Πού αλητεύει όταν για ώρες απουσιάζει από το σπίτι της; Γιατί δεν εμφανίζεται όταν η Τερίν Πινκ Πέπερ, η ωραία μαμά της, φωνάζει το όνομά της κρεμασμένη στο μπαλκόνι της που βλέπει στην οδό Carlos Gardel;
Γιατί η Ισπανίδα διαχειρίστρια της πολυκατοικίας του αριθμού 7 της οδού Fransisco Canaro, η φιλοχρήματη Chorizo Parades, εκδήλωσε ενδιαφέρον να μάθει ποια είναι η κηδεμόνας της μικρής περιπλανώμενης; Αληθεύει η φήμη που ακούγεται στο Passeo Milongueros ότι κάποιοι την...
είχαν βάλει να συλλέξει όσες περισσότερες πληροφορίες γίνεται;
Μια σταλιά, μια ιδέα, μια ψυχούλα, ένα ψιχίο ήταν όταν έπεσε στα πόδια της Τερίν κι αυτή το αγάπησε και το υιοθέτησε το καημένο το ορφανό. Το ψίχουλο. Γιατί τόσο μικρό ήταν. Εκείνη την ημέρα είχε βάλει στην άκρη και την ψίχα του ψωμιού που επρόκειτο να μουλιάσει αργότερα για να παρασκευάσει την περίφημη ταραμοσαλάτα της. Μια δική της επινόηση. Χρησιμοποιούσε και ψίχα από ελληνικό φιστίκι Αιγίνης και την έκανε ξεχωριστή. Κάποιες φορές, αντί για φιστίκι, έβαζε στην ταραμοσαλάτα της καρυδόψιχα. Πιο γνωστή εκδοχή της συνταγής αυτή, βέβαια.
Για το ίδιο βράδυ είχε δηλώσει συμμετοχή στη μιλόνγκα που διοργάνωνε η Orquesta Tipica Simfonico. Καιρό τώρα αδημονούσε γι' αυτή τη χορευτική συνάθροιση. Θα παρευρίσκονταν οι επιφανέστεροι καβαλιέροι του τάνγκο. Κι αυτή ήταν μία από τις πιο επιδέξιες ντάμες. Περιζήτητη μεταξύ των tangeros. Χοροεσπερίδα και να απουσιάζει η Τερίν Πινκ Πέπερ ήταν λειψή χοροεσπερίδα, έτσι διατείνονταν οι aficionados. Και να τώρα, μόλις διέσχιζε το Barrio Media Luna, να πέσει αυτό το πράγμα στα πόδια της. Να κάνει ότι δεν το είδε; Αυτό ήταν κάτι που δεν της το επέτρεπε η εντιμότητά της.
Χρόνια παρακολουθούσε μαθήματα τάνγκο. Καθημερινά πήγαινε στη φημισμένη σχολή του Bandonion Volcada. Επιστήμων ήταν, μηχανολόγος μηχανικός. Το τάνγκο όμως ήταν ένα μαγικό παράθυρο γι' αυτήν. Βήμα βήμα, πάσο πάσο έφτασε σε αξιοζήλευτα επίπεδα. Πάντα με τη βοήθεια του χοροδιδάσκαλου Bandonian Volcada. Ενός γοητευτικού εξηντάρη πεπειραμένου χορευτή του τάνγκο. Oι θαυμαστές του, κι ήταν πολλοί, τον αποκαλούσαν el rey del compas. Ακόμα κι αυτός ο βετεράνος, ένας από τους τελευταίους εκπροσώπους της guardia vieja, που τόσες δόξες είχε γνωρίσει, τη θαύμαζε για τον κομψό βηματισμό της, τους αυτοσχεδιασμούς και τις γεμάτες φαντασία διακοσμητικές κινήσεις της.
