Κατά τον Α΄ Π. Πόλεμο,οι Γάλλοι έχτισαν μία «ρέπλικα» της Πόλης τους Φωτός προκειμένου να σώσουν το αληθινό Παρίσι από τα βομβαρδιστικά των Γερμανών. Σύμφωνα με την εφημερίδα "The Telegraph" η πόλη ρέπλικα δημιουργήθηκε κοντά στο τέλος του πολέμου,στο 1918...
έτσι ώστε να παρασυρθούν οι Γερμανοί πιλότοι μακριά από το Παρίσι.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι την εποχή αυτή δεν έχει ανακαλυφθεί ακόμη το ραντάρ.
Τα Γερμανικά βομβαρδιστικά τύπου "Gotha" ήταν ξύλινα διπλάνα. Τα πληρώματα που τα επάνδρωναν αναλάμβαναν να στοχεύσουν και να ρίξουν τις βόμβες που κουβαλούσε "το Gotha", επάνω από τον επιθυμητό στόχο, με το χέρι.
Οι Γάλλοι στρατιωτικοί σχεδιαστές, προκειμένου να εξαπατήσουν τη Γερμανική αεροπορία, κατέβαλλαν τεράστιες προσπάθειες ούτως ώστε να χτίσουν αντίγραφα των κτιρίων του Παρισιού. Κατάφεραν να φτιάξουν μία ψεύτικη Αψίδα του Θεάτρου, ένα ξύλινο αντίγραφο του Opera House και των Ηλυσίων Πεδίων. Για να δώσουν μία αίσθηση αληθοφάνειας στα κτίσματα αυτά προσέθεσαν προσεκτικές «πινελιές» όπως π.χ. ημιδιαφανή χρώματα για να μιμηθούν τις βρώμικες γυάλινες οροφές των εργοστασίων. Παράλληλα με τη λεωφόρο Hausmann, έχτισαν βιομηχανικά προάστια τα οποία παρουσίαζαν μεγάλη ομοιότητα με τα πραγματικά προάστια.
Ο ηλεκτρολόγος μηχανικός Fernard Jacopozzi, στον οποίο αργότερα ανατέθηκε το έργο του φωτισμού του Πύργου του Άϊφελ, κλήθηκε τότε για να εμπλουτίσει την πόλη ρέπλικα με την εντύπωση των κινούμενων συρμών και μηχανών που ταξιδεύουν τη νύχτα με τους χαρακτηριστικούς λευκούς, κίτρινους και κόκκινους λαμπτήρες τους.
Η πόλη ρέπλικα χτίστηκε 15 μίλια έξω από το Παρίσι κατά μήκος του Σηκουάνα, ωστόσο δεν τέθηκε ποτέ σε χρήση. Τα Γερμανικά βομβαρδιστικά είχαν ολοκληρώσει το καταστροφικό τους έργο προτού ολοκληρωθεί η ανέγερση όλου του παραπλανητικού οικοδομήματος.
Ευτυχώς, η πραγματική πόλη του Παρισιού παρέμεινε αλώβητη.
http://press-gr.blogspot.com/2011/11/faux.html
έτσι ώστε να παρασυρθούν οι Γερμανοί πιλότοι μακριά από το Παρίσι.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι την εποχή αυτή δεν έχει ανακαλυφθεί ακόμη το ραντάρ.
Τα Γερμανικά βομβαρδιστικά τύπου "Gotha" ήταν ξύλινα διπλάνα. Τα πληρώματα που τα επάνδρωναν αναλάμβαναν να στοχεύσουν και να ρίξουν τις βόμβες που κουβαλούσε "το Gotha", επάνω από τον επιθυμητό στόχο, με το χέρι.
Οι Γάλλοι στρατιωτικοί σχεδιαστές, προκειμένου να εξαπατήσουν τη Γερμανική αεροπορία, κατέβαλλαν τεράστιες προσπάθειες ούτως ώστε να χτίσουν αντίγραφα των κτιρίων του Παρισιού. Κατάφεραν να φτιάξουν μία ψεύτικη Αψίδα του Θεάτρου, ένα ξύλινο αντίγραφο του Opera House και των Ηλυσίων Πεδίων. Για να δώσουν μία αίσθηση αληθοφάνειας στα κτίσματα αυτά προσέθεσαν προσεκτικές «πινελιές» όπως π.χ. ημιδιαφανή χρώματα για να μιμηθούν τις βρώμικες γυάλινες οροφές των εργοστασίων. Παράλληλα με τη λεωφόρο Hausmann, έχτισαν βιομηχανικά προάστια τα οποία παρουσίαζαν μεγάλη ομοιότητα με τα πραγματικά προάστια.
Ο ηλεκτρολόγος μηχανικός Fernard Jacopozzi, στον οποίο αργότερα ανατέθηκε το έργο του φωτισμού του Πύργου του Άϊφελ, κλήθηκε τότε για να εμπλουτίσει την πόλη ρέπλικα με την εντύπωση των κινούμενων συρμών και μηχανών που ταξιδεύουν τη νύχτα με τους χαρακτηριστικούς λευκούς, κίτρινους και κόκκινους λαμπτήρες τους.
Η πόλη ρέπλικα χτίστηκε 15 μίλια έξω από το Παρίσι κατά μήκος του Σηκουάνα, ωστόσο δεν τέθηκε ποτέ σε χρήση. Τα Γερμανικά βομβαρδιστικά είχαν ολοκληρώσει το καταστροφικό τους έργο προτού ολοκληρωθεί η ανέγερση όλου του παραπλανητικού οικοδομήματος.
Ευτυχώς, η πραγματική πόλη του Παρισιού παρέμεινε αλώβητη.
http://press-gr.blogspot.com/2011/11/faux.html