![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhjJstwO4pJSub8mwSTj4fU1SdvXPk4htzYt0FWXSCwiBGDPEIymYDWfo_cBoryugBY_Rdf9MBItQQ2ppvGda0xahhqFjE44mTNRVus_PYDyEiY7HvHej3UXSyXK4bfSbsZ3ygSc2iyBns/s320/a+%25281%2529.jpg)
1. Η μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων.
2. Ο συνυπολογισμός της βαθμολογίας των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου.
3. Οι εξετάσεις σε μια διευρυμένη και όχι σε προκαθορισμένη αυστηρώς ύλη, όπως συμβαίνει σήμερα.
4. Ο προσδιορισμός του ύψους βαθμολογίας εισαγωγής (του συντελεστή βαρύτητας) από τα οικεία τ?ή?ατα των ΑΕΙ.
Το νέο σύστημα πρόσβασης στα πανεπιστήμια και τεχνολογικά ιδρύματα της χώρας έχει πάρει σάρκα και οστά, βρίσκεται ήδη στο συρτάρι της υπουργού Παιδείας Αννας Διαμαντοπούλου και αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα, μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου, αφού πρώτα πάρει και την έγκριση του αναπληρωτή υπουργού, Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου.
Στο νέο σύστημα αναβαθμίζεται πλήρως και ο ρόλος των πανεπιστημίων. Τα ΑΕΙ θα έχουν λόγο στην εισαγωγή των φοιτητών τους διαμορφώνοντας τους όρους εισαγωγής.
Στο νέο σχέδιο εξετάζεται να υπάρχει διαφορετικός τρόπος εισαγωγής σε σχολές χαμηλής ζήτησης (για συνθήκες ελεύθερης πρόσβασης έχει ήδη μιλήσει η υπουργός Παιδείας), αλλά και σύνδεση προγραμμάτων των Ανώτατων Ιδρυμάτων και της Διά Βίου μάθησης (ΙΕΚ, κολέγια) με στόχο να δοθούν πολλές δυνατότητες διαδρομών στον φοιτητή.