Τη μιλόνγκα εκείνο το βράδυ την έχασε. Έμεινε σπίτι να φροντίσει το υιοθετημένο. Είχε την ανάγκη της. Έβαλε το Libertango του Astor Piazzola. H μουσική, ρυθμική, παλλόμενη και αισθησιακή, πλημμύρισε το χώρο. Φόρεσε το ολομέταξο μαύρο φόρεμα με το βαθύ άνοιγμα στη γυμνασμένη πλάτη και το σκίσιμο στους γραμμωμένους μηρούς. Έτοιμο το είχε, σιδερωμένο στην κρεμάστρα του. Θα το φορούσε στη μιλόνγκα. Τα πέλματά της εισχώρησαν με άνεση στα χορευτικά παπούτσια δια χειρός του ταλαντούχου Τουρκοεβραίου τεχνίτη Tete Tutevera Usta. Παραγγελία τα είχε κάνει. Ακριβώς στα μέτρα του καλοφτιαγμένου ποδιού της. Δύο μήνες περίμενε να της τα φτιάξουν, ώστε να είναι άψογα. Χρειάστηκαν και δύο πρόβες. Και, όπως είναι φυσικό, τα είχε ακριβοπληρώσει.
Το ολόμαυρο γυαλιστερό πράμα άνοιξε τα μάτια του. Γιατί είχε και μάτια. Στο χρώμα της σαμπάνιας, ίδιο με τη φίνα εσωτερική επένδυση του φορέματός της. Θα πρέπει να του άρεσε αυτό που έβλεπε κι αυτό που άκουγε κυρίως, γιατί άρχισε κι αυτό να εκπέμπει ήχους μελωδικούς. Έσκυψε και ρούφηξε λίγη κοτόσουπα. Μέσα είχαν μουλιάσει μικρά κομματάκια από ψίχα ψωμιού. Μαλακά και γευστικά. Την απόλαυσε. Όσο να πεις ήταν μοναδική στιγμή. Τότε ήταν που έμαθε τη μουσική του τάνγκο και να χαίρεται μ' αυτήν. Κάθε φορά που την ακούει βγάζει εκείνο το απαλό χουρχουριστό ψιθύρισμα. Εξ απαλών ονύχων δίδαξε η Τερίν στην Ψίχα το bel canto και τη habanera.
Πού αλωνίζει όμως τελευταίως και η Τερίν Πινκ Πέπερ ανησυχεί; Γιατί επιστρέφει στο διαμέρισμά τους από μπαλκόνι σε μπαλκόνι, διασχίζοντας μια σειρά από επτά μοιραίες πολυκατοικίες; Και γιατί, το κυριότερο, επιστρέφει χορτασμένη; Ποιος τη δωροδοκεί με hamon Iberico. Διότι αυτή την εκλεκτή λιχουδιά μετέφερε στο ροδαλό της στόμα όταν με ένα ζωηρό άλμα προσγειώθηκε από τα κάγκελα του μπαλκονιού μπροστά στον καναπέ του καθιστικού. Η Τερίν ήξερε τη φημισμένη νοστιμιά hamon Iberico Pata Negra Ισπανίας, που προερχόταν από ειδικής ράτσας χοίρους που τρέφονταν με βελανίδια. Αυτό που δεν είχε ανακαλύψει ήταν ποιος και γιατί πρόσφερε τέτοιου είδους εδέσματα στην Ψίχα. Τη δική της Ψίχα. Τη γάτα της.
H γειτόνισσά της από το διπλανό διαμέρισμα, Fuga Calvados, μια τολμηρή και φευγάτη Ιταλογαλλίδα, της είχε κλείσει το μάτι με σημασία. "Κάποιος που χτύπησε η καρδιά του για σένα. Προσπαθεί να σε κατακτήσει εξαγοράζοντας τη γάτα σου". Η Τερίν είχε καταφύγει σ' αυτήν και την είχε ρωτήσει ανήσυχη. Η Fuga Calvados εισέπραττε ένα γερό εισόδημα από τον gautso εραστή της, επομένως δεν εργαζόταν και παρακολουθούσε με άνεση την κίνηση στη γειτονιά τους. Άλλωστε ο gautso άφηνε το αγρόκτημά του για να επισκεφτεί την πόλη μία φορά το μήνα μόνο. Άρα ο ελεύθερος χρόνος της ήταν άφθονος. "Άσε που ο θαυμαστής σου σίγουρα είναι πλούσιος και γενναιόδωρος", συμπλήρωσε με νόημα.
