`

Πανελλαδικές 2011 εν μέσω τρόϊκας...


Άλλη μια πανελλαδική διεξαγωγή εξετάσεων υποψηφίων για την εισαγωγή τους στη Τριτοβάθμια εκπαίδευση άρχισε στις 12 Μαΐου . Οι υποψήφιοι ρίχνονται στη μάχη της επιδίωξης του ονείρου τους, που τους ανοίγει την πόρτα για την πραγματοποίηση του σε μέλλοντα χρόνο.
 Η έναρξη όμως των εξετάσεων έγινε με μια ανακοίνωση ενός ιδιότυπου μνημονίου για τη φετινή (και τις μετέπειτα προφανώς)  διεξαγωγή τους από πλευράς του Υπουργείου Παιδείας.
Η τακτική και η διαφαινόμενη παραδοχή ‘’οι άνθρωποι στερούνται για να ευημερούν οι αριθμοί’’ που έχει διαρρηγνύσει όλες τις...
πτυχές της κοινωνικής μας ζωής και μας έχει καθυποτάξει σε μια ριζική και μόνιμη ανασύνθεση των κοινωνικών μας δραστηριοτήτων διαπερνά και στην εκπαίδευση μετατρέποντάς την σε ένα ακόμη πεδίο εμπορευματικής συναλλαγής όπου η περικοπή της ουσίας της αποτελεί επιτυχία του οικονομικού επιτελείου.
Έτσι, θα μειωθούν οι θέσεις πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κατά 8.000 περίπου σε σχέση με το προηγούμενο έτος του 2010 πράγμα που σημαίνει ότι πολλοί θα κληθούν να εξεύρουν λύσεις για την πανεπιστημιακή τους εκπαίδευση αλλού(κέντρα μεταλυκειακής εκπαίδευσης-κολλέγια, πανεπιστήμια του εξωτερικού). Επιπλέον η καταχώριση του μηχανογραφικού θα υποβληθεί ηλεκτρονικά για πρώτη φορά για να εξοικονομηθούν οι αποζημιώσεις των καθηγητών που αναλαμβάνουν την παραλαβή τους στις κατά τόπους διευθύνσεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των σχολείων που υπάγονται οι μαθητές. Ακόμα η χρονιά φέτος επιφυλλάσει μια επίσπευση των εξετάσεων με την έννοια ότι αρχίζουν νωρίτερα για γρηγορότερη ανακοίνωση των αποτελεσμάτων και των βάσεων. Δηλαδή λογική fast-track και στις πανελλαδικές ανάλογη με τις επενδύσεις όπως το παρουσίασε ο αρμόδιος Χ. Παμπούκης.
Η τακτική αυτή φυσικά ερμηνεύεται με τη γνωστή έκφραση:’’ ψεκάστε, σκουπίστε, τελειώσατε’’ αφού η διαλο΄γη των εισακτέων είναι ακόμη ένα στοιχείο της καθημερινότητας που επιζητά λύση. Η εκπαιδευτική διαδικασία αντιμετωπίζεται από το Υπουργείο Παιδείας ως μια αναπαραγωγική πρακτική επιλογής εργαζόμενου προσωπικού που θα υπηρετήσει την οικονομία της αγοράς.
 Ακόμα όμως και μ’ αυτήν την ερμηνεία τα βήματα που γίνονται είναι απλώς αναγκαστικά, αν όχι από λανθασμένη οπτική. Εφόσον το ζητούμενο για την Ελλάδα είναι μια οικονομική ανάπτυξη ώστε να μπορέσει να περιορίσει την αύξηση του δημοσίου χρέους και του ελλείμματος που προκύπτει από το Ισοζύγιο Εξωτερικών Πληρωμών οφείελει να επενδύσει μεγάλη ποσότητα πόρων στην εκπαίδευση, την κατάρτιση, την καινοτομία, να ενσωματώσει τη νέα τεχνολογία στην παραγωγή και να δώσει ποιότητα στα ελληνικά προϊόντα καθώς και να παράγει προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον.
Αν θέλει να επιτύχει όλα αυτά και να χαμογελάσουν οι δείκτες οικονομικής ανάπτυξης θα πρέπει να πράξει τα παραπάνω διαφορετικά η ύφεση θα βαθαίνει και τα προβλήματα στην πραγματική οικονομία θα διογκώνονται οδηγώντας σε κλείσιμο πολλές επιχειρήσεις και εκατοντάδες ανθρώπους στην ανεργία. Αντ’ αυτού όμως βλέπουμε να μειώνονται οι δαπάνες για την παιδεία, να υπάρχουν ελλείψεις ακόμα και υλικοτεχνικόυ εξοπλισμού στα σχολεία, να υποβαθμίζεται το εκπαιδευτικό προϊόν και να υφίσταται τις συνέπειες της κρίσης της συνεπακόλουθης ύφεσης που έχει απλωθεί σαν ένα διαρκές σύννεφο πάνω από την ελληνική οικονομία.
Η εξεύρεση νέων λύσεων και προοπτικών φαίνεται να μην είναι στις προτεραιότητες των ιθυνόντων πόσο μάλλον η επένδυση στην ερευνητική διαδικασία παρότι το προπαγανδιστικό σλόγκαν «η κρίση αναπτύσσει την ευρηματικότητα και τη φαντασία» προσπαθεί να μας πείσει για το αντίθετο.
 Μουντό το κλίμα λοιπόν καθώς πολλά παιδιά ξέρουν ότι η γνώση και η μελέτη ενδεχομένως να μην είναι τα εχέγγυα ούτε για αξιοπρεπή εργασία στο μέλλον μετά τη λήψη του πτυχίου τους καθώς το υπάρχον οικονομικό σύστημα φαίνεται να μην λογαριάζει το πνευματικό επίπεδο του ανθρώπου και το εύρος των γνώσεών του αλλά την εργασιακή του αποδοτικότητα και την κερδοφόρα παραγωγικότητά του.
Ο Θεός Μαμμωνά φαίνεται να έχει άλλες αξίες και ιδέες για το πρόσκαιρο της ανθρώπινης ζωής περιορίζοντάς την ευθαρσώς με οικονομίστικα κριτήρια και δείκτες οικονομικής και χρηματιστηριακής ανάπτυξης προσδίδοντάς της μια ξεκάθαρη ατομικίστικη ανάλυση.
Γράφει ο Γιώργος Αργυρόπουλος 
φοιτητής Νομικής Κομοτηνής Γ' 'ετος
Αnte Portas-Ελευθεριακή Κίνηση Έκφρασης φοιτητών 
κ νέων επιστημόνων

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...