωσε στην Apple ένα σημαντικό
προβάδισμα περιεχομένου, οι εφαρμογές εξελίσσονται στον βασικό άξονα
γύρω από το οποίο περιστρέφεται ο εντυπωσιακά επικερδής κόσμος των
φορητών συσκευών επικοινωνίας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ABI Research το δεύτερο τέταρτο του 2011 το Android ξεπέρασε το iOS, ως η πλατφόρμα με...
το μεγαλύτερο μερίδιο στα downloads για κινητά τηλέφωνα. Με 44% έναντι 31% της επί του συνόλου παγκοσμίως, το λειτουργικό της Google πέρασε στην πρώτη θέση, αποτέλεσμα που αποδίδεται και στην έντονα αυξητική τάση των πωλήσεων smartphones με Android, στο ίδιο διάστημα.
Το δεύτερο τετράμηνο του 2011 οι πωλήσεις κινητών τηλεφώνων με Android σημείωσαν αύξηση κατά 36%, από 20% τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους. Αντιθέτως, οι πωλήσεις του iPhone παρουσίασαν μικρότερη αύξηση κατά το δεύτερο τετράμηνο με 9%, έναντι 15% το πρώτο, αποτέλεσμα και της αναμενόμενης παρουσίασης νέας συσκευής από την Apple τον Σεπτέμβριο.
Η αναλογία συσκευών με Android έναντι εκείνων με iOS έχει πλέον διαμορφωθεί στο 2,4 προς 1, με την πρόβλεψη να αναφέρει πως το 2016 σε κάθε συσκευή με λειτουργικό της Apple θα αντιστοιχούν τρεις ενταγμένες στο οικοσύστημα της Google.
Παρά το γεγονός, πάντως, ότι σε συνολικό αριθμό downloads το Android ξεπέρασε το iOS, τα στοιχεία της έρευνας αποκαλύπτουν πως οι κάτοχοι iPhone κατεβάζουν κατά μέσο όρο διπλάσιο αριθμό εφαρμογών, γεγονός που αποδίδεται και στον πληρέστερο και ποιοτικότερο κατάλογο που διαθέτει μέχρι σήμερα η Apple, μέσω του App Store. Η εκτίμηση για τον συνολικό αριθμό των εφαρμογών που θα έχουν κατέβει μέχρι το τέλος του έτους αφορά σε 29 δισεκατομμύρια, νούμερο που επιβεβαιώνει την εκρηκτική διεύρυνση της συγκεκριμένης αγοράς, κατά 20 δισ. downloads σε σύγκριση με το 2010.
Οσον αφορά τις συνήθειες και τις προτιμήσεις των χρηστών smartphones, έρευνα της Forrester θέλει τους Αμερικανούς πρώτους σε downloads, με τις εφαρμογές πρόγνωσης του καιρού να είναι η βασική τους επιλογή. Εννέα στους δέκα Αμερικανούς με smartphone έχουν κατεβάσει τουλάχιστον μια εφαρμογή του προηγούμενους τρεις μήνες, με τους Βρετανούς να είναι στη δεύτερη θέση, με 66%.
Οι εφαρμογές για τον καιρό, την κοινωνική δικτύωση, την πλοήγηση, τη μετάδοση ειδήσεων, τη μουσική και βέβαια τα παιχνίδια συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των χρηστών παγκοσμίως. Στις Ηνωμένες Πολιτείες οι εφαρμογές για τον καιρό βρίσκονται οριακά μπροστά με 51% και ακολουθούν τα παιχνίδια (50%), η κοινωνική δικτύωση (47%) και η πλοήγηση (39%). Σε επτά ευρωπαϊκές χώρες –Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Σουηδία και Ολλανδία, η πλειοψηφία των downloads είναι παιχνίδια (46%), με τις εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης (43%), καιρού και μουσικής (από 33%) και ειδησεογραφίας (31%) να έπονται.
Κάπως διαφορετική είναι η εικόνα στην Ασία, όπου τα παιχνίδια και η μουσική μονοπωλούν το ενδιαφέρον των χρηστών, αποτέλεσμα της χρήσης των smartphones και ως συσκευών προσωπικής διασκέδασης. Τέλος, μεγαλύτερη διείσδυση των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης παρατηρείται στις αστικές περιοχές της Κίνας, όπου το 34% των χρηστών επισκέπτεται τα αντίστοιχα sites μέσω κινητών συσκευών τουλάχιστον μια φορά τον μήνα. Ακολουθούν η Ιαπωνία (28%), οι Ηνωμένες Πολιτείες (25%) και η Ευρώπη με μόλις 11%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ABI Research το δεύτερο τέταρτο του 2011 το Android ξεπέρασε το iOS, ως η πλατφόρμα με...