Μετά το παθιασμένο ειδύλλιό της με τον Έλληνα χορευτή τάνγκο Homer Stafidas, που έληξε άξοδα όταν αυτός ακολούθησε στο Λος Άντζελες μια Αμερικανοαρμένια δισεκατομμυριούχο, η Τερίν περνούσε περίοδο αισθηματικής άρνησης και ανασυγκρότησης. Αφοσιώθηκε στο τάνγκο με περισσότερη ένταση. Το τάνγκο είναι ο πόνος που χορεύεται. Είχαν γνωριστεί σε μια milonga portena και τον είχε ερωτευτεί τρελά. Ωραίος σαν τον Έφηβο των Αντικυθήρων που είχε δει κάποτε σε ένα λεύκωμα τέχνης. Το κάθαρμα. Το "γλυκό πουλί της νιότης" ακολούθησε τη μεσόκοπη Clair Gulbenkian, την κληρονόμο επτά αθλίων αλλά ζάπλουτων επιχειρηματιών. Την ακολούθησε μαζί με τα μπαούλα της, τα σκυλάκια της, την ισχύ του πλούτου της και τις υποσχέσεις της για μεγάλη καριέρα στο Χόλιγουντ.
Την Ψίχα την είχε λατρέψει. Κι αυτήν τη θάμπωνε ο χορός του, συγκεντρωνόταν και τον παρακολουθούσε εκστατική. Είχαν αναπτύξει επικοινωνιακό κώδικα. Η μύηση είχε προχωρήσει και η σχέση τους ήταν σχέση συγχορευτών. Τριβόταν στα πόδια του όταν εκείνος της έκανε χορευτικό corte. Το τρίχωμά της έλαμπε από την υπερένταση. Tα βήματά τους συγχρονίζονταν. Traspie, tijera, quebrada, refilada, voleo, sentanta, συγχορδία, συνένωση και μυστήριο.
Άλλη μια μέρα που επέστρεφε στο σπίτι και η Ψίχα δεν την περίμενε. Είχε βραδιάσει. Πέταξε τα ψηλοτάκουνα και έβαλε στο πικάπ ένα δίσκο του Juan d' Arienzo. Έβγαλε από τη χαρτοσακούλα δύο μπιφτέκια ταρτάρ, ένα για την καθεμιά τους. Τα είχε πάρει από την κλειστή αγορά Carlos Lopes. Ο ξακουστός Αφρικανός μουσικός Tamgu Congo είχε εκεί το κρεοπωλείο του.
Λίγο πριν βγει στο μπαλκόνι της κουζίνας για να αρχίσει να καλεί την Ψίχα, άκουσε τον ήχο του κουδουνιού. Προχώρησε προς την πόρτα αργά, ξυπόλυτη και σκεφτική. Δεν υπήρχε κανείς. Ακουμπισμένο κάτω ένα πακέτο. Άνοιξε το φάκελο. Ήταν αρωματισμένος με κεχριμπάρι.
Όταν κατέβηκε στο δρόμο, ξυπόλυτη ακόμα, ήταν ήδη αργά. Το ασημένιο έμβλημα της Jaguar Mark IX μοντέλο του '58 έλαμπε στο σκοτάδι. Τότε κατάλαβε. H πρώτη φορά που είχε δει τέτοιο αυτοκίνητο, παιδί ακόμα, ήταν στην παλιά τους γειτονιά, στην οδό Vicente Greco. Θυμήθηκε τι της είχε πει τότε η γιαγιά της, η Tita Merello: "Όταν βλέπεις αυτό το αυτοκίνητο, να τρέχεις. Αυτοί οι άνθρωποι ό,τι θέλουν το παίρνουν". Πρόλαβε να δει στο πίσω κάθισμα μια γυναίκα, έντονα μακιγιαρισμένη, να κρατάει στα χέρια της την Ψίχα που τα μάτια της έλαμπαν στο σκοτάδι σαν ένα ζευγάρι διαμαντένια σκουλαρίκια. Το lear jet της Claire τους περίμενε στο αεροδρόμιο Mala Junta με αναμμένες τις μηχανές.