το μεγαλύτερο μερίδιο στα downloads για κινητά τηλέφωνα. Με 44% έναντι 31% της επί του συνόλου παγκοσμίως, το λειτουργικό της Google πέρασε στην πρώτη θέση, αποτέλεσμα που αποδίδεται και στην έντονα αυξητική τάση των πωλήσεων smartphones με Android, στο ίδιο διάστημα.
Το δεύτερο τετράμηνο του 2011 οι πωλήσεις κινητών τηλεφώνων με Android σημείωσαν αύξηση κατά 36%, από 20% τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους. Αντιθέτως, οι πωλήσεις του iPhone παρουσίασαν μικρότερη αύξηση κατά το δεύτερο τετράμηνο με 9%, έναντι 15% το πρώτο, αποτέλεσμα και της αναμενόμενης παρουσίασης νέας συσκευής από την Apple τον Σεπτέμβριο.
Η αναλογία συσκευών με Android έναντι εκείνων με iOS έχει πλέον διαμορφωθεί στο 2,4 προς 1, με την πρόβλεψη να αναφέρει πως το 2016 σε κάθε συσκευή με λειτουργικό της Apple θα αντιστοιχούν τρεις ενταγμένες στο οικοσύστημα της Google.
Παρά το γεγονός, πάντως, ότι σε συνολικό αριθμό downloads το Android ξεπέρασε το iOS, τα στοιχεία της έρευνας αποκαλύπτουν πως οι κάτοχοι iPhone κατεβάζουν κατά μέσο όρο διπλάσιο αριθμό εφαρμογών, γεγονός που αποδίδεται και στον πληρέστερο και ποιοτικότερο κατάλογο που διαθέτει μέχρι σήμερα η Apple, μέσω του App Store. Η εκτίμηση για τον συνολικό αριθμό των εφαρμογών που θα έχουν κατέβει μέχρι το τέλος του έτους αφορά σε 29 δισεκατομμύρια, νούμερο που επιβεβαιώνει την εκρηκτική διεύρυνση της συγκεκριμένης αγοράς, κατά 20 δισ. downloads σε σύγκριση με το 2010.
Οσον αφορά τις συνήθειες και τις προτιμήσεις των χρηστών smartphones, έρευνα της Forrester θέλει τους Αμερικανούς πρώτους σε downloads, με τις εφαρμογές πρόγνωσης του καιρού να είναι η βασική τους επιλογή. Εννέα στους δέκα Αμερικανούς με smartphone έχουν κατεβάσει τουλάχιστον μια εφαρμογή του προηγούμενους τρεις μήνες, με τους Βρετανούς να είναι στη δεύτερη θέση, με 66%.
Οι εφαρμογές για τον καιρό, την κοινωνική δικτύωση, την πλοήγηση, τη μετάδοση ειδήσεων, τη μουσική και βέβαια τα παιχνίδια συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των χρηστών παγκοσμίως. Στις Ηνωμένες Πολιτείες οι εφαρμογές για τον καιρό βρίσκονται οριακά μπροστά με 51% και ακολουθούν τα παιχνίδια (50%), η κοινωνική δικτύωση (47%) και η πλοήγηση (39%). Σε επτά ευρωπαϊκές χώρες –Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Σουηδία και Ολλανδία, η πλειοψηφία των downloads είναι παιχνίδια (46%), με τις εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης (43%), καιρού και μουσικής (από 33%) και ειδησεογραφίας (31%) να έπονται.
Κάπως διαφορετική είναι η εικόνα στην Ασία, όπου τα παιχνίδια και η μουσική μονοπωλούν το ενδιαφέρον των χρηστών, αποτέλεσμα της χρήσης των smartphones και ως συσκευών προσωπικής διασκέδασης. Τέλος, μεγαλύτερη διείσδυση των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης παρατηρείται στις αστικές περιοχές της Κίνας, όπου το 34% των χρηστών επισκέπτεται τα αντίστοιχα sites μέσω κινητών συσκευών τουλάχιστον μια φορά τον μήνα. Ακολουθούν η Ιαπωνία (28%), οι Ηνωμένες Πολιτείες (25%) και η Ευρώπη με μόλις 11%.