"La Madeline au Truffe" έγραφε πάνω στο κόκκινο κουτί με τα σοκολατάκια Valrhona. Ανάμεσά τους ένα δαντελένιο πουγκί. Τα διαμάντια στα σκουλαρίκια είχαν σχήμα σταγόνας από δάκρυ. Briolette diamond λεγόταν το αντάλλαγμά της. Ασυναίσθητα πήρε ένα σοκολατάκι. Η πιο ακριβή σοκολάτα στον κόσμο άφησε μια πικρή γεύση στον ουρανίσκο της. Διάβασε το σημείωμα: "Δεν μπορεί να ζήσει μακριά της. Μην μπεις στον κόπο να την αναζητήσεις. Ελπίζω να καταλάβεις". Υπογραφή: Claire.
* Η γάτα στις φωτογραφίες είναι η πραγματική Ψίχα. Όλα τα άλλα είναι μυθοπλασία.
* Πίνακες:
Renata Brzozowska, Ζευγάρι που χορεύει τάνγκο
Pamela Nichols, Παπούτσια τάνγκο
* Σημειώσεις:
tangeros: οι χορευτές του τάνγκο
aficionados: οι φανατικοί οπαδοί του τάνγκο
el rey del compas: ο βασιλιάς του ρυθμού
guardia vieja: παλιά φρουρά
Pata Negra: μαύρο νύχι, ισπανικό ζαμπόν
gautso: Αργεντίνος κάου-μπόι
milonga portena: χορευτική συνάθροιση σε λιμάνι
corte, traspie, tijera, quebrada, refilada, voleo, sentanta: φιγούρες του τάνγκο
Valrhona: σοκολάτα με 70% κακάο
catisart.gr
Γιατί η Ισπανίδα διαχειρίστρια της πολυκατοικίας του αριθμού 7 της οδού Fransisco Canaro, η φιλοχρήματη Chorizo Parades, εκδήλωσε ενδιαφέρον να μάθει ποια είναι η κηδεμόνας της μικρής περιπλανώμενης; Αληθεύει η φήμη που ακούγεται στο Passeo Milongueros ότι κάποιοι την...
είχαν βάλει να συλλέξει όσες περισσότερες πληροφορίες γίνεται;
Μια σταλιά, μια ιδέα, μια ψυχούλα, ένα ψιχίο ήταν όταν έπεσε στα πόδια της Τερίν κι αυτή το αγάπησε και το υιοθέτησε το καημένο το ορφανό. Το ψίχουλο. Γιατί τόσο μικρό ήταν. Εκείνη την ημέρα είχε βάλει στην άκρη και την ψίχα του ψωμιού που επρόκειτο να μουλιάσει αργότερα για να παρασκευάσει την περίφημη ταραμοσαλάτα της. Μια δική της επινόηση. Χρησιμοποιούσε και ψίχα από ελληνικό φιστίκι Αιγίνης και την έκανε ξεχωριστή. Κάποιες φορές, αντί για φιστίκι, έβαζε στην ταραμοσαλάτα της καρυδόψιχα. Πιο γνωστή εκδοχή της συνταγής αυτή, βέβαια.
Για το ίδιο βράδυ είχε δηλώσει συμμετοχή στη μιλόνγκα που διοργάνωνε η Orquesta Tipica Simfonico. Καιρό τώρα αδημονούσε γι' αυτή τη χορευτική συνάθροιση. Θα παρευρίσκονταν οι επιφανέστεροι καβαλιέροι του τάνγκο. Κι αυτή ήταν μία από τις πιο επιδέξιες ντάμες. Περιζήτητη μεταξύ των tangeros. Χοροεσπερίδα και να απουσιάζει η Τερίν Πινκ Πέπερ ήταν λειψή χοροεσπερίδα, έτσι διατείνονταν οι aficionados. Και να τώρα, μόλις διέσχιζε το Barrio Media Luna, να πέσει αυτό το πράγμα στα πόδια της. Να κάνει ότι δεν το είδε; Αυτό ήταν κάτι που δεν της το επέτρεπε η εντιμότητά της.
Χρόνια παρακολουθούσε μαθήματα τάνγκο. Καθημερινά πήγαινε στη φημισμένη σχολή του Bandonion Volcada. Επιστήμων ήταν, μηχανολόγος μηχανικός. Το τάνγκο όμως ήταν ένα μαγικό παράθυρο γι' αυτήν. Βήμα βήμα, πάσο πάσο έφτασε σε αξιοζήλευτα επίπεδα. Πάντα με τη βοήθεια του χοροδιδάσκαλου Bandonian Volcada. Ενός γοητευτικού εξηντάρη πεπειραμένου χορευτή του τάνγκο. Oι θαυμαστές του, κι ήταν πολλοί, τον αποκαλούσαν el rey del compas. Ακόμα κι αυτός ο βετεράνος, ένας από τους τελευταίους εκπροσώπους της guardia vieja, που τόσες δόξες είχε γνωρίσει, τη θαύμαζε για τον κομψό βηματισμό της, τους αυτοσχεδιασμούς και τις γεμάτες φαντασία διακοσμητικές κινήσεις της.
Τη μιλόνγκα εκείνο το βράδυ την έχασε. Έμεινε σπίτι να φροντίσει το υιοθετημένο. Είχε την ανάγκη της. Έβαλε το Libertango του Astor Piazzola. H μουσική, ρυθμική, παλλόμενη και αισθησιακή, πλημμύρισε το χώρο. Φόρεσε το ολομέταξο μαύρο φόρεμα με το βαθύ άνοιγμα στη γυμνασμένη πλάτη και το σκίσιμο στους γραμμωμένους μηρούς. Έτοιμο το είχε, σιδερωμένο στην κρεμάστρα του. Θα το φορούσε στη μιλόνγκα. Τα πέλματά της εισχώρησαν με άνεση στα χορευτικά παπούτσια δια χειρός του ταλαντούχου Τουρκοεβραίου τεχνίτη Tete Tutevera Usta. Παραγγελία τα είχε κάνει. Ακριβώς στα μέτρα του καλοφτιαγμένου ποδιού της. Δύο μήνες περίμενε να της τα φτιάξουν, ώστε να είναι άψογα. Χρειάστηκαν και δύο πρόβες. Και, όπως είναι φυσικό, τα είχε ακριβοπληρώσει.
Το ολόμαυρο γυαλιστερό πράμα άνοιξε τα μάτια του. Γιατί είχε και μάτια. Στο χρώμα της σαμπάνιας, ίδιο με τη φίνα εσωτερική επένδυση του φορέματός της. Θα πρέπει να του άρεσε αυτό που έβλεπε κι αυτό που άκουγε κυρίως, γιατί άρχισε κι αυτό να εκπέμπει ήχους μελωδικούς. Έσκυψε και ρούφηξε λίγη κοτόσουπα. Μέσα είχαν μουλιάσει μικρά κομματάκια από ψίχα ψωμιού. Μαλακά και γευστικά. Την απόλαυσε. Όσο να πεις ήταν μοναδική στιγμή. Τότε ήταν που έμαθε τη μουσική του τάνγκο και να χαίρεται μ' αυτήν. Κάθε φορά που την ακούει βγάζει εκείνο το απαλό χουρχουριστό ψιθύρισμα. Εξ απαλών ονύχων δίδαξε η Τερίν στην Ψίχα το bel canto και τη habanera.
Πού αλωνίζει όμως τελευταίως και η Τερίν Πινκ Πέπερ ανησυχεί; Γιατί επιστρέφει στο διαμέρισμά τους από μπαλκόνι σε μπαλκόνι, διασχίζοντας μια σειρά από επτά μοιραίες πολυκατοικίες; Και γιατί, το κυριότερο, επιστρέφει χορτασμένη; Ποιος τη δωροδοκεί με hamon Iberico. Διότι αυτή την εκλεκτή λιχουδιά μετέφερε στο ροδαλό της στόμα όταν με ένα ζωηρό άλμα προσγειώθηκε από τα κάγκελα του μπαλκονιού μπροστά στον καναπέ του καθιστικού. Η Τερίν ήξερε τη φημισμένη νοστιμιά hamon Iberico Pata Negra Ισπανίας, που προερχόταν από ειδικής ράτσας χοίρους που τρέφονταν με βελανίδια. Αυτό που δεν είχε ανακαλύψει ήταν ποιος και γιατί πρόσφερε τέτοιου είδους εδέσματα στην Ψίχα. Τη δική της Ψίχα. Τη γάτα της.
H γειτόνισσά της από το διπλανό διαμέρισμα, Fuga Calvados, μια τολμηρή και φευγάτη Ιταλογαλλίδα, της είχε κλείσει το μάτι με σημασία. "Κάποιος που χτύπησε η καρδιά του για σένα. Προσπαθεί να σε κατακτήσει εξαγοράζοντας τη γάτα σου". Η Τερίν είχε καταφύγει σ' αυτήν και την είχε ρωτήσει ανήσυχη. Η Fuga Calvados εισέπραττε ένα γερό εισόδημα από τον gautso εραστή της, επομένως δεν εργαζόταν και παρακολουθούσε με άνεση την κίνηση στη γειτονιά τους. Άλλωστε ο gautso άφηνε το αγρόκτημά του για να επισκεφτεί την πόλη μία φορά το μήνα μόνο. Άρα ο ελεύθερος χρόνος της ήταν άφθονος. "Άσε που ο θαυμαστής σου σίγουρα είναι πλούσιος και γενναιόδωρος", συμπλήρωσε με νόημα.
Μετά το παθιασμένο ειδύλλιό της με τον Έλληνα χορευτή τάνγκο Homer Stafidas, που έληξε άξοδα όταν αυτός ακολούθησε στο Λος Άντζελες μια Αμερικανοαρμένια δισεκατομμυριούχο, η Τερίν περνούσε περίοδο αισθηματικής άρνησης και ανασυγκρότησης. Αφοσιώθηκε στο τάνγκο με περισσότερη ένταση. Το τάνγκο είναι ο πόνος που χορεύεται. Είχαν γνωριστεί σε μια milonga portena και τον είχε ερωτευτεί τρελά. Ωραίος σαν τον Έφηβο των Αντικυθήρων που είχε δει κάποτε σε ένα λεύκωμα τέχνης. Το κάθαρμα. Το "γλυκό πουλί της νιότης" ακολούθησε τη μεσόκοπη Clair Gulbenkian, την κληρονόμο επτά αθλίων αλλά ζάπλουτων επιχειρηματιών. Την ακολούθησε μαζί με τα μπαούλα της, τα σκυλάκια της, την ισχύ του πλούτου της και τις υποσχέσεις της για μεγάλη καριέρα στο Χόλιγουντ.
Την Ψίχα την είχε λατρέψει. Κι αυτήν τη θάμπωνε ο χορός του, συγκεντρωνόταν και τον παρακολουθούσε εκστατική. Είχαν αναπτύξει επικοινωνιακό κώδικα. Η μύηση είχε προχωρήσει και η σχέση τους ήταν σχέση συγχορευτών. Τριβόταν στα πόδια του όταν εκείνος της έκανε χορευτικό corte. Το τρίχωμά της έλαμπε από την υπερένταση. Tα βήματά τους συγχρονίζονταν. Traspie, tijera, quebrada, refilada, voleo, sentanta, συγχορδία, συνένωση και μυστήριο.
Άλλη μια μέρα που επέστρεφε στο σπίτι και η Ψίχα δεν την περίμενε. Είχε βραδιάσει. Πέταξε τα ψηλοτάκουνα και έβαλε στο πικάπ ένα δίσκο του Juan d' Arienzo. Έβγαλε από τη χαρτοσακούλα δύο μπιφτέκια ταρτάρ, ένα για την καθεμιά τους. Τα είχε πάρει από την κλειστή αγορά Carlos Lopes. Ο ξακουστός Αφρικανός μουσικός Tamgu Congo είχε εκεί το κρεοπωλείο του.
Λίγο πριν βγει στο μπαλκόνι της κουζίνας για να αρχίσει να καλεί την Ψίχα, άκουσε τον ήχο του κουδουνιού. Προχώρησε προς την πόρτα αργά, ξυπόλυτη και σκεφτική. Δεν υπήρχε κανείς. Ακουμπισμένο κάτω ένα πακέτο. Άνοιξε το φάκελο. Ήταν αρωματισμένος με κεχριμπάρι.
Όταν κατέβηκε στο δρόμο, ξυπόλυτη ακόμα, ήταν ήδη αργά. Το ασημένιο έμβλημα της Jaguar Mark IX μοντέλο του '58 έλαμπε στο σκοτάδι. Τότε κατάλαβε. H πρώτη φορά που είχε δει τέτοιο αυτοκίνητο, παιδί ακόμα, ήταν στην παλιά τους γειτονιά, στην οδό Vicente Greco. Θυμήθηκε τι της είχε πει τότε η γιαγιά της, η Tita Merello: "Όταν βλέπεις αυτό το αυτοκίνητο, να τρέχεις. Αυτοί οι άνθρωποι ό,τι θέλουν το παίρνουν". Πρόλαβε να δει στο πίσω κάθισμα μια γυναίκα, έντονα μακιγιαρισμένη, να κρατάει στα χέρια της την Ψίχα που τα μάτια της έλαμπαν στο σκοτάδι σαν ένα ζευγάρι διαμαντένια σκουλαρίκια. Το lear jet της Claire τους περίμενε στο αεροδρόμιο Mala Junta με αναμμένες τις μηχανές.
"La Madeline au Truffe" έγραφε πάνω στο κόκκινο κουτί με τα σοκολατάκια Valrhona. Ανάμεσά τους ένα δαντελένιο πουγκί. Τα διαμάντια στα σκουλαρίκια είχαν σχήμα σταγόνας από δάκρυ. Briolette diamond λεγόταν το αντάλλαγμά της. Ασυναίσθητα πήρε ένα σοκολατάκι. Η πιο ακριβή σοκολάτα στον κόσμο άφησε μια πικρή γεύση στον ουρανίσκο της. Διάβασε το σημείωμα: "Δεν μπορεί να ζήσει μακριά της. Μην μπεις στον κόπο να την αναζητήσεις. Ελπίζω να καταλάβεις". Υπογραφή: Claire.
* Η γάτα στις φωτογραφίες είναι η πραγματική Ψίχα. Όλα τα άλλα είναι μυθοπλασία.
* Πίνακες:
Renata Brzozowska, Ζευγάρι που χορεύει τάνγκο
Pamela Nichols, Παπούτσια τάνγκο
* Σημειώσεις:
tangeros: οι χορευτές του τάνγκο
aficionados: οι φανατικοί οπαδοί του τάνγκο
el rey del compas: ο βασιλιάς του ρυθμού
guardia vieja: παλιά φρουρά
Pata Negra: μαύρο νύχι, ισπανικό ζαμπόν
gautso: Αργεντίνος κάου-μπόι
milonga portena: χορευτική συνάθροιση σε λιμάνι
corte, traspie, tijera, quebrada, refilada, voleo, sentanta: φιγούρες του τάνγκο
Valrhona: σοκολάτα με 70% κακάο
catisart.gr